28 Ağustos 2016 Pazar

9 Aylık bebek Kahvaltısı / 9 aylık bebeğim neler yiyor






9aylik kuzum istahsiz bir bebek degil cok sukur.
Gūnluk bir yemek duzenimiz olustu bile simdiden.

Sabah 09.00-10.00 arasi muhakkak kahvalti... 

& 1kibrit kutusu peynir (cogu zaman evde kendi yaptigimi veriyorum ama buradaki hazir)
&2-3zeytin
&1-2ck.pekmez
&1ceviz


Bunlaır mutlaka yedirmeye çalışıyorum.
Ama 2-3 gündür ateşinden dolayı neredeyse hiç bişey yemiyor ama geçici bi durum inşallah.

Bunun disinda neler veriyorum?;

-Findik ezmesi...
-Maydonoz peynir dereotu ve susam ile yaptigim pankek.yumurta yemedigi icin bunu sık yapip ekmek niyetine eline veriyorum
-Kasarli tereyagli omlet yapip cavdar ekmegiyle yediriyorum.
-Arasira patates kizartip onune koyuyorum.eliyle yemeyi seviyor.
-Bazen meyve puresi+yogurt
Bu yazdiklarimi ara ara yediriyorum.Ama hepsini bitiriyor mu tabiki de yiyemiyor.menemen yaptigimda bile ekmek banip tattiriyorum.Önemli olan kahvalti aliskanligi kazanmasi....simdilik aklima gelenler bunlar...

Bizden sevgiler sevgili anneler...

Butik Kurabiye / Angry Bird Butik Kurabiye



Ama olmaz ki şimdi....
 butik kurabiye yapmış bi ton emek harcamışım.Sonrada onun yapılışını bloğuma koymamışım.Koymayı unutmuş yada es geçmişim.
Olmaz efendim....
Emek vaaaar...uğraş vaaaar...Harcanan zaman vaaaar...
Değil mi?

Bakınsanıza nasıl da minik minik işlemişim Berkayım için...
Bir ara bu butik krabiye işine girmeyi falan düşündüm.Berkayıma yaptıktan sonra ise gerisin geri kaçtım.
Neden mi?
Amaaan sormayın bana valla,
Bi kerecik yapın,ortaya böyle bişey çıkarın sonra tüm cevaplarınızı kendiniz bulmş olursunuz...

Çoook uğraştırıcı,zaman çalıcı bi iş.
Evet sonuç güzel oluyor ama bu işi para için yapamam gibi geliyor.
Zor yahu...
Zor açıkçası işte...



Ama yaptım mı?Yaptım...
Oldu mu?Oldu...
Deneyimlemiş oldum.Oğlumun angrybird ve miki yi en sevdiği dönemde onu mutlu etmiş oldum.
Oldum da oldum işte.
Bitti gitti...
Ama iyi ki de uğraşmışım miniğime...



Kaan ım için de yapmayı düşünüyorum bakalım...
İnşallah yapabilirim.Çünkü bu sene dersler sınavlar zorluyor açıkçası...
Kendime boş zaman kalmıyor...


Butik kurabiyeden bana bi de bissssssürü kalıp kaldı.En güzel yanı da o zaman hevesle almış olduğum Butik malzemeler yanıma kar kaldı...


Neler Gerekli:
  • 250 gr tereyağı veya margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 veya 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1 sb elenmiş mısır nişastası
  • 1 pk vanilya
  • 1 çay kaşığının ucu ile kabartma tozu
  • 2,5-3 sb un

Yapılışı:
  • Yağ, şeker ve yumurtayı iyice karıştırın.
  • Ardından tarçın, nişasta ve vanilini ekleyin.
  • K.tozunu una ekleyin ve yavaş yavaş karışıma ekleyerek yoğurun. Orta yumuşaklıkta bir hamur elde edin ve streçle kaplayarak yarım saat kadar buzdolabında bekletin.kabartma tozunu fazla kaçırırsanız kalıbınızdan daha tompik kurabiyeleriniz olur ve şeker hamuruyla kaplarken zorlanırsınız.Üstünü tam kapatamazsınız.
  • Dinlenen hamuru hafifçe nişasta serptiğiniz zeminde merdaneyle orta kalınlıkta açın.
  • Ardından istediğiniz kalıplarla hamuru kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
  • 170 derecede fazla kızarmayacak şekilde hafif pembeleşene kadar pişirin. (hamur ince olduğundan kısa sürede pişiyor, özellikle fırın ısındıktan sonra başından ayrılmayın.

