30 Kasım 2016 Çarşamba

Bebeğimin 11. ve 12. Ay Gelişimi


Bebeğimin aylik gelişimlerini zamaninda yazamiyorum vakitsizlikten.
Bir yandan her aksam ilkokul 1.sinif ödevleri, diger yandan haftasonu gireceğim vizelerim
Ve elbette bir yilda başka ay yokmuş gibi   😄😅 Kasım-Aralik ayina sıkıştırilmiş 
biriciklerimin peşpeşe doğumgūnleri ve hazirliklari..... 
Yani herzamanki gibi koşuyorum da koşuyorum.✌💓🎂👍😊💕💝
Herşey en sevdiklerim icin.... 😍💖💞🎈💓🎂👍

Bebeğimin 11. ve 12. Ay Gelişimi:

💕Miniğim herzamanki gibi 9kilo sınırini aşamadı.İştahı inanilmaz azaldi.Günboyu bi akşam öğününü iyi yiyo,onun dışinda istahsiz.Ama peşinde koşmuyorum tabiki...

💕Abisiyle daha çok eğitim anlaminda uğraştiğim doğrudur.Daha çok emek veriyor zaman harciyordum.Ancak gördüm ki çocuğumla aşırı ilgilenmem ondaki merak ve keşfetme duygularını azaltıyor.İkinci miniğimde bu hatayi yapmamayi planliyor,çok müdahil olmamaya gayret gösteriyorum.Ama aferinler,tezahuratlat,oyun hazirlayip önüne sunmalara devam.Sadece kendisinin keşfetmesi için sabir gösteriyor eşyanin mahiyetini kendisinin öğrenmesini sağliyorum...
💕Çok farkinda,cok bilinçli,çok mücadeleci,cok keşifçi bir bebek...Bu duygularina ket vurmamaya özen gösteriyorum.
💕Henüz hiç tv izletmedim,bi süre daha düşunmuyorum.Tablet tlf da ayni şekilde.

💕önüne koyduğum şişe kapaklarini renklerine uygun şiselere kapatiyor.Şaşırtmak için şişelerin önüne kapaklari yanliş yerleştiriyorum ama miniğim eline aldiği kapaği ona uygun şişeye kapatiyor.Su şisesi,cam şise kola ve fanta şisesi....Aferin onaaa...

💕Araba sürmesine bayıliyorum.wuuuu sesi çikararak arabalarini sürüyor,arabalarin kapilarını açıp kapatıyor.

💕Abisinden gördüğü için sanırım,nerde bi kalem bulsa kağıt arayıp cılız çiziklerle karaliyor.Kalem tutuşu 1yaş çocuğu gibi değil,2yaşa uygun tutuyor.Yukarıda ilk çiziklerini fotoladım.Hayattaki çizgin her dem Elif kadar düz olsun ,düzgün olsun miniğim😇😇😘

💕Kanepeden aşağı iniyor 11ayliktan beri.Poposunu dönüp ayaklarını aşaği sallayip iniyor.Evet bunu ben öğrettim aşağı indireceğim vakit hep bu teknikle inmesine yardimci oldum 8.ayindan beri.11.ayından beri de kendisi iniyor.

💕Kanepeye çıkıp oturabiliyor.Bunun için orta sehpayı kullanıyor.Yada büyük arabası koltuğun kenarında ise arabaya basıp koltuğa tırmanıyor.

💕Kumandalar eline geçmeye görsün alıp gelişigüzel basiyor tv nin karşisinda.çizgifilme ve tv ye müsade yok.Ama herhangi bir müziğe rastlasa oynuyor.

💕Abisiyle çok güzel saklambaç ve kovalamaç oynuyor.Kovalama esnasında kahkahalarla koşuyor

💕Yürürken ve koşarken paytak ördek gibi yada penguen gibi oluyor😅😅Denge kurmakta arada zorlaniyor ,eh bunun doğal sonucu olarakta habire düşüyor

💕Nesneleri ilişkilendirebiliyor.Kalem-kağit,tv-kumanda,tlf-kulak,bardak-kaşık vs...Ne vakit tlfnu alsa eline alo deyip kulağina götürüyor.

💕Çok cok dikkatli birbebek.Berkay a bir nesneyi "attttiiiiim" dediğimde yavrum koşulsuz inanir asla takip etmezdi.Ama bu minik canavardan bişey saklamak ne mümkün.Bana inanmak yerine nesneyi takip ediyor.Arkama sakladiysam oradan buluncaya kadar araştirip duruyor.Yine aynı şekilde düşen bir nesneyi takip edip buluyor.Koltuğun altina gittiyse eğilip,yere yatip,kolunu alta uzatip almaya çalişiyor😄😄
💕Abisinin kalemliğini kaçirip,fermuarini açiyor ve tum kalemleri yerlere saçiyor.Bazen de al al deyip tek tek icinden cikarip bize veriyor.Yada verdiğimiz kalemleri tek tek kalemliğin içine yerleştiriyor.Kirkbinkere maşallah miniğime....

💕Çamaşır sererken bir sepet dolusu çamaşırı bitinceye kadar bana uzatiyor.😅😅

💕Üç tane küpü üst uste koyabiliyor.Her koyma işleminden sonra "nerede benim tezahuratim" der gibi heyecanla bize bakıp alkış bekliyor.Yerdeki tüm küpleri üst üste koyunca da hakettiği alkişlara kavuşuyor elbette.

💕Abisinin silgilerini alip üst uste diziyor ve yine alkiş bekliyor😅😅😆😆😆Küçük motor kaslarini iyi kullanabiliyor

💕Zil çaldiğinda kapiya koşuyor,montumuzu giydiğimizde kapiya yöneliyor,Kapi kilitli degilse kulpuna basıp açıyor😱😊😊😊balonun üstüne oturup poposuyla ziplama hareketi yapiyor.Ce yapmayı seviyor,kitap sayfalarini ceviriyor
  Tamam bu anlatim uzar gider....İyiyiz çok şükürNazarlardan esirgesin Rabbim kuzucuğumu...Tüm annelere sevgiler...

10 Kasım 2016 Perşembe

İyi ki Doğmuşsun Miniğim 🎂🎂🎂🎈🎈🎈


Ahh miniğim benim,kendini sevdirmesini iyi bilen bal oğlum.
Sen doğmadan önce anneler en çok ilk çocuklarini severler sanırdım.
Yanıldım.
Meğer her yavru ayrı bir sevdaymış.
Meğer her biri ayrı ayri mis kokar,annesini misk-i amber cennetine koyarmış...

