19 Aralık 2010 Pazar

kemikli bulgur pilavı


en sevdiğim lezzetlerden biridir kemik etiyle yapılan bulgur pilavı.eşimler normalde kurban kestiklerinde eve kesinlikle kemikli et ayırmıyorlarmış eskiden.bu gelenek 2 senedir bozulmuş durumda:)eşimin serzenişlerine rağmen,bu sene de kemikli etler,porsiyonlar halinde dondurucudaki yerini aldı bile:))

geçen sene kurban bayramı,bebeğimin gelişine yakın bir zamana denk geldiğinden, kurban işlerimizi  kayınvalidem sağolsun,yalnız başına haletmek zorunda kalmıştı.işte o son zamanlarımda canım öylesine bu pilavdan istemişti ki ,kayınvalidem hazırladığı kurban payımızın yanına kemikli et de koymuştu.bana destek olmak için yanımda bulunan annem elleriyle pişirmişti pilavı ve inanın hastaneye doğuma gideceğim gün evde bu yemek vardı geçen sene.inanılmaz da lezzetli yapmıştı annem.

eşim ise kemikli eti yada evde et haşlamayı kesinlikle sevmez,yemez..hatta kokusundan bile rahatsız olur.işte bu nedenle ki,bu pilavı eşim Hindistan'dayken yapmıştım ve  bana kalmaya gelen sevgili arkadaşım,biricik dostum Deniz'imle birlikte yemiştik:)akabinde ki çay soframız,pasta sefamız,çekirdek çitlememizi ve çoook eskilerden bir film olan,Mavi Gölü,gecenin üçüne kadar keyifle izlememizi söylemiyorum bile :)
beni yalnız bırakmayan can dostuma teşekkürler buradan:))
eveeet gelelim pilavımıza....


malzemeler:
yarım kg.kemikli et
2 su bardağı bulgur
yarım çay bardağı sıvıyağ
tuz
karabiber


hazırlanışı:
1-kemikli etleri yıkadıktan sonra düdüklü tencereye koyup, iyice haşlayınız.

2-bu arada bir tencereye sıvıyağı koyarak,ilave ettiğiniz bulguru ara ara çevirerek karıştırınız.üzerine düdüklü de haşladığınız etleri koyunuz ve etsuyunu bir süzgeçten süzerek ilave ediniz. tuz ve karabiberini de serptikten sonra kısık ateşte ağzı kapalı pişmeye bırakınız.(eğer suyu yeterli gelmezse yeniden kaynamış su ilave edebilirsiniz.ben et suyunu biraz fazla yapmıştım.artanını bebeğimin çorbalarına katmak amacıyla mini poşetlere koyararak dondurucuya kaldırdım.iannaılmaz şifa kaynağı bebekler için.)

3-suyunu çeken pilavı ocaktan indirin.servis öncesi yarım saat dinlendirdikten sonra,servis yapabilirsiniz.
afiyet olsun.yanında bol köpüklü bir ayran mutlaka olmalı derim:)


mintiden herkese
sevgiler....

31 yorum:

Runkli dedi ki...

İştahım kabardı gece gece. Ellerine sağlık :))

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir tarif ve harika bir lezzet olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta sonu diliyorum.

huuuubakbi dedi ki...

canim sen yemeklere ben elişlerine hasta,aslinda 3-4 falan oldu amigurumi işim ama daha acemiyim,sagl begendigin için,nöbet çikişlarında terapı oluyor bana..sen başladin mi işe...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Nefis bir görüntü şeker gibi bir anlatım sizi okurken çok keyif alıyor insan ,ellerinize yüreğinize sağlık daim olsun ..kemikli et severler derneği kuralım biz en iyisi :))bayılırım ...

memolininannesi dedi ki...

çok lezzetlı gozukuyor. elınıze saglık...

Bayram Kombesi dedi ki...