Şeker hamurlarını internetten sipariş verdim.Hangi siteden aldığımı hatırlamıyorum ama piyasa bu tarz sitelerle dol.Dilediğiniz yeden siparişinizi verin hamurunuz gelsin.Ben önce biraz yoğurdum şeker hamurunu ve elimin ısısı ile yumuşamalarını sağladım.
 Kalan hamurlarınızı hiç hava almayacak şekilde streç filmle kaplar bir de kapalı bir kutuya koyarsanız kuruma problemi yaşamazsınız.Çabuk kuruyor açıkta bırakmayın.Şeker hamurunuz istenen yumuşaklığa geldikten sonra ise nişasta serpilmiş zeminde orta kalınlıkta açın. Kurabiyeyi kestiğiniz kalıpları kullanarak şeker hamurundan parçalar kesin.

Kurabiye ve şeker hamurunu yapıştırmak için genelde bal ya da reçelin sıvı kısmı kullanılıyor ancak bu işlemi dilerseniz su ile de yapabilirsiniz. Ben ballı su kullandım.Şeker hamurunun kurabiyeye yapıştıracağınız kısmına bir fırça yardımıyla suyu çok çok az sürün ve hafifçe bastırarak kurabiyeye yapışmasını sağlayın.


Zahmetli bir iş.Aç,kes,ballı suyla her bir parçayı ayrı ayrı yapıştır.Ve otaya istediğin şekli çıkarıver.Eğlenceli ama zor.
En zoru da şekilde karar vermek.Çok araştırdım çok baktım çok gezdim inetenette.

NOT:Farkındaysanız benim kurabiyelerim hamur şekerlerinden daha büyük.Aslında olması gereken birbiriyle birebir kenarları aynı boyda olması.Neden oldu bilmiyorum.Çok göze çarpmasa da bu işi profesyonel olarak yapanlara göre benim ki eminim sınıfta kalacaktır.Çünkü butik kurabiyeyi kusursuz yapan çok sayıda site ve bu işe gönül vermiş insan var.Onlara saygı duyuyor ve emeklerini tebrik ediyorum...



Son olarak dilediğiniz gibi poşetleyip,süsleyip,sevdiklerinizle paylaşıyorsunuz...
Afiyet olsun...
Not:Çocuklarımıza şeker hamurunu yedirmiyoruz...




Bebeğimin İLK leri / Bebeklerdeki İlkler




Şuraciğa yazayim da miniğimin ilklerini...
Sonra insan unutuveriyor.
Hele yillar geçince daha da siliniyor hafizadan yaşanilan birçok güzel şeydeki ayrinti.

Evet hatirliyorsun ama yuvarlak bi tarih oluyor bu cogu zaman.Yada yalan yanlış hatırlıyorsun.
Mesela; Berkay'in hep 11.5 aylikken emekledigi kalmis hafizamizda.
Gecen videolari izleyelim dedik meger kuzucuk 10 aylikken emekliyormus.😄Hakkını yemişiz kuzumun...

İste bu nedenle ne diyoruz "söz ucar yazi kalir"
Biz yine kayit islemimizi yapalim da vakit gecip anilar unutulmaya yuz tuttugunda,kuzular Allahin izniyle buyudugunde açar,bakar,hatirlar,ailece tebessum ederiz degil mi?
Hadi bakalim o halde,
Kayit başlasin... 