Her sevginin dile gelişi ayrı düşer ya gönle,kuzucum.
İşte gönlūmde ikinci kez uyandırdığın hisleri ve annelik kutsiyetinin derin heyecanını abine yazdığım gibi bir de sana yazmak istedim.
'Paylaşılmayan söz,hafızalardan silinmeye mahkumdur ya hani!
Allah nasip ederse okumayı öğrendiğin vakit anneciğinin bu hislerine şahit olduğunda;sevgi tohumları defaatle yeşersin içinde,yüreğin sıcacık olsun isterim....Sana olan şefkatimi,derin sevgimi taaaa içinde hisset inşaallah.

Canımın içi nasıl anlatayım ki ben seni.
Sayfalar dolusu yazsam ne annelik duygusunun bir zerre mükemmliğini anlatabilirim ne de sana olan sevgimi...
Yani miniğim burada yazilanlar esasen yüreğimden geçenlerin zerresi....

Canıma can bildiğim, hayırlı insanlarla haşrolasın.Hayırlı bir ömrün olsun inşaAllah.Senin saçının teline dahi kıyamam gözümün nuru, tırnağına taş değmesin.Hayat seni hiiiç incitmesin kuzucum.Rabbim her daim senin yanında yakınında olsun.
Nice nice güzel sözlere özne olasin miniğim, nice başariların hasıl olsun.Dilerim ömrün güzelliklerle donansin.

Ne vakit doğru yolu kaybedersen babanın ayak izlerini bulasın, bulasın ki onun gibi dūzgūn adam olasın.Ne vakit çıkmaza dūşersen içindeki Allah aşkına sarîlasın.Sarılasın ki dūnyaya geliş gayeni unutmayasın.
Ne vakit mutsuzluğa dūşersin anneciğinin karşılıksiz çıkarsız sevgisini hatırlayasın.Dileğim son nefesime kadar tum sevgimle sarıp sarmalayayım seni bebeğim.
Sana sūtūm, hakkim, uykusuz gecelerim ve harcadığım emeklerim HELALDÍR bilesin...

En büyük dileğim ve dahi duam;bizlere Rabbimden bahşedilen siz iki armağanı hayır ve muhabbetle yetiştirebilmek bebeğim.
Nice gūzel yaşlarin olsun inşaAllah.
Bizlerle yaşa...
Sıcacık yuvamızda daha nice nice yaşlara....



"Her bir kelam annemintynin sıcacık yüreğine aittir"

8 Kasım 2016 Salı

Canima Can Katanim...Ömrüme Ömür..



Nasıl da geçivermiş sekiz koca yıl.♥♥♥♥♥♥♥♥
Sanki daha dūnmūş gibi
Daha dün tanımış,kalbimin derinine daha yeni kazımışım gibi.
Demini yeni almış,sıcacık,dumanı hâla üstünde.
Büyüsü,sihri hiç geçmemiş,hiç örselenmemiş.
Gizlenmiş,saklanmış,gözlerden bile sakınılmış,
Ve hiç Dokunulmamış gibi...

Bugünmüş gibi taze..bugünmüş gibi burnumun direğini sizlatan türden😇
Yani eskimemiş cancağızım,eskitememiş zaman...
Üzerine koyduğumuz iki yildizla şimdi daha bi görkemli..★★

Gözlerine hapsettiğin günden başlar esaretim..Ve ben o dehlizi hiç geçmeyeyim....Gölgenden başka gölge düşmesin yüzüme.Ve gölgen üstümüzden hiiiiiiiiiiç eksilmesin tek dileğim...
İncim,kiymetlim bilirim sevmezsin özeli deşifreyi.Ama kalbim senle dolup taşmakta.Dilim değil,yüreğim "sen" diye akmakta.

.Dileğim; uzun sağlikli yillarımız olsun.....Dileğim;hep aynı ışıltıyla seyredeyim kendimi gözlerinde....
Ve Dileğim;"gölgende yaşlanayım.
Yüreğin hiiiiç eksilmesin ömrümden.Ömrümü, ömrüne adadim, ömrüm.
Seher vakti huzurum,ebedi durağımsın...Sen benim kabul olan duamsın...Dilerim;Seninle doğsun tüm gün'lerim.Noolur Rabbim, onsuz batmasin güneşim...
Ruheşim,gönüldeşim,hüznüm,baharım,bitmeyen sevdam,söylenmemişim....

Sevdalar yalancı,sevdacılar aç.Aşığım diyenler bilmem kaçıncı yürekteler.Yürek dediğin bir akar,birine bakar.
Aşkın yıllananı daha makbül derler...
Nice yılların olsun o halde 😇🎂🎂🎂💕💖💗💖💕💖💗💖

Sensin mutluluğuma sebep...
Sensin beni kendine mimleyen....Hayata sobeleyen....Pamuklara saripta sarmalayan,ve dahi sevmelere doyamayan.
İyi ki doğmuşsun,iyi ki çıkmışsın karşıma da,
Aşk-ı Derûn olmuşsun.♥♥♥♥♥♥♥


Not:Her bir kelam 💖💞mintyyüreğe aittir.

6 Kasım 2016 Pazar

Manti Yapımı / Evde Mantı Yaptım 🙌


Yaptim yaptim sonunda manti da yaptim...🙌
Açtim,kestim,kapattim ...ohh misss oldu miss.

Aman tamam,
💚bu işin ustalari ve mantiyi her daim iyi yapanlar, yani manti konusunda ehil olanlar lutfen hemen "aman beee bunu mu yaptin" demeyin lütfen. :)
 Emeğim var ,uğraşim var, sevgim var icinde nihayetinde🙅.İlerde daha da mikemmmelini yaparim nooolcek😊dimi ya.

💚Daha önce hiiic denemeyenler,denemeye cesareti olmayanlar,
"ay bende onunla uğraşacak sabir mi var?" diyenler..... 
Yook bee.😝
Korkulacak gibi bi tarafi yok.Yaparsınız emin olun.
Zor değil,uğraştırıcı ama zevkli.👍

"Aileme evde kendi ellerimle manti açıyorum "fikri alıveriyor inanin tüm yorgunluğunuzu.😊

"Mantı yapar misin" önerisi Berkay dan geldi tabi ki.
En iyi yapanindan da aliyorum mantıyı ama malesef içinde bişey olmuyor.Ağza iç malzemesi gelmiyor,hamur yiyorsun resmen, üstelik katki maddesi olarak ne katiyolar Allah bilir...