Canim ellerine saglik. Bizim evde kemik haslama olmazsa olmazlardandir. pilava zaten diyecek yok. Deniz' e de sana da sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

ohhh pilavlar yapılmış keyifler çatılmış.maşallah allah ağzının tadını bozmasın güzel yürekli arkadaşım.pilavda enfes olmuş belli.afiyetler olsun.sevgiyle kal.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Alevciğim etli pilav sevilmezmi baksana tandır gibi olmuş etler ellerine ve emeğine sağlık sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

dünya tatlısı ne güzel bir yüreğin var sevgi dolu yorumların insanın içini ısıtıyor ALLAH kalbi sevgi dolu mintimi hep mutlu kılsın neşesi ,hep daim olsun iyiki seni tanımışım canım benim
ayrıca çokta marifetlisin ellerine sağlık marifetli perim sevgilerimle

mutfagabuyrun dedi ki...

bulgur pilavını çok severim.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Kemik suyu kemik iliği çocuklar için çok faydalıdır. ve ben de özellikle çorbalar da kullanıyorum. ellerine sağlık arkadaşım.insanın dostunun olması Allah 'ın verdiği büyük bir nimet diye düşünüyorum. sevgilerimle canım.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık .Nefıs olmuş.Guzel bır pazr gecırmen dılegıyle sevgilerimi yolluyorum.

Unknown dedi ki...

Nasıl severim anlatamam...Benimde eşim hiç sevmez bu yüzden sık yapamam.Haşlamanında kokusuna bile tahammül edemez,bense bol limonlu çok severim.

Pilav nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık
Sevgiler

FERZAN dedi ki...

bende bayılırım bulgur pilavına,hatta bizim buralarda bulgur aşı denir yanında ayran ve yeşil soğanla harika bir lezzet,ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Benimde eşim oyle haşlama et falan yemez hatta kokusunu bile sevmez eşin gibi. o yuzden hiç pişmez bizde. ne kadar zor işimiz:) ellerine sağlık canım arkadaşım yemiş gibi oldum inan ki!

Cafe Pepela dedi ki...

Şimdi gel de bayılma bu pilava..
Lezzet deryası mübarek.Ellerine sağlık gülüm! Arkadaşınla birlikte yiyince nasıl da tatlı gelmiştir.Deniz'e de gönülden selamlar ola :)

sarkaç dedi ki...

Afiyet şeker olsun. Ellerine sağlık.
Yemek zevklerimiz farklı oluyor haiyle. Önemli olan tercihlerimize saygı ve hoşgörü göstermek. Minticiğim sen de çok güzel bir yol bulmuşsun. Hem bu zevki bir arkadaşınla paylaşmış hem de eşinin isteklerine saygı göstermişsin. O da arada senin yemek zevkine hoşgörü gösterecek. Evlilik zaten bu değil mi?

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ah canim ne güzel bir lezzet bu yenmez mi hiç nefiste yapmissin ben hazirim yemege:)) malesef haslama eti benim esimde sevmez ancak güzelce kizaracak öyle yer tabii:)ellerine saglik,iyi pazarlar.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Minticim, öncelikle bebiş 1 yaşını yeni geçkince gibi sanırım Allah uzun ömürler versin, anasıyla babasıyla. Bu lezzet ise her ne kadar ağır ve yağlıca bir yemek olsa da senede bir-iki defa nefis olur sanırım. Elleriniz dert görmesin canım benim..

dokuzuncubulut dedi ki...

Hamarat kardeşim yine ne güzel bir tarif vermişsin. Fotoğrafına bakınca insanın kalkıp hemen pişiresi geliyor. O kadar iştah açcı duruyor. Evde iki delikanlı olunca biz de neredeyse herşey etle pişer. Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Limon çiçekleri dedi ki...

maharetli ellerden lezzetli mi lezzetli mamalar...ellerine sağlık canımın içi..Enfes görünüyor..

Unknown dedi ki...

''Kemikli et sevilmez mi hiç'' gibisinden bir cümle kurdum gitti :)
Ben çok severim,o kemik suyunun verdiği lezzet apayrdırı her zaman yemeklere..
Şifası zaten bambaŞKA.
İyi ki senle evlenmiş de eşin,mahrum kalmamış o lezzetten :)
Ellerine sağlık canım..
sevgilerimle..

DaRmAn dedi ki...

hımmmm,enfes gözüküyorrr..ellerine sağlık.. çok seviyorum bulguru nerede kullanılırsa kullanılsın her daim lezzetli oluyor.. ;)

Unknown dedi ki...