  • İLK BANYO : 25 KASİM 15 gunluk iken (gobek gec dustu cunku)                                             
  • GOBEK DUSURME TARİHİ :  24 KASİM (Tam 14. gununde bizi epey endiselendirdikten sonra dustu😊)                                                                                                                                 
  • İLK OYUNCAK :3 Aylikken                                                                                                                     
  • İLK DONENCE : 2.5 Aylikken                                                                                                                  
  • DESTEKSİZ OTURMA:  5.ay                                                                                                         
  • İLK KİTAP : 4.AY ilk kez 4,ayda verdim ilk kitabını eline :)                                                              
  • İlk düşme :  4 aylıkken abisinin odasındaki kanepeden düştü. :(Yanı başındaydım üstelik.Dönebileceği hiç aklıma gelmedi.Çoook üzüldüm içim yandı. :(           (11.10.2016 da güncelliyorum malesef ilk ve tek düşüşü bu olmadı hareketli bebeğimin)                                            
  • ZEBRAMO HAFİZA KARTLARİNİ GÖSTERME :3.AY yaklaşık 1-2 ay gösterdim çokta düzenli olmamakla birlikte.                                                                                                              
  • YENİ PUSET :8 Mayista yani 5.ayinda cici kirmizi pusetini aldik.Abisinden kalma 2 puseti de ihtiyaci olanlara gonderdik...(Güncelleme 11.10.2016:Temmuzda 7.ayında ise siyah baston pusetini aldık Daha çok gezebilmek için,pratik ve hafif olsun diye :) .Millet tek pusetle 4 çocuk büyütür,biz 4 pusetle 2 çocuk :):)                                                                                                        
  • İLK KELİMESİ...şimdilerde cok kullanmiyor olsa da 4.ayinda ilk kez "memmmem " diyordu.hem de hemen hergun.1ay kadar sonra onu kullanmayi birakti...Daha sonralari daha bilincli olarak kullandigi İLK KELİME ise ANNE 😊                                                                    
  • İLK KEZ MAMA SANDALYESİNİ KULLANMAYA BASLAMA : 25 nisan yani 5.ayimizda oturduk mama sandalyesine                                                                                                              
  • Giyinmeye yardım etme :6 aylık (giyindirirken kolunu uzatıma vs.)                                              
  • İLK EMEKLEME: 22 Temmuz Kendi Evimizin Salonunda... 8 aylik                                            
  • İLK DİŞ: 1 Ağustos..Sağ-Alt dişi çıktı ilk... 8aylik                                                                         
  • SÜNNET : 24 Temmuz pazar Saat 12:20 8 AYLİKKEN                                                                  
  • İLK AYAKLANMA : 7 Agustos tv unitesindeki cekmeceden tutarak ayaga kalkti & 8 Aylik                                                                                                                                                  
  • 2.Dis. :      12Agustos 9 aylik                                                                                                           
  • İLK SİRALAMA:  13 AGUSTOS Kanepe de ilerledi. 9 aylik                                                         
  • İLK ATEŞLENME :    27 Ağustosta yani 9,5 aylıkken ilk kez ateşlendi.Nedenini bilmiyorum ama kuzum dünden beri ateşlenmekte.38,1 ila 38,6 dereceyi gördük en yüksek.Dönüşümlü olarak İbufen ve Calpol veriyoruz.Geçmez ise pzrtsi doktor...Şimdilik dişinden dolayı olabileceği geliyor aklıma çünkü genel durumu çok iyi Maşallah...Belki de 2 gün önce abisiyle balkonda suda boğuşup yüzmece oynadılar.Ilık su koymuştum önlerine ama belki de üşütmüş olabilir,bilemiyorm.Dua ediyorm.İnşallah hemencecik geçer ateşi diyorum ve minik vücudunun ilk kez mikroplara yenik düşüp alarm verişini de buraya not düşmüş olyorum.Umarım kuzucum bir daha hiiç ateşlenmez.                                                                                                  
  • Desteksiz ayakta durma : 09 eylül 9.ayın sonunda ayakta kendiliğinden durmaya başladı.              
  • Ayakta uzun süre kalabilme: artık yürüdü yürüyecek maşallah.Şuanda tarih 11,10,2016 23:31 :) Bebeğim yürüdü yürüyecek neredeyse ama henüz cesareti yok.Lakin elindeki bi nesneyle öyle saniyelerce ayakta durabiliyor düşmeden.Kuzum benim...


