2 Ağustos 2011 Salı

Bebeğimin 20. ve 21.Ay Gelişimi



Selamlar Annemintiden:)
Bebeğimin gelişimi hakkında yazmayalı çok oldu.Benim kara gözlü prensim 21.ayını bile doldurmak üzere maşallah...En son yazdığım 19. ay gelişimine baktım da bebeğim o ayında,ikili kelimelere henüz geçmemiş görünüyor.Şimdilerde ise maşAllah neredeyse cümle kuracak.Daha evvelki postlarımda da belirttiğim gibi bebeğimin dil gelişimi pek iyi,Allahım nazarlardan korusun.
20.ayında ikili kelimelere geçti.
İLK SÖYLEDİĞİ İKİLİ KELİME "BABA GİTTİ" OLMUŞTU.
Bu ayrıntıyı unutamıyorum.İlerde de unutmayalım diye buraya not düşüyorum.

Bebeğimin kurduğu ikili kelimeler:
Baba gitti,Mama düştü
Mamma koy,
Aşaaa indi(aşağı inmek istediğinde kullanıyor)
Aşaa attım.
anne mama ko(koy),anne ben döktüm,ben mama aşaa attım.
ben ço goktum.(bişeyden korktuğunda ben çok korktum)
kapıyı kapat dediğimizde"kapiyi öürt" diye dudaklarını büzerek ört kelimesini uzatarak dile getiriyor.
cama patpat vuudu.
anne hu deti.(anne su getir)
baba işe ditti.
baybaay ditti.
uzunuzadıya şöyle söylüyor:)TOP NEEDE??aranıyor kendince etrafına bakınıyor,bulduğunda ise;TOP BUUDUU,TOP ORDA.BEN BUUDU,TOP ORDA:))diye sevinerek geziniyor evin içinde,arka arkaya sıraladığı bu kelimelerle:))
upu içtim(şurup içtim) 
elbi patpatpat öödü(kelebek patpatpat öldü:)
kammon deldi(kamyon geldi)
mami aaaba(mavi araba)
abi top attı.
anne ben düttüm,acıdı.ben düttüm(ben derken eliyle kendini gösteriyor bir de:)
manna/pilav iyce(makarna/pilav yiyeceğim)
elini karnına götürerek "dodum dodum" demesine bayılıyorum en çok.Yemek yemek istemediğinde eyvallah der gibi doydum doydum diyerek ısrar etmemem gerektiğini belirtiyor kendince:))


Bu kısımda bebeğime kocaman bir MAŞALLAH demek istiyorum.Çünkü henüz 1.5 yaşında ve cümle sayısını alabildiğine artırmış durumda.
İkiliyi geçtik,artık üçlü kelimelerden cümleler kuruyor.
Duygularını,hissettiklerini,isteklerini kendince kurduğu bu ikli-üçlü cümlelerle hiç zorlanmadan anlatabiliyor.

Hayvanlarla arası inanılmaz güzel.Kelebek avına çıkıyor kendince.Uğurböceklerini,kelebekleri yakalayıp kendince oynuyor:)Bu konuda pek bi korkusuz.Bıraksam diğer böceklere bile dokunacak:)

Kilo durumunu sormayın ben de bunu yazmaktan usandım ama hala 10kg.
Biz takıldık bu rakama sanırım:)
Götürdüğümüz tüm doktorlar bir sorun olmadığını sağlıklı olduğunu söylüyorlar.Bu nedenle ben de kilo mevzuuna pek takılmak istemiyorum açıkçası.
***
19. aydan bu yana çok hasta olduk-iyileştik.Daha çok;ateş,ishal-kusma tarzında rahatsızlandı kuzucuğum ara ara.
Aslına bakarsanız 2 hazirandan sonra her 15 günde bir kere doktora götürdük ishal-ateş-kusma üçlüsünden biri yüzünden.Biri olmazsa biri çıkıyordu.En sonunda dişlerine yorduk bu durumu.Çünkü işte bu süre zarfında bebeğim ilk azılarını tamamlamış oldu.Sanırım tüm sıkıntıları da dişleri yüzündendi.
Çünkü yaptırmadığımız tahlil kalmadı.Hatta akciğer filmi bile çektirdik.Sonuçlar süper ama bebeğim hastaydı.Ben de düşünüyorum da şimdi,demek ki dişleri yüzündendi.

Geçen hafta cuma günü de gereksiz ve aniden dolu dolu öksürmeye başladı.
Sanırım bu kez de aşırı sıcaklar yüzünden;ya terleme-soğuma yüzünden ya da evdeki hava sirkülasyonu yüzünden hafif üşüttü.Allahtan antibiyotiğe falan gerek kalmadan Sekrol şurup sayesinde onu da atlattık



Gezmeleri seviyoruz birlikte.Sağolsun bebeğim gittiğim gezmelerde hiç rahatsızlık vermiyor anneciğine.En son gittiğimiz arkadaş brunch'ında yaklaşık 2-3 saat oturdu gittiğimiz mekandaki mama sandalyesinde.Hiç yaramazlık yapmadan oynadı anneciğinin yanıbaşında:)