Pilavindan alirim etinden almam :)) Biliyorsun cicim et yemiyorum :) Ama çok nefis gozukuyor, taze sogan esliginde bide :) Ellerine saglik arkadasim

Nehir Butik Pasta dedi ki...

canım arkadaşım nefis olmuş ellerine sağlık
blogumdaki yorumun için teşekkürler güzel arkadaşım bizim gönüllerimiz bir gerisi hiç önemli değil:))
yılbaşı temalı şeker hamurlu kurabiyelerim sırada sana fikir verecektir
öpüyorum seni çok

lezzet-i mekan dedi ki...

Bulgur pilavını çok sevmeme ragmen mideme dokunuyor ama yinede yemekden kendimi alamıyorum, özellikle etli bir harika oluyor tabi, ve tavuk çöp şişde nefis görünüyor canım ellerine sağlık. Hayır diyilemeyecek bir tabak hazırlamışsın. iyi akşamlar ve güzel bir hafta dilerim sevgiler.

Unknown dedi ki...

Mintimmm,

Şimdi gece gece bu tabağı kaçırmazmıyım ben,acıktımda zati,ama gece yemek yokkk diye uyarı geliyor beynimden mideme inat.

Yanında bol naneli cacıkta olsa,vaşşşş ne güzel olurdu biliyomun?

Ellerine sağlık canım benimmm...


Yorumun varya öyle bir işlediki içime,ağlayarak okudum kaçkez.Şehvale de okuttum,benim adım teşekkür et,olurmu anne dedi.
Canımmm,
yüreğine sağlık,güzel bakıp,güzel gören gözlerine sağlık.

Yavrunu öpüyorum,sıkı sıkı kucaklıyorum.

sevgilerimle...

KEYFESEYRAN dedi ki...

Eskiden köy düğünlerimiz olurdu etli aş derdik kemikli etler olurdu bulgur pilavının içinde tabi koç kesilirdi bu yemekleri yapmak için bizim düğünlerin köy düğünlerinin yemeğiydi nasıl özledim o koca koca kazanlarda yapılan etli aşların lezzetini ellerine sağlık canım

mintinin dünyası dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Pompiş Kedicik
Aybike Ceylan
ham ham ev yemekleri
memolininannesİ
Bayram Kombesi
umutluhayat
GÜLOANNE
GÜL'ÜN MUTFAĞI
sevda deniz
seda
OZAY
Meliha Çalışkan
FERZAN HEPİNİZE AYRI AYRI MÜTEŞEKKİRİM.SEVGİ VE MUHABBETLERİMLE
*********************************

sevgilerimle;kıyamam ben.bir anne yüreğiyle yazdım yorumumu canım.yorum değil mektupdu say.şehvalimi öpüyorum koklayarak.allaha emanet olsun o da bebeğim de annelerinin tüm kuzuları da inşallah.

keyfeseyranım ne güzel hatırlattın şimdi sen.inan bu pilavı bana sevdiren o koca koca kazanlarda pişen aşlardı esasında.süğünlerde nasıl da leziz olurdu yanında da köy yufkası incecik.inan çok özledim ben de.onun lezzetini bulmak mümkün değil ama yine de özlemi gideriyor bir nebze olsun.

sevgili izgünüm dediğin gibi arkadaşım.ben de de mantık o.gönüller bir olmalı evvela.kurbişlerini bekliyorum.

sevgili sarkaç dediğin gibi arkadaşım.evlilik aynı zamanda orta yolu bulmak demek sanırım.yüreğine sağlık kardeşim.

nazlıcım napalım arkadaşım orta yol bulup dengeyi sağlayacağız elbette dişi kuş olarak değil mi:))sevgiler...
mormenekşem yok tatlısı daha başlamadım işe.mart ayında kısmetse başlayacağım.sevgiler...

şeymacım çok haklısın canım.daha bi leziz oluyor dostla arkadaşla:)sevgiler...
*******************************
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
kelebeklisaniyeler
LEZZETLİ SOMUNLAR
dokuzuncubulut
Limon çiçekleri
ZELİHA-UMUTSEPETİ
DaRmAn
Mutfaktan mis kokular
lezzet-i mekan (serpil)

HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM CİCİ MEKTUPLARINIZ İÇİN.
SEVGİLER...

reyyan dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık bende kemikli etlerimi hasladim birazdan bulgur pilavı ile pisirecegim inşaallah güzel olur.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Et suyunun bebeklere hiç faydası yokmuş

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...