15 Ekim 2010 Cuma

kuru kayısılı sütlü irmik tatlısı


 malzeme listesi:
1 litre süt

 8 yemek kaşığı irmik

 1 yemek kaşığı nişasta

 1 su bardağı şeker

1 adet limon kabuğu rendesi

10-12 adet kuru kayısı


yapılışı:
-İrmik tatlısı için sütü tencereye alın. Üzerine toz şeker, irmik, nişasta ve  limon kabuğu rendesini ekleyin ve çırparak pişirin. hiç durmadan karıştırmak gerekir ki topaklanmalar olmasın...

-Diğer tarafta daha önceden sıcak suda bekletilmiş kuru kayısıları küp küp doğrayın.

ocaktaki irmiğiniz fokurdayıp kaynamaya başlayınca önceden pişirdiğiniz kuru kayısıları da ilave edin. 1-2 dk. beraber kaynattıktan sonra sıcakken direkt olarak istediğiniz bir kalıba dökün.

sıcaklığı gidip tamamen soğuduğunda buzdolabına kaldırın.ve bir gece kadar soğuyup iyice dinlendirin.servis tabağına ters çevirerek,dilimleyip servis yapın.

afiyet olsun...sevgiler...

12 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Sütlü ve meyveli hafif bir tatli olmus cok pratik eline saglik

Güloanne mutfakta dedi ki...

iyi akşamlar ellerinize sağlık nefi görünüyor
canım beni

http://pastaneden.blogspot.com/

http://sifaliyemektarifleri.blogspot.com/
arkadaşlarım mimlemiş bende sizi mimliyorum
yorumlarınızla beni yalnız bırakmadığınız için

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Sevgili Arkadaşım tatlın harika olmuş. Kayısılı tatlılara bayılırım zaten. Ellerine sağlık...Sevgilerimle...

Bayram Kombesi dedi ki...

Sutlu tatlilara oldum bittim bayilirim ben, ellerine saglik, cok guzel gorunuyor.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

irmik tatlısı nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım
hiç aklıma gelmemişti içine kuru kayısı koymak mutlaka deneyeceğim

Unknown dedi ki...

Mintim çok lezzetli görünüyor içine kayısı koymak hiçmi hiç aklıma gelmezdi denemek lazım ama kayısılarım nerede kardeşiiiim:))))
şaka şaka haydi sağlıkla kal

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel ve değişik olmuş ellerine sağlık

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

minticim ellerine saglik canim
bende cok severim irmik tatlisini
cok tariflerimde kullanmaya calisirim
opuyorum seni

Hayatcemresi dedi ki...

Çok sağlıklı ve hafif bir tatlı olmuş,demek malatya kayısılarını böyle de değerlendiriyorsun :) ellerine sağlık,sevgile...

mintinin dünyası dedi ki...

baharçiçeğim teşekkür ediyorum balım...

güloanne beni miminde hatırladığın için teşekkür ediyorum gerçekten lakin arkadaşlarıma yazdığım gibi mimlere cevap yazmıyorum.beni anlarsın umarım inan yorumdum mim oyunlarından.lakin sana gönül dolusu teşekkürler...

gayecim teşekkürler arkadaşım...

kömbem benim teşekkür ediyorum çok...

pastanem teşekkür ediyorum arkadaşım.çok nefis oluyor denemelisin bence.sevgiler...

aynur ablam kayısılar sana feda olsun balım benim.kayısılar bitttiii hepsi talıya girdi.şaka şaka gel beraber yiyelim bal ablam olmaz mı malatyalının evinde kayısı...

handancım beğenmen mutlu etti.

gizemli tatlar teşekkürler...

öznurum ben de seni öpüyorum.allah emanet ol...

hatice ablam aynen dediğin gibi bal ablam.çok öpüyorum seni...

yurdagül dedi ki...

ellerine emeklerine sağlık harika bi tarif canım daha önce hiç bir yerde görmemiştim en kısa zamanda denicem evde irmiğim yok bu gecede yapabilirdim.sevgiler canım arkadaşım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...