Bebeğimin 12 adet dişi oldu bu arada.Köpek dişlerinde de faliyetler pek ilerlemiş durumda.Sanırım yakında onlar da belirecek.Saçları anne ve babasının aksine açık kumral ve oldukça seyrek durumdaydı.İki kez kısacık kestikten sonra birazcık uzamış durumda.
Ama yakışıyor benim yakışıklı oğluma.
Beslenmesi fena sayılmaz.İştahı yerinde ve yeme sorunu olmayan lakin tam anlamıyla meyve yeme özürlü bir bebek benim yakışıklım.
Muzdan başka meyve yemiyor ben de yedirebilmek için ya püre yapıp yoğurduna katarak yada bebe bisküvileriyle birlikte blenderdan geçirerek veriyorum mama tarzında.
Salatalık ve havuç kemirmeyi seviyor.Arada canı istediğinde elma da yiyor çook az olsa da.
Bu aralar sıcaklardan sanırım bizden çok su içiyor.24 saatten kısa bir süre içinde 800ml.su içti maşallah.Sütünü ihmal etmeden sabah-akşam içiriyorum.Çorbasını,yemeğini pilavını,cacığını etini,tavuğunu gayet iyi yiyor.Balık vermedim 2 haftadır.Bal tüketimi gayet iyi.Balı ya sütüne karıştırarak veriyorum.Ya meyveli yoğurduna katıyorum.Yada son zamanlarda öksürüğüne iyi geleceğini düşündüğümden zencefille karıştırarak şurup gibi kaşıkla içiriyorum ki bayılarak içiyor.Şurupla arası çok iyi Allahtan.

Şu aşırı sıcakların bastırdığı bir haftayı saymazsak hemen hergün dışarı gezmeye götürüyorduk.Daha çok babaannesi elinden tutup parka götürüp orada oynamasını sağlıyordu.Gitmediği günlerde de babasıyla birlikte hep beraber altınparka gidip eğleniyorduk.Bugün yine hep birlikte çıkıcaz uyandığında:)Gideceğimizi anladığında şapkasını şortunu ayakkabısını bulup giydirmek için getiriyor bize,eliyle baybay yaparak:)

Defter-kağıt karalamayı pek seviyor.Yeni aldığım bol müzikli arabasıyla oynamayı seviyor.Kitaplarını karıştırıyoruz arada.Sticker yapıştırıyoruz birlikte:))Benzer nesneleri bulup üzerine yapıştırmasına yardımcı oluyorum.Çok kolay kavrıyor maşallah.Örneğin;"top stickerını top resminin üzerine yapıştır" dediğimde,onca resim arasından topu bulup tam üzerine gelecek şekilde yapıştırıyor.

Hergün duş aldırmaya çalışıyorum.Banyoya asla hayır demiyor elbette.Bu aralar altını çok kapatmıyor,ara ara sadece alt iç çamaşırıyla gezmesine izin veriyoruz tuvaletini söylemesini kolaylaştırır belki düşüncesiyle.Ama şimdilik bu konuya çook uzak görünüyor.Ne lazımlığını,ne de tuvalet-çiş lafını duymak istemiyor.Bizlerde zorlamıyoruz elbette.

Kuruyemişlere bayılıyor.
Fındık ,leblebi,badem,kaju ne bulursa atıyor ağzına ve bir daha-bir daha istiyor maşallah.Arada eline çubuk kraker de vermiyor değilim.Ama hala dışardan bişey tüketmesine izin vermiyoruz.Bisküvi-gofret-çikolata hala çok uzak bebeğime:)
Bizden gördüğü vakit bazen bir tane falan veriyoruz eline elbette ama yine de uzağız.
Corn flakes'e bayılıyor ama hemen hepsinde ya glikoz şurubu yada soya lesitini olduğundan vermemeye çalışıyorum elimden geldiğince.Ne kadar geç karşılaşırsa o kadar iyi olur diye düşünüyorum bu tarz ürünlerle.
Çaylarını pekmezle tatlandırıyorum.Sütüne de şeker yerine bal katıyorum.Şeker tüketimini en aza indirgiyorum.Yoğurt yemeyi seviyor son zamanlarda maşallah.Bu gün mesela iki ara öğünde birer kase yoğurt yedi miniğim.

Bebeğimin 20.ayı da sona ermiş durumda.
Zaman ne kadar da hızlı geçiyor.Ramazan-bayram-tatil-kurban derken bi bakıcaz 2. yaş gününü kutlamışız.Allahım sağlık sıhhat versin küçüğüme.Onu En EMİN'e emanet ediyorum.Rabbim koruyup esirgesin inşallah yavrumu ve tüm yavruları.

Hayırlı Ramazanlar diliyorum sevdiklerinizle...
Sevgiyle Kalın...

3 yorum:

Özgen dedi ki...

Maşallah Allah bağışlasın yavrunu her zaman böyle sağlıklı uzun ömürler geçirsin İnşallah.Rabbim hepimizin evlatlarını korusun sevgier mutluluklar...

mavii dedi ki...

allah bagışlasın cümlemizin evlatlarını benim oglumda 16 aylık yeni yeni türetmeye başaldı pek anlaşılmsada:)) ama zaptedemiyorum erkek çoçugu büyütmek çok zormuş:))

PaSaSofraM dedi ki...

evet arkadasim allah nazarlardan saklasin daha simdiydi 4 aylik tanistigimizda nekadar cabuk gecti zaman.
benim cocuklarimda cok cabuk büyüyor kücüklüklerini düsündükce icim burkuluyor onlar büyüdükce sanki onlari yavas yavas ucuruyorum gibi geliyor.Allah cocuklarimizi ve sevdiklarimizi korusun. Ramazaninda hayirli olsun, Özlerme kendini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...