15 Ekim 2010 Cuma

elmalı turta

 selamlar dostlar
denizimin yaptığı bu nefis turtanın tarifini vermeden olmaz değil mi.elmalı lezzetlere bayılıyorum gerçekten.mesela bugün cahide ablamda gördüğüm elmalı rulo çörek tarifini yaptım ki gerçekten şahane oldu ve misafirlerimden tam not aldı...

inşallah onun tarifini de vereceğim sizlere.elma ve tarçın o kadar uyumlu bir çift ki anlatamam.bayıldığım bir lezzet gerçekten,şuanda o kadar canım istediki,inanın gidip mutfaktan elmalı çörekten bir tane aldıktan sonra yazıma devam ediyorum... 

tarifini vereyim sizler de deneyin...

malzeme listesi:
  • 250 gram oda sıcaklığında margarin
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
    1 paket vanilya 
iç malzeme:
  • 4 orta büyüklükte elma
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
     
    yapılışı:
    -Hamur malzemelerinin hepsini karıştırarak yumuşak bir hamur elde edilnceye kadar yoğurun.İki parçaya ayrııp,yarısını buzdolabına koyun.

    -Bu arada elmaları rendeleyin.Şeker ve tarçını ilave ederek karıştırın.ve suyunu çekinceye kadar pişirin.üzerine 1 su bardağı kadar kırılmış fındık ilave edin.dilerseniz fındık yerine ceviz kullanabilirsiniz...

    -Ayırdığınız hamuru merdane yardımıyla açarak yağlanmış yuvarlak borcama serin.üzerlerine elmalı karışımı serin ve kaşık yardımıyla heryerine eşit dağıtın.

    -Son olarak buzdolabında bekletitiğiniz hamuru,elmalı karışımın üzerine rendelenyin.Rendelemekte zorlanırsanız un ekleyerek hamurun katılaşmasını sağlayabilirsiniz.180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

    afiyet olsun...minti...

8 yorum:

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

harika görünüyorlar elinize sağlık, uzun zamandır yapmamıştım,ilham verdiniz mutfakta ilk işim olacak:)

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

minticim canim ellerine saglik cok guzel gorunuyor
Mmmm pek bi canim cekti :) bu aralar bisey yapamiyorum bir dilim aliverdim :)

kalpkurabiye dedi ki...

Alevciğiimm tatlımm ellerine sağlık:)))
pek güzel olmuş hazır başlamışken bir dilim de şu kardeşceğizin için yee ohh yarasın maşallahh:)
hayırlı cumalar güzelciğim:)

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık alevcim çok lezzetli bende arada bir yaparım her zaman olmasada :)
sevgiler..

susamcorekotuFeriha dedi ki...

yaklaşık 30 yıldır yaparım özellikle eşimin favorisidir:))
şifa olsun canım yarasın
hayırlı cumalar

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu turtadan bende istiyorum ama
arkadaşım ellerine sağlık nefis olmuş
hazır canım elmalı bişeyler istiyorken mutfağa girmeli

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik Mintim bende elma ceviz ve tarcin uclusune bayilirim.
Harika gorunuyor seninkiler.
Bugun bi ara benim bloguma ugrar misin:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Minticim ellerine sağlık.Bayılırım elmalı turtaya..Bende çok sık yaparım ama sitede yok hayret ettim bak şimdi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...