2 Şubat 2012 Perşembe

Kurutulmuş biber sarması

 Malzeme Listesi
20-25 adet kuru biber
İçi için:
2 adet büyük boy kuru soğan
5 adet sarmısak
1,5 su bardağı bulgur
2 yemek kaşığı domates salçası
tuz, karabiber
çeyrek demet maydonoz

Sos için:
1 yemek kaşığı salça
4 yemek kaşığı sıvı yağ
kaynar su
 
Yapılışı:
1-Öncelikle biberleri kaynar su içinde 3-5 dakika haşlayınız. (Ne çok sert ne çok yumuşak olacak).Biberlerin sarılabilecek oranda yumuşamış olması yeterli olacaktır.Haşlanan biberleri soğuk suyun altından geçirip süzülmesi için bekletiniz.

2-iç malzemelerinin hepsini sırasıyla ekleyip iyice yoğurunuz.Biberleri yaprak şeklinde açarak sarma sarar gibi sarınız.İçlerini aşırı doldurmamaya dikkat ediniz ve sardıklarınızı tencereye diziniz.

3-Bir kaseye sos için ayırdığınız salçayı koyunuz, bir miktar kaynar su ekleyip bir sos yapınız ve dolmaların üzerine dökünüz.

4-Üzerine sıvı yağı gezdiriniz ve kaynar suyu sardığınız sarmaların yarı yerine gelecek kadar koyup ocağa alınız..Üzerine bir tabak ya da dolma taşı kapatınız ve tencerenin kapağını örtünüz,30 dakika pişirin. Ocağın altını kapatınız ve dinlendirdikten sonra servis yapınız.

mintiden sevgiler

22 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Maydonozlar ne yakışmış.
Resimler bir harika.

Ellerine sahlık.
Bitmiş anne Çiğdem

Güloanne mutfakta dedi ki...

canım biber sarman harika görünüyor
Arkadaşım 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Hmm enfes olmus ellerine saglik.

Kandilin mübarek olsun :)

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerinize saglik..

SeneminYemekleri dedi ki...

canım ne güzel bir tarif bu böyle. Ellerine sağlık. Bende yarın patlıcandan yapmayı düşünüyorum. Kurutulmuış sebzeler çok lezzetli oluyor.

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım nasılsın ellerine sağlık kuru biber sarmasını ilk kez gördüm deniycem mutlaka

Kuzzine dedi ki...

Bu harika görünüyor sevgili Minti..ellerinize sağlık . Üzerine bol limon sıkarak yemeyi hayal ettim şimdi...Ben de denemek isterim, sevgiler;çiğdem

fatosun mutfagından... dedi ki...

•Gel ey Muhammed bahardır, dualar ardında saklı, aminlerimiz vardır. Hacdan döner gibi, mevlidtan iner gibi gel gel. Bekliyoruz yllardır. Mevlid kandiliniz mübarek olsun..

Unknown dedi ki...

Cok nefis bir sunum ellerine saglik .Canim hayirli kandiler öptüm.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok değişik olmuş, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Hayırlı kandiller....

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Süper gözüküyor. Bu arada hayirli kandiller canim

Unknown dedi ki...

Minticiğim ellerıne saglık canım.Kandılınde kutlu olsun,nice kandıllere inşallah.

Rosita Vargas dedi ki...

Se ve muy delicioso y hermoso me encantan,saludos y abrazos.

*mehtap dedi ki...

kurutulmuş sebzelerle dolma nefis oluyor ,eline sağlık,resimlerde çok güzel .

anne eli gibi dedi ki...

KURU SEBZELERİ ÇOK SEVİYORUM EMİNİM NEFİS OLMUŞTUR,ELLERİNE SAĞLIK,İYİ HAFTALAR..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Nefis görünüyorrrr ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Alevim ellerine sağlık çok leziz ve şık sevgiler.

keskinli dedi ki...

kis mevsiminde en favori misafir ikramimdir enfes bir lezzet ellerine saglik canim sevgiler

Aycan dedi ki...

ellerine sağlık canım, nefis görünüyor.

caferengigül dedi ki...

Hımmm ilginçç...ilk defa görüyorum ben kuru biber sarmasını.Ama çok güzel göründüğü bir gerçek.Eminim ki lezzeti de en az görüntüsü kadar güzeldir.

The Cook Department dedi ki...

kuru biber sarmanız enfes gözüküyor ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Annem yaprdı,çok severim bu yemeği

Revizyon Reklam Promosyon Duvar Saati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...