Şimdilik aklıma gelen ilkler bunlar..
Bakalım ilerleyen dönemlerde neler yapacak miniğim?
İlklerin çok olsun inşallah minik şekerim...

Onunla/onlarla evde olmak 
her bir haline tanık olmak ,her bir anını fotoğraflamak,onun/onların isteklerini yerine getirmek,ihtiyaçlarına yetişmek,onları mutlu edebilmek adına uğraşmak,miniğime hayatı öğretmeye çalışırken,Berkayım la da kaliteli zaman geçirmek,onlara bir nefes uzaklığında olmak PAHA BİÇİLEMEZ bir duygu...

Devlet 7 sene daha ücretsiz izin verse hiç düşünmeden 7 sene daha yanlarında kalabilirim.Ahh annelik ne manyak bişey...
Ama malesef her tatlı rüyanın bir sonu var.
Daha 1,5 sene evde onlarlayım Allahım izin verirse...Tabiki sonrasında ücretsiz iznin sonu ve çalışma hayatı... 
Olsun...
Ben bu arada onlarlı günlerimin tadını çıkarayım değil mi?
Hadi kalın sağlıcakla...

12 Ağustos 2016 Cuma

Nohut Salatasi



Nohut yemeği yapacaktim minik yawruşlara fazla haşlayinca bi kismini da 
salata yapiverdim.
Neler mi koyacaksiniz salataya?
 O an elinizin altinda hangi malzeler varsa katin ve lezzetlendirin.
Canimizin yemek Istemedigi şu sıcak gunlerde afiyetle yiyin.

Neler koydum ben?

1 sb haslanmis nohut
Yarim sb haslanmis pirinç
3-5 dal Maydonoz
2-3 dal Yesil sogan.(eger yoksa minik bi kurusogan da olur.mutfakta olmaz diye bişey yok.Kimse sizin keyfinizin kahyası değil.)
Kirmizi kapya biberin yarisi
1 Salatalik


 Tūm malzeleri dogradim ve karistirdim
Ūzerine yarim limonu sıkıp cok az zeytinyagi
gezdirdikten sonra himalaya tuzundan serpip
karistirdim ve sonra servis yaptim...İşte bu kadaar...
Kolay...Pratik...Lezzetli...


Afiyet olsun...

8 Ağustos 2016 Pazartesi

8.Ayında Kaan'ım / Bebeğimin 6-7-8 Aylık Gelişimi



Ahh benim minik dünyam...
Benim minicik kelebeğim...Kalp sızım...Minik sevdam...
Seni nasıl sarıp sarmalasam...
İkinci kuzu,ilk göz ağrısı kadar sevilmez sanırdık...
Yanıldık....
Yüreğimize basasımız...İçimize...Taaaa yüreciğimize gömesimiz var bu tatlı yaramazı...
Aman yarabbim!!!
Süphanallah nasıl da sevdiriyo kendini.Nasıl da yaptırıyo o tatlı suratıyla işini:)))
Annesinin sevgi kelebeği...Aşk böceğim benim...
Benim,en küçük adamım...

Bebeğim şimdilerde 8.Ayında....
Koccaman bir Maşallah...

8. AYINDA:
Oğlum neler yapıyora gelmeden önce 8.ayımızın bizim için ilkler ayı olduğunu belirtmek istiyorum...İLK dişimiz...İlk emeklememiz...Sünnetimiz...Hepsini bu aya sığdırdık maşallah...


