12 Eylül 2010 Pazar

rulo kazandibi



         

bu nefis tatlımı bayram etkinliği düzenleyen sevgili arkadaşım nurşen e gönderiyorum.sevgilerimi bırakıyorum.

   MALZEMELER

1 LİTRE SÜT

1 SU BARDAĞI TOZ ŞEKER

3 YEMEK KAŞIĞI PİRİNÇ UNU

2 YEMEK KAŞIĞI NİŞASTA

4 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ

 4 YEMEK KAŞIĞI PUDRA ŞEKERİ

           
  YAPILIŞI

1-BİR BARDAK SOĞUK SÜTÜN İÇİNE NİŞASTA VE PİRİNÇ UNUNU EKLEYİP TOPAKLANMA OLMAYACAK ŞEKİLDE İYİCE ÇIRPIN.

2-KALAN SÜTÜ TENCEREYE ALIP,OCAĞA KOYUN VE İÇİNE ŞEKERİ İLAVE EDİN.ÜZERİNE HAZIRLADIĞINIZ KARIŞIMI YAVAŞ YAVAŞ EKLEYEREK,KAYNAYINCAYA KADAR HİÇ DURMADAN KARIŞTIRIN.
1-2 TAŞIM KAYNATIN VE ALTINI KAPATIN.

3-30 CM ÇAPINDAKİ BİR TEPSİYE PUDRA ŞEKERİNİ SERPİN VE KAYNAYAN MUHALLEBİYİ İNCE BİRŞEKİLDE ÜZERİNE YAYIN.YÜKSEK ATEŞTE YAKLAŞIK 5-10 DAKİKA,KENARLARI PEMBELEŞİNCEYE KADAR YAKIN.

4-ODA ISISINA GELDİĞİNDE BUZDOLABINA KALDIRIN.YAKLAŞIK 2 SAAT BUZDOLABINDA BEKLETTİKTEN SONRA,SPATULA YARDIMIYLA DIŞTAN İÇE SARARAK RULO YAPIN VE SERVİS TABAĞINA ALIN.YANMIŞ KISIM ÜSTE GELECEK ŞEKİLDE SERVİS YAPILMALIDIR.





*pudra şekerini tepsinin heryerine iyice serpin ki,tatlınızda karamelize olmayan  kısım kalmasın.

*4 kaşık pudra şekeri yerine 2 kaşık tozşeker de kullanabilirsiniz.

* tepsinizin yanmaması için,şekeri serpmeden önce dilerseniz yağlayabilirsiniz.ama ben tepsiyi yağlamadım. temizlemek için biraz uğraştım ama tatlım da enfes oldu...



AFİYET OLSUN...MİNTİ


16 yorum:

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Mmmmm ellerine saglik canim cok guzel gorunuyor

papatya prenses dedi ki...

ellerine sağlık canım,pek leziz görünüyor..

Canan Demirbağ dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis gözüküyor..

yemekaski.com seçil dedi ki...

bayılıorum kazandibine.. helede kaymaklı dondurma ile :) ellerine sağlık minticim.. harika görünüo enfes olmuş bu tatlı ama işte tepsiyi temizleme olayı yok mu o yüzden bu tatlıyı hiç denemek istememiştim ama yapıcam başka çare yok :))

umutluhayat dedi ki...

alwvcim enfes olmuş.ellerine sağlık.en sevdiğim tatlılardan biridir.bir tabak alıp kaçtım.sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık. Hem hafif hem lezzetli bir tatlı olmuş.

özlem dedi ki...

canım benim ellerine sağlık. kazandibine bayılırım. tarifini mutlaka deneyeceğim. çok öpüyorum

kalpkurabiye dedi ki...

canımm bu tatlı beni son noktaya taşısı bayılırım ben kazandibine:)) ama yaptıklarımı görüntü bakımından beğenmediğim için hiç yayınlamadım:))

evatolyesi dedi ki...

Tepsiyi temizlemek biraz zahmetli oluyor gerçektende:)
ellerinize sağlık
Sevgilerimle:)

yemekbiraşk dedi ki...

nefis bir tatlıdır kendileri ilk yapmam başarılı olmayınca bir daha denemeye cesaret edemedim :)
ellerine sağlık canım
sevgiler..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım yine döktürmüşsün ellerine sağlık .çok canım çekti vallahi

huuuubakbi dedi ki...

nasilsin uğrayamadim çok yoğunm bu ara arkadasim,svgiler
çok harika gözüküyor, ellerine sağlık

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Minti, en sevdiğim tatlı, bu kadar güzel hazırlanır ancak. Tarifini aldım hemen yapacağım...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canısı nasılsın.Ellerine sağlık bir kazandibi aşığı olarak bayıldım.Bana
kaldımı kocaman öpüyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

İşte bunu yapmak kolay gibi görünsede maharet ister sevgili arkadaşım.Maşallah çok başarılı ve nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sütlü tatlıları hep sevmişimdir.Sevgiler...

Chat Sohbet dedi ki...

paylaşımlarınız çok işimize yarıyor teşekkür ederiz.devamlılığını dileriz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...