9 Ocak 2011 Pazar

Közlenmiş Kırmızı Biber Turşusu


YAZDAN BÜYÜK BİR ÖZENLE YAPTIM KIRMIZI BİBER TURŞUMU.GERÇİ KAPAĞI AÇILDIKTAN SONRA EN FAZLA 1 AY DAYANABİLİR DİYE DÜŞÜNÜYORDUM AMA BUZDOLABINDA SAKLADIĞIM İÇİN BU AYA KADAR AYNI LEZZETİNİ KORUDU.
 
MALZEMELER
2 KG.KIRMIZI BİBER
1 KG DOMATES
1 DEMET MAYDONOZ
8-10 DİŞ SARIMSAK
1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ
2 YEMEK KAŞIĞI TUZ
1 SU BARDAĞI SİRKE
 

YAPILIŞI
1-KIRMIZI BİBERLERİ FIRINDA KÖZLEYİN.KABUKLARINI SOYUN VE DİLEDİĞİNİZ BÜYÜKLÜKTE DOĞRAYIN.
2-DOMATESLERİN KABUKLARINI SOYUP KÜP KÜP DOĞRAYIN.YIKADIĞINIZ MAYDONOZLARI İNCE İNCE KIYIN.VE SON OLARAK SOYDUĞUNUZ SARIMSAKLARI DA KÜÇÜK PARÇALARA BÖLÜN.

3-BİBER HARİÇ DOĞRADIĞINIZ TÜM MALZEMLERİ SALATA YAPAR GİBİ GENİŞ BİR KAPTA KARIŞTIRIN.ÜZERİNE TUZUNU,SİRKESİNİ VE YAĞINI DA EKLEYİN.KAŞIK YARDIMIYLA HARMANLAYARAK İYİCE KARIŞTIRIN.
4-MALZEMLERİN ÜZERİNE DOĞRADIĞINIZ KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBERLERİ DE EKLEYİN.3 KG.LIK TURŞU KAVANOZUNA DOLDURUN VE AĞZINI SIKICA KAPATTIKTAN SONRA SOĞUK BİR YERDE MUHAFAZA EDİN.
 
                      AFİYET OLSUN...
 
Değişik ve güzel bir tat.salatayla turşunun karışımı gibi birşey oluyor.kışın yemeklerinizin yanına çok yakışacak.

mintiden sevgiler

6 yorum:

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık ben de çok seviyorum kırmızı biberi.bunun üzerine bir de yoğurt döküp yiyorum ben o da harika oluyor... hayırlı pazarlar..

Unknown dedi ki...

Offf ama nasıl canımı çektirdin,evde bir kavonozum kaldı.Bu akşam onu açıp,yapıcam en sirkelisinden...
Ellerine sağlık canım
İyi pazarlar.

LeylaK dedi ki...

evettt,çok lezzetlidir ben de her yaz yaparım,ellerine sağlık,sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

ebrulim hayırlı pazarlar güzel gönüllüm.inan ben de çok seviyorum.çok yakışıyor turşuya.muhabbetle arkadaşım...

afiyetler olsun hayat kafem meliham.ellerine sasğlık senin de şimdiden.sevgiler güzel yüreğine balım...

sevgiler leyla sultan.
her yaz yapmalı.ben de yapıcam.kocaman sevgiler arkadaşım...

simple present tense dedi ki...

işte ben buna bayılırım harika olmuş ellerine sağlık

mintinin dünyası dedi ki...

simple present tense:
hoşgeldin mutfağıma arkadaşım.teşekkürler ediyorum.sevgiler gönderiyorum...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...