Hem sağlikli olsun,hem içi bol olsun dedim bir de çıkıp almaya üşendim😸...Yapar mıyım yapamaz mıyım bebişim rahat verir mi ki ?diye düşünürken bi baktım unu almışım elime...
Yapmaya karar vermekle uğrasmak yetti bile karar vermeme😝....
Tarifini cahide ablamdan aldim.Tabiki hiç şaşırmadim miss oldu.

Malzemeler: 4kisilik
1 yumurta
Ceyrek çay bardağı su
Yarim tk.tuz.
1tepeleme s.b un

Yapılışı:
-Tüm malzemeleri katip kariştiriyorsunuz.Oldukça sert bir hamur elde ediyorsunuz.İyice yoğurduktan sonra üzerine nemli bir bez örterek 20 dk dinlendiriyorsunuz.

-Bu arada yaklaşik 100-150 gr yağsız kiyma,1 minik soğan(minik minik doğruyorsunuz),3-4dal maydonozu ince ince kiyiyorsunuz icine tuz ve karabiber atip karistiriyorsunuz.iyice yoğuruyorsunuz.

-Sert hamuru tekrardan yoğurup merdane yardimiyla incecik açiyorsunuz.Açma işlemi oldukça zor.Çünku siz açiyorsunuz hamur tekrar toparlanip eski haline dönüyor.Biraz uğraştirici ama sonunda ince ve buyuk bir yufka elde ediyorsunuz.

-Minik şeritlere halinde bicak yardimiyla kesiyorsunuz ve kucuk kareler elde ediyorsunuz.
Mintynot:Bence ilk deneyiminizde çok küçuk karelere bölmeyin.Zira sabriniz tükenirse ikinci bi kez manti yapmak istemeyebilirsiniz.Bu nedenle azcik iri kesin derim ben.Ben şöyle yaptim.Eşim için yarisini minik minik kesip minik minik mantilar yaptim.ona özel yani💝
Ondan sonrasi mi?
Berkay ve benim icin biraz daha iri kesip içi bol koyup daha hizli kapattim.😅Hem zamandan tasarruf hem de eşim için mantinin hakkini ver!miş olmak istedim...
Siz de boyle tatli hilelerle hem işinizi kolaylaştirip,hem ailenizin ruhuna hitap edebilirsiniz.
Tabiki pişirme işlemini de 2kisimda yaptim.Eşimin minik mantilarini ayri,bizim yetimdoyuran mantilarimizi ayri pisirdim😅😅😅

-Kestiğiniz şeritlere ,hazirladiğiniz icten minicik parcalar koparip koyuyorsunuz.ve kapatiyorsunuz.İster iki ucunu kapatip sonra kalan uçlarini kapatin.İster dört ucunu birden kapatin.

-Kaynattiginiz suya 1çay kaşiği tuz atip,mantilari içine salin.10-15dk falan kaynasin.sonra yuzeye çikmaya başliyorlar zaten.Kevgirle alin servis tabagina

-üzerine sarimsakli yogurt gezdirip kariştirin.

-Sos tenceresine azcik yağ koyup 1tane sarimsak doğrayin.Arzu ettiginiz miktarda nane ve pul biber atip köpüren sosu mantilarin üzerine gezdirin...

Afiyet olsun.Beklemeden hemencecik yiyin
Mintynot; sonuç gercekten lezzetli.öyle lezzetli ki servis anında fotosunu çekmeyi unuttum.Doyunca aklima geldi.Allahtan ispat için yapımini çekmiştim.diğer yaptiğimda da servis resmini eklerim artik.

Mintynot:Ben tek bir yufkadan yaklaşik 4kişilik mantı kestim.Bize yetti ve hiiiç kalmadi.Bilginize.

29 Ekim 2016 Cumartesi

Yaşasın Cumhuriyet Bayramı...



Sevdirelim çocuklarımıza Cumhuriyetimizi...Anlatalım anlam ve önemini....
Atamızın bu yolda Türk milletiyle el ele yürek yüreğe yaşadığı zorlukları,dökülen kanları,toprağa verilen nice canları,babasız kalan çocukları...
Kazanılan kutlu zaferleri...

Kolay elde edilmedi bu vatan...
Bir karış toprağını dahi dünyalara değişmem......

Daha nice yılların yüzyılların olsun TÜRKİYEM ...

Göklerde dalgalansın her dem,nazlı nazlı  alyıldızım...
Hiç bir vakit dinmesin bu topraklar üstünde ezan sesim...


Yapılan mini mini jestlerle işleyebiliriz vatan sevgisini millet sevgisini, bayrak sevgisini o minik yüreklere...

Bu özel gün özel kılınmalı çocuklara...
Ailenin heyecanlandığını önemsediğini,değer verdiğini görmeli çocuklar...
"Saygı kavramını ancak saygı duyarak işleyebiliriz minik gönüllere"(@)

Çok da zor değil aslında...
Biraz erken kalkıp o güne özel daha bi düzgün giyilebilir mesela...
Her zamankinden daha ciddi belki..
 Yada daha bi özenli...
Asılmalı bayraklar camlara,balkonlara...
Bayram coşkusu yaşatılmalı ellerinden tutularak kutlamalarda...
Yürekteki aşkla sallanmalı bayraklar ellerde...
Eh bir de böylesi önemli günleri hatırlayabilmeleri,önemini belleklerine kazıyabilmeleri adına tabağına minik bir jestle gönülleri fetkhedilebilmeli...

Unutmayalım Çocuklar Bizim Geleceğimiz...

**Yaşasın Türk Milleti...
**Yaşasın Cumhuriyet..
.
****Ne mutlu TÜRKÜM Diyene...

@minty


28 Ekim 2016 Cuma

Kıymali Taze Fasulye


Nasil canim çekti bu lezzeti geçen gün anlatamam.
Kendime özel yaptim desem yeridir.
Genelde zeytinyagli yenilir bizde fasulye,ondandir özleyişim...

Misss oldu resmen misss...
Yada çok özlemişim hakikaten😆




Kullandigim malzeler
Yarim kg taze fasulye
200gr kiyma
1ortaboy kuru sogan
1-2  diş sarımsak
2-3 adet domates
2 yk salca
7-8 adet tane karabiber
Tuz,karabiber
Bence 1 küçük kapya da doğranabilirmiş... bi sonraki sefere doğrayacağim...

Yapılışı:
- Fasulyeleri yikayin ve uzunlamasina ortadan ikiye keserek doğrayin.