İLK EMEKLEME: 22 Temmuz Kendi Evimizin Salonunda...
İLK DİŞ: 1 Ağustos..Sağ-Alt dişi çıktı ilk...
SÜNNET : 24 Temmuz pazar Saat 12:20

*Evet ilkleri kayıt altına aldıktan sonra neler yaptığımıza geçebiliriz...Bi kere hiç ama hiiiç yerimizde durmuyoruz...Emeklediği günden beri evin içinde dolaşıp duruyor maşallah...
*Çekmece kurcalama...Sepet boşaltma...Bulaşık makinasına tırmanma...Beşiğinden tutunup ayağa kalkma...Kablolara asılma...Elektrik süpürgesinin hortumunu koparma....Ne ararsanız var yaramazlığa dair:)))
Vukaat yönü kabarık biraz:)
Berkayım nasıl akıllı uslu bi bebekmiş minik adamımızdan sonra anlıyoruz tabiki...

*Tamam tamam çok şikayet ettim.Esasında o kadar da yaramaz değil,aşırı ilgi beklentisi olmayan kendi kendine yeten bir bebek benim bebeğim.Ama Çok MERAKLI...Herşeyi öyle çok merak ediyor ki Emekliyor...Dolaşıyor...Kurcalıyor...Keşfediyor...Öğreniyor...

*Espri anlayışı çok gelişti...Oyunlarımıza şakalarımıza çok gülüyor...Abisinin güldürmelerine bayılıyor...

*Kıyafet giydirirken kolunu uzatarak bize yardımcı olması en bayıldığım davranışı...

*Garip bir şekilde kablolara merakı var.Göbek kordonuyla ilintilendirdik biz.Muhtemelen anne karnında kordonuyla çok yakın arkadaştı :))))
Gerçekten kabloları,fişleri,çekmeye tutmaya ağzına götürmeye bayılıyor.İzin vermiyoruz elbette ama tüm güvenlik önlemlerimize rağmen o bi şekilde kabloyu buluyor...

*Abisi gibi lambalara bayılıyor.Yukarıya lamba yada avizeye baktığında içi geçiyor gülmekten...Bizi de güldürüyor...

*Oyuncaklarla oynamaya bayılıyor...Kovadaki oyuncakları tek tek alarak kovayı boşaltıncaya kadar uğraşıyor...Kovanın önünde dizlerinin üzerinde oturmasına bayılıyoruz aile boyu:)

*Balkonda abisiyle suyla oynamaya,suyun içinde oynamaya bayılıyor...

*Uykularımız hala sıkıntılı malesef...Gece boyu kaç kez kalkıyorum sayamıyorum...umarım düzelir buna ihtiyacım var...

*Sabah kahvaltısında 1 kibrit kutusndan fazla peynir 2-3 adet zeytin,eğer sahanda pişmişse yumurta(zira haşlanmışını hiç yemiyor:::) :(  Bazen yoğurt bazen meyve 1 çk pekmez,eline muhakkak ekmek ...

Düzenimiz şöyle:
08:00 da kalkış
sabah 9 kahvaltı...
uyku  10-10:30
öğlen: 13:30-14:00arası bazen çorba +yoğurt...bazen meyve+ yoğurt
uyku:14,30
akşam 17:00 çorba+yoğurt+ varsa yiyebileceği türden günün yemeği...
gece 20:00da muhakkak gece uykusu

*Gün boyu bolca su+3 damla Dvit+8damla demir veriyorum...
Eline havuç salatalık ekmek kek ve meyvelerden ,poğaça falan veriyorum...Hem dişi için hem yemesi için...
Karpuz suyu yada sulandırılmış pekmez bazen ıhlamur yada meyve suyu içiriyorum...
Mercimek çorbası,yayla,ezogelin,sebze,tarhana,yoğurtlu çorba,siyah mercimek çorbası,pilavlar,dolma içi,ev yemeklerinden azar azar...Et tavuk ve yumurtaya pek düşkün değil.Pilava bayılıyor.türlüye bayılıyor.Balık,ceviz,patlıcan,lahanagiller,çilek,bal henüz tattırmadım.Arada peynirle falan tuz kaçıyo.

*Ev peyniri ve ev yoğurduna devam.Tavuklara çok güvenemiyorum.Çorbalara kıyma koymaya devam...Keke bayılıyor...

