21 Mart 2011 Pazartesi

Tavuklu Saksı Kebabı

 
Mintiden herkese merhabalar,
Güzel bir pazartesi akşamından sevgiler gönderiyorum.
Saksı kebabını çok severim,lakin tavuklusunu da denemenizi öneririm.Yaz patlıcanlarıyla yapılmış bir yemek.Yaz gelse de yeniden yeniden yapsam diyorum bu yemeği.Patlıcanın yenmediği şu kış günlerinde patlıcanlı yemekleri çok özlüyorum:))Saksı kebabını nasıl yaptığıma geçelim mi??


Malzemeler:
3-4 adet bostan patlıcan
2-3 adet domates
1 adet orta boy kurusoğan
2 adet tavuk göğsü
3-4 adet yeşilbiber
2 yemek kaşığı domates salçası
Tuz,karabiber,pulbiber,kekik

Yapılışı: 
 1-Bostan patlıcanları enine ortadan ikiye bölünüz.Dilerseniz alacalı olarak soyabilirsiniz ama ben soymadan  yaptım.Ortalarını dolma yapacakmış gibi oyunuz. Acılığının gitmesi için 15 dakika kadar tuzlu suda bekletiniz.
2-Teflon bir tavaya kuşbaşı doğradığınız tavuğu alıp sotelemeye baylaşınız,tavukların rengi dönünce küp küp doğradığınız biberleri ve soğanları ilave ediniz.Kızarmaya başladığında domatesleri  ve salçasını da ekleyerek kapağı kapalı halde suyunu çekinceye dek pişiriniz.Tuz ve baharatlarını ilave ederek altını kapatınız.
3-Patlıcanların suyunu süzüp,kuruladıktan sonra kızgın yağda her yanı kızarıncaya kadar çevirerek kızartınız.Kızaran patlıcanların içine tavuklu harçdan doldurunuz.Dilerseniz;dibine salçalı su koyduğunuz yayvan bir tencerede ocakta pişiriniz.Dilerseniz;üzerlerine halka domates kapatıp bir tepsiye dizerek ve tabanına yine salçalı su dökerek fırında pişiriniz.Arzu ettiğiniz şekilde servis yapabilirsiniz...
Afiyet olsun...
Mintiden sevgiler.

17 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

mıntım saksı kebabı harıka gorunuyor ne güzel resimlemıssın ellerıne sağlık canım .sevgiler...

Serap Uzun--karakazandan dedi ki...

Harika olmus ellerine saglik,tavuklu hic denemedim ama bndan sonra yapmam sart oldu gibi görünüyor :)

olsada yesek suzan dedi ki...

yaz gelsin artık patlıcana kavuşalım çok güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler..

Unknown dedi ki...

mintim sanırım herşey yoluna giriyor sana yorum yazabiliyorum resmen blogtan soğudum millet yok uğramıyorlar sanırım hiç:( ellerine sağlık kebap harika olmuş öptüm sevgilerimle

Unknown dedi ki...

mintim sanırım herşey yoluna giriyor sana yorum yazabiliyorum resmen blogtan soğudum millet yok uğramıyorlar sanırım hiç:( ellerine sağlık kebap harika olmuş öptüm sevgilerimle

muhabbetsofrasi dedi ki...

görüntü muhteşem

eminim tadı da öyledir

eline sağlık olsun

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor yaz gelse de yapsak ve afiyetle yesek , bayıldım tarife resmen..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

canim benim enfes görünüyor sunumunda cok hos olmus! ellerine yüregine saglik :) afiyetler olsun sizlere :D
kocaman öpüyorum..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

alevcim işe başladın kendini özlettin canım çok alışmıştık cıvıl cıvıl yorumlarına ellerine sağlık bende zaman zaman yaptığım için iyi bilirim bu nefis yemeğin lezzetini görüntüsü zaten gösteriyor sevgiler canım

mutfagabuyrun dedi ki...

harika olmuş canım.yanndada pilavla süper olur.ellerine sağlık.öpüyorum.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Alevciğim insanın canı çekmemesine imkan varmı şu görüntüye ve lezzete çok güzel olmuş ellerine ve emeğine sağlık
Canımcım uzun zamandır ziyaretime gelmediğini görörüyorum.
Sevgiler

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık canım mevsimi gelince yapılacal güzel bir yemek ama şimdi değil. Benim de canım sevsem bile mevsimi gelmediğinde hiç o sebze veya meyveyi canım çekmiyor neyse sevgilerimle...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sğalık canım.Nefis görünüyor tabak kimin önüne gelse siler süpürür eminim:)

PaSaSofraM dedi ki...

Canim bu ne marifet ellerine saglik cok güzel görünüyor.
öpüyorum

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

İşte Alevcim, bu da benim 'resim gibi' tabir ettiğim yemeklerden olmuş. Yani bakmaktan yiyemez insan o derece:)) Yaz gelse de yesek hakikatten. Ellerine sağlık ablacım..

Nilgün dedi ki...

Ben de siteme koymuştum. Yazın çok yaparım etle de tavukla da nefis oluyor. Ellerine sağlık canım..

Aycan dedi ki...

canım patlıcanın her türlüsüne bayılırım valla.Ellerine sağlık.

sevgiler;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...