-Dudüklüye kiymayı atip yağinizi gezdirip suyunu salarak kavrulmasini saglayin.Et önce suyunu salar,ardindan suyunu çeker.kavururken mutlaka tuz ve karabiber atın ki kokusu da leziz olsun.Zira ben et kokusunu pek sevmem pişerken.

-Kavrlurken soğanini da atin ve kavurmaya devam edin.
sarimsaklari ve fasulyeleri ekleyin ve biraz daha siviyağ ilavesiyle kavurmaya devam edin.

-Üzerine salcanizi ekleyerek karistirmaya devam edin.En son domates ve 1 iri diş sarimsak daha doğrayarak üzerine suyunu ilave edin. 2 bardâk kadar.

-Birazcik tane karabiber, birazcik toz karabiber,birazcik şeker belki 1 ck.kadar ve tuz atin ve Düdüklunun agzini kapatip 10-15dk arasi pişirin.

Yanina mutlaka pirinc pilavi ve cacikla servis yapin..Misss...

Afiyet olsun.....

-

23 Ekim 2016 Pazar

2 Çocuklu Olmak...


İki çocuklu anne olmak;birini bir gözünden esirgerken,diğerini diğer gözünden esirgemektir... :)

Küçük olanın kokusuna burnunu gömerken,büyük olanı da yanıbaşında istemektir...

Küçük olana sarılıp öperek,dokunup severek uyuturken,büyük olanın kendi odasında,yalnız yatağında uyumaya çalıştığını düşünüp üzülmektir...:(

Birinin altını değiştirirken,diğerinin şiirini ezberlemesine yardım etmektir...

Büyüğe ödevlerini yaptırmaya çalışırken, okul beslenmesi için patatesi bebek kucakta soyabilmektir :)

Küçük olanı pusetine koyup,büyük olanı okuldan almaya giderken 3 torba çöpü de atıvereyim diye merdivenlerden paldır küldür inmeye çalışmaktır...

2 çocuklu hayat koşturup durmaktır...

Her iki çocuğunu da giydirip,hazırlayıp,beslenmesini koyup,ödevlerini,kitaplarını,kalemlerinin uçlarının açık olup olmadığını kontrol ettikten sonra tam da kapıdan çıkacakken son dakika geri dönüp unuttuğun beslenme örtüsünü ütüleyebilmektir...

Okul çıkışına yetişebilmek adına son gaz koşarken,pusetteki bebeğine bu durumu (düüüt düüüüt çekilin yoldan şeklinde kahkahalarla :) oyun haline dönüştürebilmektir...

İlerde "annem bana sürprizler yapardı" diyebilmesi adına beslenme kutusuna kağıttan minik kalpler koyarken,miniği de ayrı tutmamak adına henüz anlamasa da kağıttan oyunlar hazırlamaktır...

Yerdeki bir kıyafeti; ayağınla tutup değişik manevralarla ve yere kapaklanmadan  bebeğin kucağındayken alabilmektir... :)

Her gece bebeğini öpüp koklayarak yatırdıktan sonra,büyüğüne haksızlık olmasın diye o uykuya dalmadan yetişip her gün değişik bir hikaye uydurabilmektir..

2 çocuklu olmak her bir fırsatı ayrı ayrı değerlendirebilmektir....
Onlar oyun oynarken kahvaltılarını yada yemeklerini hazırlamak.....
Onlarla oynarken bir yandan pc deki işlerini halletmek....
Onlar uyuyorken ev içindeki görevlerini yerine getirmek,...
Onlar babaları tarafından yıkanıyorken koşa koşa marketten unuttuğun bir şeyi alıp gelebilmektir...
Yani boş bulduğun her dakikayı değerlendirmektir...

Gece defalarca defalarca uyanıp açık olan üstleri örtmek için oda oda dolaşmaktır...

İki çocuklu olmak sorumlulukları ikiye katlarken,aile içi mutluluğunu,aile olmanın mutluluğunu da ikiye katlamaktır..

18 Ekim 2016 Salı

Etimek Salatası

mintiden sevgiler

Dün akşam 17 de aradı çok sevdiğim bi ablam;
 "canım,hiç bir şey hazırlama sakın,akşama size geliyoruz müsaitseniz dedi"
"Tamam canımcım,hiç biş şey hazırlamam gelin siz,bu saatten sonra ne hazırlıycam zaten!"Niye erken haber vermedin? dedim. :)
"Çocuklusun kıyamadım" dedi...
Ne ince düşünce değil mi? :)

Bu telefon görüşmesindeyken bi mağazadaydım üstelik ,
yani evde bile değildim düşünün artık :)
Nasıl kendimi dışarı attım,nasıl eve yetiştim bilmiyorm.
Misafir gelecek olur mu bişey hazırlamamak...
Olmaz tabi ki...
Durur mu sizce sizin tanıdığınız Minty?
Durmaz tabi ki? :)

Yok yok panik falan yapmadım yahu!
Don't Panic :) :) :)
Babamız minikleri yıkama işiyle meşgulken giriverdim mutfağa hazırladım hemencecik...
Misafir olsun yeter ki :)
Evin bereketidir misafir iki arada bi derede hemencecik yapıveririm....
Asssslaaa boş göndermem misafirimi :)

Malzemeler : 7-8 kişilik
2 paket etimek (tuzlu, tuzsuz farketmez)
Bayaaaaa bi fazla yoğurt :)
2-3Kapya
3-4 patlıcan
4-5 havuç
Konserve mısır
yarım demet maydanoz
4-5 dal yeşil soğan
3-4 iri diş sarımsak
tuz
mayonez

 Yapılışı
1-Genişçe bir borcamın tabanını,tuz atıp,sarımsakları rendeleyip karıştırdığınız yoğrdunuzla ince bir tabaka halinde kaplayın.Ben yoğurdun içine azıcık mayonez de atıyorm.Bilginize.

2-Üzerine etimekleri yanyana dizin bir sıra halinde.

3-Üzerini booolca yoğurdunuzla kaplayın.Eğer misafirleriniz çok ise iki sıra yapın etimekleri.ama az misafirse tek kat yapmanız yeterli.ben iki kat yaptım.iki katın arasına közlediğim patlıcanları tereyağında çevirdikten sonra arasına yaydım.

4-Üzerine 2.paket etimekleri dizin ve üzerine tekrar yoğurdu yayın..Bu şekilde streçleyerek dolaba kaldırın.En az 2 saat dinlendirin.Etimekler yoğurdu çekmesine rağmen ıslanmadıysa tekrar yoğurt hazırlayıp sürün.
mintynot: küçük bir sır işiniz aceleyse,yoğurdunuzu birazcık sulandırın.Daha çabuk ıslanır.