*Yiyecekleri tanıyor.Eğer sevdiği ve istediği bişeyse ağzını açıyor hoşlanmadığı bişeyse ağzını sıksıkı kapatıyor.O daldığı bir zamanda verirseniz de diliyle tümünü dışarı çıkarabiliyor...Su içtikten sonra ağzında kalanı dışarı püskürtüp oyunlar yapıyor...

*Elindeki topu yere atıyor.Karşılıklı top yuvarlama oyununa bayılıyor.Fış Fış Kayıkçı yapmaya bayılıyor hemen o oyunun havasına giriyor...Müzik duyduğunda sallanarak tempo tutuyor...Bence müzik kulağı Berkay a göre çok iyi.

*Berkay daha erken dllenmişti...Kelime sayısı daha fazlaydı...Kaanım baba dede hadi ve anne kelimelerini söylüyor.Anne kelimesini ise gerçekten yerinde kullanıyor.Biz "anne de bebeğim "dediğimizde bizden sonra tekrar ediyor.Yani ilk kelimesini ANNE kabul ediyoruz...

*Hiç ayakta sallamadım.Emerek uyuyor yada yatağına koyup kuzucuğundan ninni açarak uyutuyoruz...

*Akşam saatlerinin tamamını babasıyla geçiriyor.Çok iyi anlaşıyorlar...Onu ve Berkayı oyun arkadaşı olarak görüyor beni ise doyma aracı :)) Berkay gibi Kaan da babasının madensuyu içme hastalığına tutulmuş durumda.Bizim evin tüm erkekleri soda delisi:)))

*En büyük hobisi kapılar...Birde lambaları açma kapama düğmeleri...Bayılıyor duvarda onlarla oynamaya...Kapıları açma kapama,arkasında durma...Kaç kez elini sıkıştırdı kapıya ve çekmeceye...Gerçekten tehlikeleri bilmediğinden herşeye koşuyor ve yetişemiyorum...Berkayımı birkerecik düşürmüştüm büyüme evresinde Kaanın düşmelerini saymayı bıraktım :)))Napiyim gerçekten çok düşüyor çünkü hiç durmuyor.O minik parmakları kaç kez sıkıştı çekmeceye.Allahtan hep yanındayım da sıkışmanın başlangıcında hemen müdahale edebiliyorum...

Şu son 15 gün içinde belki 3 kez dikey süpürgeyi düşürdü içini dışına çıkardı tüm pislikleri ortalara döktü.Sonrası annesine eziyet ,kendisine bıcı bıcı....Çamaşır askılığını devirdi bi keresinde...Kapının üzerindeki nevresimi çekip kafasına geçirdi:)))Epey bi altında kalıp yine kendi çabasıyla çıktı:)))))))
Balkondaki çiçek saksını çekip yere devirdi balkonu çamura buladı...Annesi temizlesin...Ohh:) Yaramaz minik yaaa napcam senle:)))Ay neyse ben sayıp durmayayım yaramazlıklarını bitiremeyeceğim çünkü...

*Boy:71
Kilo:8360 :(

Malesef oğlum kilo almıyor.Gerçekten 3aydan beri 1kg dahi almadı.Bu ay biraz daha dikkat edicem:(Can sıkıcı bir durum... Tüm anneler aynı değil mi?Bebekleri kilo alsın istiyorlar...:((

*Bıngıldağında erken kapanma gibi bir durum var.Şuanki aralık 3cm imiş.Doktor normal dedi.Ama kafamda deli sorular:(
Berkayım 14-15 aylıkken kapanmıştı.Başka bir doktora daha sorcam bakalım...




7, AYIMIZ:
*Oğlum 7.ayında emekleme sinyalleri verdi.7.ayımızın tamamında hep oturduğu yerden öne doğru eğilme,bişeylere uzanma,sağına soluna poposunun üzerinde dönerek işini halletmeler vardı daha ziyade...Bişey alacağı zaman o nesneye ulaşıncaya kadar poposuyla sağa sola dönerek bi şekilde o nesneye yaklaşmanın bi yolunu bulur ve zaferi de tatlı tebessümüyle yapardı...

