15 Ocak 2012 Pazar

Aşure

   Güzel pazarlar herkese,
hastalıklardan uzak,sağlık sıhhat dolu güzel bir gün geçirmiş olmanızı diliyorum,hastalık kelimesinin bizleri üzdüğü şu günlerde...
Perşembe günü Aysel annemi (kayınvalidemi) şiddetli mide ve sırt ağrısıyla Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesine götürdük apar topar.
Akut Pankreatit teşhisiyle serviste yatıyor şuanda.Rabbimden acil şifalar diliyorum güzel anneme.
 Biran önce sağlığına kavuşup evine dönmesini diliyorum..İnanılmaz fedakar cefakar bir insandır kendisi,
hastanede yattığı şu günlerde bile kendinden önce bizleri düşünüp üzülür,"aman yavrum karda kışta perişan oldunuz,aman yavrum torunumu perişan ettim sizler işinize gidemiyorsunuz" diye üzülüp duruyor hasta haliyle bile.
Allahım sağlık sıhhat versin inşallah.

Bizleri hiiç üzmeyen,hiç kırmayan gerçek bir "anne"dir kendisi.Rabbim onu hiiç incitmesin inşaALLAH diyorum ve Ankaranın kara teslim olduğu şu güzel pazar akşamında sizlere sitemde olmayan,vakti haylidir geçen lakin sofralardan eksik olmaması için pek de zamana ihtiyaç duyulmayan bir lezzetin tarifini vemek istiyorum sizlere...
AŞURE...
Ben bayılıyorum bu lezzete.
Eşimin sevmemesine rağmen sadece kendim için bile pişirebilirim inanın bana.Aşure vakti; yapıp komşulara dağıttığım, hatta iş arkadaşlarıma bile götürdüğüm bu enfes lezzetin tarifini vermek ise bu güne kısmetmiş...
Buyrun lütfen tarife...

MALZEMELER                              ÜZERİ İÇİN
2 SU BARDAĞI AŞURELİK BUĞDAY       1FİNCAN FINDIK
1 SU BARDAĞI NOHUT                     1 FİNCAN BADEM
1 SU BARDAĞI KURUFASULYE            2 FİNCAN CEVİZ
2 SU BARDAĞI ŞEKER                      TARÇIN
1-1,5 ÇAY KAŞIĞI TUZ
8 ADET İNCİR
6 ADET KAYISI KURUSU
2 FİNCAN SARI ÇEKİRDEKSİZ ÜZÜM
1 FİNCAN KUŞÜZÜMÜ
SU,1/2 ÇAY KAŞIĞI TUZ
YARIM FİNCAN PİRİNÇ
                           

YAPILIŞI
1-Buğday,nohut ve fasulyeyi 8-10 saat evvelinden ıslatın...(Ben derin dondurucuya daha evvelden haşlayıp attığım nohut ve fasulyeleri kullandım.Buğdayı ise;üzerini geçecek kadar suyla doldurup,bir taşım kaynattıktan sonra altını kapatıp,kapağı kapalı şekilde akşamdan ıslanmaya bıraktım.

2-Haşladığınız nohut ve fasulyeleri ıslattığınız buğdayın içine ekleyerek pişirmeye başlayınız.Beraberinde pirinci de yıkayıp katınızve yaklaşık 1-1,5 çay kaşığı kadar tuz ilave ediniz.

3-Yaklaşık 10-15 dadika kaynamalarını sağlayarak özlenmelerini bekleyiniz.Kesinlikle buğdayınızı haşladığınız yada ıslattığınız suyunu dökmeyiniz.Buğdayın haşlanan suyu aşurenizin daha kıvamlı olmasını sağlayacaktır.

4-Yıkadığınız kayısı ve incir kurularını küçük küçük doğrayarak aşurenize ilave ediniz.Sıcak suda 

5 dakika beklettiğiniz sarı üzümlerive şekerini de de ilave ederek 10 dakika kadar daha kaynatınız.(şeker oranını damak tadınıza göre tadına bakarak daha az yada daha çok ekleyebilirsiiniz)

6-Aşurenizin kıvamını sıcak su ilavesiyle dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.

7-Şeker oranı da istediğiniz gibiyse ocağı kapatıp,kaselere paylaştırarak üzerini arzu ettiğiniz çerez çeşitleriyle süsleyebilirsiniz..

 NOT:
a)Dilerseniz içine ocaktan indirmeden önce portakal kabuğu da rendeleyebilirsiniz.hoş bir aroması oluyor.
b)Dilerseniz çerezleri pişerken de ilave edebilirsiniz.ben pişmiş çerez tadını sevmediğimden sadece üzerine ilave ettim.
c)Cevizi pişerken katarsanız aşurenizin kararmasına neden olursunuz.
d)Daha beyaz aşure isteyenler suyuna 1 bardak kadar süt ilave edebilirler.Lain ben katmıyorum.
e)Ben hiç denemedim ama kıvamlı olmadığını düşünüyorsanız yada buğdayınız özleşmedi ise 1 fincan nişastayı suda çırpıp içine katarak kıvamını arttırabilirsiniz.ama genellikle buğdayın özü, kıvamı için yeterli oluyor.

11 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Alevcim kayınvalidesini bu kadar seven gelin varmıdır acaba senin yüreğin güzel ALLAH şifalar versin Aşure haarika görünüyor ALLAH kabul etsin püf noktalarıyla anlatmışsın yapacaklar için çok iyi olmuş ellerine sağlık çok öpüyorum sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Alevciğim çok geçmiş olsun. Allah acil şifalar verisin. Ellerine sağlık sevgiler..

ruken dedi ki...

ben bu sene ilk kez aşure ayında yaptım :) yarın yine yapsam mı diye düşünüyorum şu an :) çokk seviyorum bu tadı.. ilk kez yapacaklar için gayet anlaşılır anlatmışsın.. :) sevgiler

Elifin Terazisi dedi ki...

Kayınvalidene geçmiş olsun, şifalar dilerim.
Aşureyi çok severim, ellerine sağlık:)

neslice tarifler dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım benim. Allah acil şifasını versin. Anne olarak görmen ne kadar güzel. Aşure de kayınvalidene şifa niyetine gitsin.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:((
mintim şifalar diliyorum o güzel insana.
çok geçmişler olsun.
aşurende öyle güzel ki
!!
:)

bırtutamkekik dedi ki...

aaahhh minticiğimm ah...
aysel anneme rabbimden acil şifalar dilerim canım...
çok üzüldüm..
umarım tez zamanda iyileşir...
aşureye bende bayılırım.
emeklerine sağlık.
rabbim kabul buyursun inşalaah..
kucak dolusu sevgiler antalya,dan...
:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım, Allah acil şifalar versin. Aşuren nefis görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...
(Yemek Sevdam)

ihlamurcum dedi ki...

Kayınvalidenize geçmiş olsun, Allah onları başımızdan eksik etmesin.Aşure tarifinizde çok lezzetli gözüküyor

Ferkay dedi ki...

Geçmiş olsun canım .Acil şifalar diliyorum..
Aşureyi çok seviyorum harika görünüyor.
Ellerine sağlık Alevcim.
Sevgiler..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım çok geçmiş olsun Allahım acil şifalar verin inşallah ...aşureyi bende çok severim ellerine sağlık canımcım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...