5-Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin.
Ben;
-Havucu rendeleyip yağda çevirdim üzerine ıkı sıra halinde dizdim.
-Kapyaları doğrayıp az yağda hafif çevirdim üzerine kaşık yardımıyla düzledim..
-Birer sıra mısır dizdim....
-Doğramış olduğum soğan maydanozu serdim.(Aceleden tuz limon katmadım.dilerseniz yeşilliğe tuz ve limon ekleyin.)
-Közleyip tereyağında çevirdiğim patlıcanları dizdim.
-Dilerseniz kornişon bile dizebilirsiniz...

mintynot: Streçleyerek dolaba kaldırdığınız etimekleri 1-2 saat sonra dolaptan çıkardığınızda üzeri kurumuş,yarılmış,kötü bir görüntü oluşmuş olabilir...Korkmayın,normal...Etimekler yoğurdu çektiği için öyle görünüyor,takılmayın,korkmayın,herşey yolunda....Siz bu aşamadan süsleme aşamasına geçmeden evvel azıcık daha sarımsaklı mayonezli yoğurttan sürün...

Afiyet olsun...


16 Ekim 2016 Pazar

İşten Ayrılalı 1 Yıl Olmuş Tam...

Not:Bu resim de neyin nesi demeyin...
Oğlumun resmi....
Gülmeyin ama resimdekiler de çekirdek ailemiz...
Komediyiz...
:)
Hoşuma giden ise;bulutlar bile gülümsüyor...
İçindeki mutluluğu resmine yansıtması ne güzel...
(not:çöp çocuk kitabına bi göz gezdirin derim)
 :) :) :)


İşten ayrılalı 1 yıl olmuş tam...
Bir de bana sorun bakalım o kadar uzun zamandır evdeymiş gibi hissediyor muyum?
Sanki daha iki hafta olmuş evde kalmaya başlayalı.
Öylesine açım evde olmaya...Çocuklarımla baş başa kalmaya...

Ne kadar da hızlı geçiyor zaman...Çalışırken daha çok farkederdim ,daha bi ivedi idi yaşamım.
Evde kalmaya başlayalı yavaşladı sanki.
Daha bir huzurlu, daha bir dingin,daha bir YAŞANASI...

Ama geriye az bir zamanın kalıyor oluşu stres etkisi yapıyor haliyle.
Bence en iyisi düşünmemeli.
Daha 1 yıl evdeyim Rabbim izin verirse...
Stres yapmak yerine sanırım en güzeli kalan zamanı sindire sindire,içine çeke çeke yaşamalı...
Zira ayrılıklar baş gösterecek sonrasında...
Oğlum; gün boy okulunda olacak mesela,akşam kalan vakitte ödevle şunla bunla geçecek ve doyasıya zaman geçiremeyeceğim evladımla şimdi geçirdiğim gibi ...
Bebeğim;gün boyu kreşte olacak,eve geldiğimizde yine uyku saatine kadar azıcık koklayabileceğim kuzumu :( Öğretmenleriyle geçirdiği vakit benimle geçirdiği vakitten daha çok olacak neredeyse...Onlar benden daha çok görecekler kuzucuğumu :( ...
Vermiycem bakıcıya,kreşe...Gitmiycem işe falan... :(

Hep yanı başımda olsunlar istiyorum...
Kokularını içime çekebileceğim kadar yakınımda olsunlar istiyorum....
İşte bundandır işe başlayacak olma telaşlarım...

Ahh!çalışan annelere çocukları 8 yaşına gelinceye kadar ücretsiz izin verilse keşke...
Tamaaaam!!!
Abarttım dimi?
Duygusal anneye bağladım yine...
Napiiim,büyümelerinin her bir anına şahit olmak istiyorum...
Hep gözlerimin önünde olsunlar istiyorum...
Rabbim sağlıklı günlerini görmeyi nasip eylesin inşallah diyorum...
Ve yamacımda oynayan kuzucukların oyun saati sona erip,artık uyku saatleri başladığından sizlere hoşçakal demek istiyorum...
Sağlıcakla Kalın......




15 Ekim 2016 Cumartesi

Ahmet Kaan'ım 10 aylik \ 10.ay bebek gelişimi



10.ayımızı da geride bıraktık.
Bu ay doktor kontrolümüz vardı.Maşallah herşey normal çok şükür.
Bıngıldak hususunu danıştım "gayet normal bir seviyede bıngıldak kapanma hızı"dedi doktoru ve su serpti yüreğime.
12.ayımızda kan tahlillerimiz var .
kilomuz yerinde saymaya devam ediyor minik gramlarla var değişiklik sadece...
Boyumuz gayet güzel.
Akranları arasinda önde denilebilirmiş.,,olması beklenen 73cm iken 74.5 cm miniğim..
Allah ım esirgesin seni hareketli prensim ...


- Bu ay hareketli olmanın en pik noktasını yaşıyor,annemizi çok yoruyoruz...

-Neredeyse hiç poz yakalayamıyorum.Sadece uyurken resimleyebiliyorum.Kamerayı farkettiği an kaçıyor ve ne yaparsanız yapın asla bakmıyor :)

-Evde gün içinde sürekli aksiyon yaşıyoruz.Ya elini klozete sokacakken yakalıyorum,ya ayakkabılıktaki ayakkabıları yerlere fırlatırken...Elini yıka ,dağıttığı yerleri topla,ayakkabı fırlattığı yerleri sil derken zaman nasıl geçiyor anlamıyorum bile...

-Dağıtmaya,araştırmaya,karıştırmaya bayılıyoruz...

-Gardropta ki uzanabileceği katlı çamaşırları yere indiriyor...Ne vakit çamaşırları katlasam ve uzanabileceği mesafeye koysam yerle yeksan oluyor.

-Sevmediği şeyleri ağzıyle etrafa püskürtüyor,sevdiği şeyleri alabilmek adına ağzını neredeyse tabağa sokuyor:) çok komik.

-Topa bayılıyor.Evin içinde kedinin yumakla oynadığı gibi top sürerek dolaşıyor.Kanepenin altına giden topa eğilerek bakıyor

."Top nerde bebeğim?" dediğimde topa yöneliyor yada en son kayboldğu noktaya gidip arayıp duruyor.