*7ayımızın sonunda elleri ve dizleri üzerinde durup öne arkaya sallanma hareketi yaparak emekleme çalışmaları yapıyordu...Bu ay mızmızlanmalarımızın,çok sık uyanmalarımızın biraz fazla olduğu bir aydı.1 saatin içinde en az 5-6 kez ağlayarak uyandığını biliyorum.Meğerse diş çıkartıyormuş kuzumcum.

*Bu ayda elleri hep kulaklarındaydı..Kulak kaşıma yada ensesindeki saçları yolma işiyle meşguldü hep.
Allerjik bi durumu olduğunu düşündük Dermatoloğa götürdük bir sorun olmadığını öğrendik....Ama alerjik bi bünyesi varmış.Çok kızarıklık yada kaşıntısı olursa ataraks şurup verin dedi yarım ölçek...

*Uykular hala haram.Sabahlara kadar uyuyan bir bebek var mıdır?Varsa da bana denk gelmedi hiç :)
Uyksuzum...Çok bölünüyor uykularım ama anne olmak tam da bu noktada başlıyor zaten...
Uykularım helal olsun miniğime...

*Kıyafet değiştirirken bizlere yardımcı olmaya,kolunu uzatmak vs.devam...
By:68 cm
Kilo:8200gr

*Oyuncak aşkı erken başladı...7.ayında oyuncakların en minik detayını bulabiliyordu...Elden ele rahatlıkla geçirebiliyordu...

*Top yuvarlamak en sevdiği oyun...

*7,ayımızla birlikte arabamızı da almış bulunuyoruz...Hımm İstanbul gezmesine Puset götürmediğimizden bir de orada Baston Puset aldık E bebek ten.Merak eden annelere yatmayan tip baston puset = 89 Tl...Artık beri gelsin daha çok gezmeceler:)

6, AYIMIZ...
*Bebeğim 6.ayımızda desteksiz serbestçe oturabiliyordu.
Oyuncaklara ve abisi ile oynamaya bayılıyor...

*Açıkçası 6,ayı çok net hatırlayamıyorum şimdi..Geçmişe dair yanlış bişeylerde yazmak istemiyorum.

*****Ancak çok iyi bildiğim ve eşimle şaşırmamıza sebep olan bir gelişme var ki o da ;kıyafetlerini giydirirken bize yardımcı olması.
Minik kuzum daha minicik ama kıyafetlerini giydirirken kolunu kıyafete sokmak için kaldırıp bize yardımcı oluyor.Ve elini kıyafetin kolundan geçirerek kolunu uzatıp kıyafeti tamamen giyiyor.Ve biz eşimle onun bu tatlı giyinme telaşına bayılıyoruz.Nasıl da biliyor...

*Bu arada bir de kilosu kayıtlı olduğu için yazayım şuraya da unutmayalım: 8200.

*6.ay aşılarımızı oldukbir de 2 bacaktan 1 koldan.Koldan yaptığımız verem aşısı idi.Yaklaşık 2  hafta hiç bişeycik yok gibiydi kolunda.Hatta verem aşısı tutmadı gibi geldi.Ama 2 haftanın sonunda kolunda kızarıklık+ yaraya dönüşme+kabuklanma oldu ve yerini çukur tipik verem aşısına bıraktı çok şükür...Aklıma gelenler bunlar...Sanırım ay ay unutmadan yazmak lazım...Unutuyor insan ayrıntıları...
SEVGİLER TÜM ANNELERE...

7 Ağustos 2016 Pazar

Üzüm Etkinliğiyle Hayallerini Kurgula



Sevgili anneler....
Evlatlarınızla zaman geçirin...
Sevin...Sarılın...Kucaklayın...Yanında olun...
Neden mi?
Çünkü çok hızlı geçiyor zaman..
İnanın onlarla zaman geçirmek sanıldığı kadar zor değil...
Mutfakta mısınız.?
Çok işiniz var ,yemek mi yapıyorsunuz?
Çağırın onu/onları da yanınıza...Koyun önüne bi tabak çekirdeksiz üzüm ve bi kutu kürdan...
:)
"Hadi bununla HAYALLERİNİ KURGULA "deyin sadece...
Siz ailenize misler gibi kokan sıcacık yemekler pişirirken o neler inşa ediyor çocuk dünyasında bakın ve görün:) 


Berkayım böyle bişey çıkardı ortaya...
Gah atom çekirdeği dedi adına...Gah inşaat alanında hayal etti kendini...
Benden yardım almadı mı?Elbette aldı...
Üstlere doğru çıktıkça sallanan inşaatı birlikte oturttuk sağlam temellere...
Evladım dedim sağlam temellere oturt karakterini...
Temelin mayan sağlam olursa unutma ki sapasağlam olur hayattaki duruşun,
 tıpkı buradaki inşaat gibi :)

"Temelinde mutluluk olsun" dedim...
Sadakat ve özveri...
Sen her dem alın terinle ör tüm temellerini...
İçine umutlarını göm...
Göm ki yeşererek büyüsün hayallerin gibi...
Aman dedim....
Sakın  küçük tutma hayallerini...

Bir de ennnn sevdiklerini yanından uzaklaştırma...
Bak bu inşaatı yaparken nasıl benden yardım aldıysan hayat yolunda da kardeşinden al dedim.
Ve kardeşinin ol en büyük dayanağı...
Siz sırt sırta verirseniz ve  her dem böyle sevgiyle yakınlaşırsa elleriniz atılmadık temel örülmedik duvar bırakmazsınız dedim...

:) 
Bir yandan yemeğimizi yaptık,bir yandan muhabbetimizi...
Sonunu mu merak ettiniz?
Gördüğünüz bütün üzümler cuppaa mideye...
:)

5 Ağustos 2016 Cuma

Hayat 1-0 Yendim Seni...

Resim netten alıntıdır.

Ne çok hirpaladin ne çok zorladin öyle.
Soyle bitmeyen zalimliklerinin ardi geldi mi? Söyle hayat canima batan dikenlerin haddi belli mi?
Acimadan kavurdun harli alazda....Hadi yolun bul dedin puslu ayazda....Emekletmeden yurutmekti niyetin değil mi?
Seni gidi zorba!
Tökezlerim sandin...Pusulami sasarim da düz yolumdan saparim sandin...
Eyvallah...
Yanildin 😊

Ardima baktigimda yitik bir cocukluk mevcut evet ve az kullanilmisindan bir genclik :)
Ama bilmedigin bir şey var...
ARDIMA BAKMAYI BIRAKALİ COK OLDU....

Şimdi kayip mutluluklarim yerini sevgi sellerine birakti...Şimdi yitme zamani değil bitme zamani.Filiz vereli cok oldu ,simdi derme zamani....Uzaklardan bakmiyorum sana artik.
Yaşıyorum...
Bak şimdilerde kilidin ellerimde.
Sen ise  kanayıp duran kayıp bir menzildesin...
Geriye dönmek mi?Deli misin?

Artık menzilim belli...
Ektiğim sevgi tohumlarinin hasat mevsimi....
Şimdi koskocaman sevgi tarlam var benim....içinde hayat buldugum minik avuçlarim,ışiltisinda kaybolduğum bir cift kara göz var...Biriktirdiğim dostluklar,sırtımı dayadığım aile büyükleri,azmettiğim başarılar,sahip olduğum tüm güzellikler...

Bak .
Mutluluk  AVUÇLARIMDA.
Kaynağı ise;  alınterimde.

Şimdi ne mi yapıyorum?
Nasip eyleyene şükr eyliyorum.

 Ve...
Gülüyorum sana...
Bana azmin zaferi...Sana maglubiyet birakiyorum...

"Bazen böyle esiyo işte:)
Yine meltem esti gönlümde...
5.8.16 
günün er saati.."
@
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...