-anne,
baba,
dede,
cısss,
hadi ve
attı kelimelerini söylüyor.Anne,abi ve baba nerede?sorularini yönelttiğimizde söylenen kişiye bakiyor yada ona doğru gidiyor.

-Kitabini/larını kendi başina inceliyor,sayfalarini çevirebiliyor.

-Makarnasini kendi başina yiyebiliyor daha doğrusu direk yutuyor :) .

-1kibrit kutusu peynir 1-2zeytin,1-2 tk pekmez,dvit ve demir e devam.
Ekmekçi bir minik.Bol bol ekmek yiyor.makarna ve pilava bayiliyor,corbalar yemekler evde hangi menü varsa artik.
ceviz badem veriyorum.yogurt arada seviyor arada istemiyor.

-Suluğunun kapağini veriyorum kapatabiliyor.

-Tlfnu eline alinca kulağina götürüp aloya benzer bi ses çıkariyor😅

-Kumandalari bildiğin kullaniyor.tv ye tutup en olmadik yerde kapatiyor😅

-_Tv izlemiyoruz akşam 19a kadar.ihtiyaçta duymuyoruz aile boyu.Tv bizde aksesuar yani.😅

-en sevdiği oyun kovalama yakalama...Koltuklarin arkasindan ve dar yerlerden geçmeye çalişmak ise favorisi....
-Meyveciyiz.6-7çilek yada 10-13üzümü severek yer.kavun nar en sevdikleri.

-Kablolara bayılıyor.Abisinin mause nu yere atıp kırınca,kırık olan mause onun oldu...Fişi prizden çekip çıkarıyor biz görmediğimiz zamanlarda.Nerede tehlikeli bir iş var, içinde Kaan var.:)
Abisinin okulundaki saksıları çekince yere düşürdü mesela...

-Tek başına epeydir ayakta durabiliyor ama hala adım atmamada kararlı benim minik kuzum.Desteksiz ayakta dururken iki eliyle tuttuğu oyuncakla oynayabiliyor.Biryerden tutunmadan yere eğilip kalkabiliyor.

Şarkı duyduğu an totosunu sallamaya bayılıyor.Tempo tutuyor aklınca.flütü üfleyerek ses çıkarabiliyor...

-En komiği nerede arı yada sinek görse takip ediyo.Tam bi komedi...Bide öyle ordan oraya sürekli emekliyor.Evin heryerini gezip duruyor sürekli.Tam ölçü alamadı sanırım ,her m2yi dolaşıyor çünkü :)))))

Neyse anlatmakla bitiremeyeceğim sanırım.En şikayet ettiğim konusu ise uykusu.Uyumuyor benim minik canavarım.Gece kaç kez kalkıyorum sayamıyorum artık.Ama olsun...Sağlığı sıhhati yerinde olsun da,varsın uyumasın...Yeter ki mutlu bir bebek olsun...

12 Ekim 2016 Çarşamba

Almanya Almanya...



Selamlar gönderiyor iyi akşamlar diliyorum herkese...
Cennet vatanımın canım ülkemin bir karışını dünyalara değişmem lakin şu Avrupa ülkelerindeki temizliği titizliği görünce de,bi içim gitmiyor değil hani...
Ah diyorum kendi kendime 
daha fazlasına layık güzeller güzeli ülkem...


Fotoğraflar eşimin objektifine ait ...
Kendisi oradayken çekip göndermişti bana...
İşi gereği yurt dışı seyahatindeydi yine...
 Daha fazlasıyla ilgili konuşma yasağı olduğundan ayrıntı veremiyorum :) :) :)

Çok konuşuyorum,tez canlıyım,içim dışım bir ..Ne var ne yok hemen her şeyi paylaşıyorum ama  evdeki Bay Rtük işleriyle ilgili yayın yasağı getirdi... ..:)

Bu nedenle çenemi tutuyorumm sadece bu güzel Almanya resimlerini yayınlamakla yetiniyorum... :)


Tamam tamam hangi şehri olduğunu yazmak da yasak değil herhalde değil mi?

Hannover tabikii:) 


Temiz, düzenli, yeşil...
Springe ve Pattensen kasabaları diyeyim ve susayım tamamen... :) :)


Ama çook güzel yerler değil mi?
Hep diyorum benim işim,mesleğim şöyle gezmeli,dolaşmalı,araştırmalı,sunmalı bir şey olmalı diye...Belgesel falan hazırlamalıyım mesela...
Hayaller...Hayaller....

10 Ekim 2016 Pazartesi

Kuru Börülce Salatası / Black eyed pea

mintiden sevgiler


Koştura koştura bırakıverdim öpüp kokladığım Berkay ımı okuluna...
Nasıl seviyoruz okulumuzu anlatamam.
Anne-oğul ayrı ayrı özen gösteriyoruz okul hallerimize...

Beslenmelerini biz anneler hazırlıyoruz evde sağlıklı olsun diye...
Ikı pazartesidir beslenmesine peynirli sigara böreği koyuyorum ,bu hafta şaşırdım kaldım,
Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken hadi dedim iki dakikada peynirli maydonozlu pişi yapayım oğluma.
Hamurunda yumurtası yoğurdu miss gibi el yapımı olsun istedim.Yapıp iki dakikada hazırladım.Ama için için de hafif oldu çocuğumun beslenmesi,özenmedim pek diye geçirirken içimden,rastladım sınıftaki bi annemize.
"Siz ne koydunuz çocuğunuza beslenme?" diye sordum.
Cevabı:
-Pastaneden poğaça aldım,yanına da meyve suyu koydum olunca...
Hah! dedim minty hanımcım,özenmişsin sen yine :)

Sütü,
peynirli pişisi,
taze fıstığı
üzüm ve çileğiyle hazırlamış oldum beslenmemizi ve yolladım kuzumu okuluna...
****
Şimdi de aldım elime çayımı,bebişim uykusundayken ve ona özel sebze çorbası ocakta pişiyorken ben de sizlere bir tarif yazayım dedim...

Bitmiyor bu minty hanımın koşuşturması...
Ama no problemaaa!! :)
Cidden mutluyum elhamdülillah...
Tatlı koşturmacalar hayatı daha bi leziz kılıyor...Şükrediyorsun ALLAH a...Sıcacık yuvan,koşturduğun çocuklar,yolunu gözlediğin yar ...
Bu sebepler için koşturmayacaksın da ne yapacaksın şu hayatta?
Neyse neyse yazayım ben şu tarifi de kapatayım pc yi bebeğim uyanmadan :)



Börülce benim kurtarıcılarımdandır...
Hani misafirlerden diyette olan,yada daha sağlıklı beslenmeye çalışanlar vardır ya!
Bu tarif tam da onlara göre...
"Ben misafirlikte çok kaçırmıycam,hamur işi zinhar yemiycem,kilo alırım falan tarzı düşünen misafirleriniz varsa,masanızda bu hububat tarifini bulundurun derim.
Bulundurun ki misafiriniz de mutlu ayrılsın değil mi? :)

Benim önceliğim;
MİSAFİRİMİ MUTLU ETMEK tir...
Misafir evin bereketidir...
Hiç eksik olmasınlar inşallah diyorum... :)

Malzemeler:
1 s.b haşlanmış börülce
4-5 dal yeşil soğan
çeyrek demet maydonoz
2 adet ince doğranmış kapya biberi
yarım sb mısır
3 yk.zeytinyağı
 yarım limon
tuz
mintynot: Dilerseniz 3-4 sap dereotu,3-4 adet kornişon ve 1-2 yk nar ekşisi de katabilirsiniz.Ama ben son 3 malzemeyi eklemedim.

Yapılışı:

1-Börülceyi akşamdan ıslatırsanız daha kolay haşlanır.Düdüklü de 5 dakika haşlayabilirsiniz.Not:Ama ben tencerede haşlıyorum.Çünkü onun o,siyah suyunu sevmiyorum.Bakıyorum çok karardıysa ikinci bir su yapabiliyorum.Ama o suyu dökmüyorum evde yavrucuklar var onlara yaptığım yemeklere bi şekilde katıyorum çünkü tüm vitamini suyunda.Ama misafir vitaminden ziyade görsele dikkat edecek bir misafirse o zaman iki ayrı suda pişirin ki o siyah suyun içinde börülceleriniz kapkara olmasın...
Haşlayın ve süzün...
Dikkat!çok haşlanmamalı mama gibi olmamalı,sertte kalmamalı...

2-yeşil soğan,maydanoz,kapya biberinizi doğrayın minik minik...

3-Hepsini bir kapta buluşturun.Üzerine mısırı dökün.Yağ ve limonunuzu ve tuzunuzu katıp karıştırın ve dilediğiniz şekilde süsleyerek servis yapın.

Mintynot: Servisten 10-15 dakika önce karıştırın ki lezzetler birbirine karışsın.
Afiyet olsun...

5 Ekim 2016 Çarşamba

3-2-1 Poaça Tarifi




Selam anneleeer.Kış sezonunu açti minty.
Yine koşmaya başladi😜
Okullu olduk minimini birleeer😊
Ehh bilenler bilir ki bu süreçte anneler hiç durmayacakmiş gibi koşarlar, koştururlar....
Okula uyum sürecinde ben de kışa ve sonbahara uyum sürecine girmiş bulunuyorum resmen...

Okula gelgitler,kitaplar,dersler,ödevler,kirtasiye malzemeleri ve alinacaklar listesi,kilik kiyafet alişverişi,gelen misafirler, bizim sonu gelmeyen gezmelerimiz,
yikamaya verilen halilar,
kuzularimi mutlu etme uğraşlarim derkeen tatlı bir koşusturma icerisindeyim. :)

Olmasi gereken tatli telaşlar bunlar...
Hayatimizin olmazsa olmazlari...

Ben mutlu bir anneyim ve amacim mutlu çocuklar yetiştirebilmek diyorum.
Oğlumun okuldan çikiş saati yaklaşirken bu leziz poaça tarifini verip kaçiyorum...Oğlumu okuldan almaya gideceğim...

Bildiginiz pastaneden alinan simit ve poaca lezzetinde ve çitirliğinda oluyor bu tarif....
Lakin ikinci gūn ve sonrasinda Çabucak bayatliyor buna dikkat edin lutfen...Eğer misafirleriniz kalabalık ve yapıldığı gün biter diyorsanız ,yada yapıp komşulara dağıtmaksa niyetiniz bu tariften şaşmayın...


Ben bu guzel poğaça tarifini ;
Marmaristeki sevgili arkadaşim Filiz den aldim ilk.
Onun şiddetli tavsiyesi ūzerine yaptim ve coook begendim.Ama o, tarifi hangi siteden aldi tabiki bilmiyorum.Neyse bu tarifi 
internetten arattığınızda rahatlikla ulasabilirsiniz zaten diyorum...
Filizcim bu sene Marmaris tarafına gelemedik balım, gelince mutlaka bulşacağız inşallah diyorum ve tarifine geçiyorum...

Malzeme listesini wattsapp tan atmıştı bana.Sizde yukarıdan bakıverin :)

Yapilisi ise;

- Tum malzemeleri karistirip ele yapismayan bi hamur elde edin.
-Simit sekli verin veya icine peynir koyup poaca haline getirin
-Önce sulandirdiginiz pekmezli karisima sonra bolca susama bulayin.
-Tepsiye dizip, 180C de 15-20dk uzeri pembislenmeye baslayincaya kadar pisirin.

AFİYET OLSUN...


4 Ekim 2016 Salı

Tava Böreği




Çok acil misafiriniz mi var?
Caniniz börek türü bi lezzet çekti ama öyle uzun uzadiya firin çaliştirip zaman kaybi yaşamak istemiyo musunuz?
O halde bu basic börex tamm da size göre😊

Aliyorsunuz taze yufkacinizdan tazeeeecik yufkanizi...Eh peyniriniz zaten dolabinizda, yapiyosunuz iki dakikada koyuyorsunuz tavaya,
O pişerken siz de çayinizi demliyorsunuz....
Sonrasinda miss gibi börek keyfi....

Haydin afiyet olsun....
Ben vereyim tarifi...

Malzemeler:
2,5 adet yufka
1 yumurta
1 çay bardağından bir parmak eksik sıvı yağ
1 su bardağı süt
beyaz peynir
maydanoz veya dereotu
30 cm çapında bir tava


YAPILIŞI
-Öncelikle yumurta , yağ ve sütü çırpıyoruz.Sonra tavamızı yağlıyoruz.
-Birinci yufkayı kenarlardan sarkacak şekilde seriyoruz. Hazırladığımız karışımla iyice sosluyoruz. 
-İkinci yufkadan parçalar koparıp koyuyoruz.Buraya da sostan sürüyoruz.
-Peynir ve maydonozu bolca döküp yayarak düzeltiyoruz.
-Kenarlardan sarkan yufkaları içe alıyoruz.
-Üçüncü yufkanin da yarinisi en üst kisma seriyoruz .Kalan sosu döküp heryerine dağıtıyoruz.

Mintynot: Bu aşamada sosunuz az kaldiysa1-2yk yogurt ilavesiyle çoğaltabilirsiniz.Hem dış kismi daha bi güzel kizariyor yoğurt olunca.Üzerine susam serpebilirsiniz.

Minytnot:Benim tavamla 3 yufka kalin oluyor,2yufka ince.Bu nedenle kullanacaginiz yufka miktarini lutfen tavaniza göre ayarlayin.

-Kapağını kapatıp ocağa alıyoruz .Tava ısınana kadar altını tam açıp sonra kısıyoruz ve çevirerek pişiriyoruz. (Kapaği ilk başta kisa bir süre kapatin lütfen kapali tutmayin.Böreğiniz hamur olur.Spatula yardımıyla arada altını kontrol edebilirsiniz)
-Altı piştiğinde bir tabak yardımıyla çevirip  diğer yüzünüde aynı şekilde pişiriyoruz.
Afiyet olsun...


28 Eylül 2016 Çarşamba

Medovik \ Rus Pastasi \ Russian Honey cake




Severek yapiyorum sevgili Papela'dan ögrenmis oldugum bu pastayi....
Her yapişimda ayri bi haz aliyorum.
Mutfağima yayilan o muhteşem kokuya bayiliyorum.Evet evet bu pastayi denemek icin en buyuk nedeniniz mutfaginizi kaplayacak o muhteşem büsküvi kokusu olsun...

Evi ev yapan unsurlardan biri de emin olun mutfaktan yayilan muhtesem kokulardir...Sıcacik olur içiniz....Sevgi ve güvenle kaplanir tüm bedeniniz...Kalbiniz aşkla çarparken işte tam da o anda yayiliverir ruhunuzu okşayan muhteşem kokular...Anne olduğunuzu eş olduğunuzu hissettirir.Tüm ailenize iyi gelir 👪

Ne vakit güzel bir koku yayilsa mutfağimdan, koşarak gelir oğlum 😊"şilorşilp eller yine ne yapmiş bakiiim" diye uzanir ocaga parmaklarinin üzerinde yükselince görüverecekmiş gibi😄 
her defasinda kucaklayarak ne pişirdigime baktiririveririm...
"yaşşşasin ennn sevdiğim"diyerek koşuverir içeriye.En sevdiği olmasa bile "anne eli" değmiştir bi kere😊...Şilorşilp eller hemde😂

İşte böoooyleee.
Yani lafin sözün kisasi deneyiverin bi kere.Accik ugraştirici ama sonuç mukemmel.Haaaa! Hemen söyleyeyim bu pastada kalite konuşur.Yani öyle"aman canim nooolcak tereyaği yok margarin koyayim,şu uyduruk baldan atayim,markasiz krema kullanayim derseniiiiz,ıı yaptiginiz o şeyi yiyemezsiniz efendim.İste bunun için kaliteli malzeme kullanacaksaniz yapin derim😊 çunku kalite lezzeti bu pastada %100 etkiliyor diyorum tarifine geciyorum....

Sevgili şeymacigimin (papelam) tarifini oduğu gibi aktariyorum.aynisini birebir yaptim ben de.

Hamur İçin:

.3 yumurta
.120 gram tereyağı
.1 çay bardağı kadar şeker
.3 çorba kaşığı bal (mümkünse kalitelisini tercih edin,hamurun kıvamını doğrudan etkiliyor.)
.1.5 paket kabartma tozu (orijinalinde karbonat kullanılıyor ben  kabartma tozu ile pişiriyorum)
.4 su bardağı kadar un 
.1 paket vanilya


Krema İçin:

.Takriben 4 su bardağı çiğ krema (mintiden not. Ben 2pk krema kullanip bazen 1paket kremsanti ile tamamliyorum)
.1 su bardağı şeker
(Dilerseniz  1 kutu Sweetened Condensed Milk)

Hazırlanışı:Hepsini mikserle koyulaşana kadar çırpıyoruz.


Yapilişi:

Evvela üç yumurta ve şekeri iyice çırpınız. 
.3 çorba kaşığı dolusu balı bir tavaya alıp,ısıtınız.Isındığında kabartma tozunu katıp köpürene dek pişiriniz ( en fazla 1 dk)
.Köpüren karışımı önceden çırptığınız yumurta ve şekerin bulunduğu kaba ilave ediniz.
.Ayrı bir tavada tereyağ veya margarini eritip ılınınca karışıma katınız.
.Son olarak un ve vanilyayı da azar azar ekleyip,hafif sert bir hamur elde ediniz.
.Hamuru 6' eşit parçaya bölüp,her birini oklava veya merdane yardımı ile,unlu bir zeminde yemek tabağı büyüklüğünde açınız. (Orta boy tencere kapağınızla ölçün ve ondan biraz daha büyük açın)
.Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye bir tane koyup,çatalla birkaç yerinden delerek,önceden ısıtılmış180 derecede yaklaşık 2-3 dk pişiriniz (Sık sık kontrol edin,hemen pişiyor,aman ha yanmasın!)
.Hepsi pişince,tencere kapağı ile kesip,aynı boyda olmalarını sağlayınız.Artan kenarları robotta un haline getiriniz.
(Pastayı süslemede kullanacağız.)
.Pişen bisküvilerden teker teker alıp,aralara / üstüne / dışına kremasını sürünüz,yani pastamız tamamen krema ile kaplanacak,bitince kenarlarını bisküvi unları ile kapatınız.
Not:Ben bazen aralara kremayla birlikte yuvarlak dilimlediğim muzlardan da koyuyorum,güzel oluyor.
Eğer  arasına çiğ kremalı harç yerine muhallebi kullanmak isterseniz,ara katlara sürüp dışını 2 paket krem şantiyle hazırladığınız beyaz tabaka ile kaplayınız.

Süslemek için:

.1 büyük tablet sütlü çikolata( minti not.ben bitter kullandim)
.3-4 kaşık çiğ krema
.Çikolatayı benmari usulü eritip krema ile karıştırınız.
.Minik bir poşete veya sıkma torbasına koyup,dilediğiniz şekilde süsleyiniz


Minti not. Ben cilekle susledim.Dilimlenmis bir foto ekliycem ilerleyen zamanlarda.Aceleden cekemedim.Bu pastayi mumkunse en az 1-2 gece dolapta bekletiyorum.Ve dilimledigim de uzerine bal gezdirerek servis yapiyorum bilginizee😊🙋


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...