5 Kasım 2017 Pazar

Evde Lahmacun

mintiden sevgiler



Cook onceden yaptığım ev yapımı lahmacunu sunayım sizlere...
Tadı leziz...
Hamuru bi harika...
Malzemeler :
1 çb. Zeytinyagı
2,5 sb ılik su
1,5 tk. Tuz
1,5 tk kurumaya (ben pakmaya kucuk pk kullandim.)
Aldigi kadar un.
Harç için :
300 gr. Kiyma
2 buyuk sogan
4 diș sarimsak
Ceyrek demet maydonoz
2 domates
3-4 sivri biber
2 kapya biber
1 yk salça
1 cb sıvı yağ
1tk karabiber
1 tk pulbiber
Tuz
Dilerseniz isot ve kimyon ama ben koymadim. 😊
Yapılıșı:Bir kaba ōnce ilik suyu ve kurumayayi alip iyice karistirin. Ardindan tuz ve siviyagi ekleyip karistirin. Aldiği kadar un ilave ederek hamurunuzu yoğurma kivamina getirin. Hamuru iyice yogurun. Orta sertlikte olsun ve 1 saat dinlenmeye birakin.
🌸
Bu arada siz sogani biberleri, domatesi, sarimsagi ve maydonozu robottan cekin minik olsun. Bir kaba alin. Uzerine kiymayi, salcayi, yagi, tuzu ve baharatlari ekleyerek iyice yogurun. Biraz su ilave edebilirsiniz kivamini acmak icin.
🌸
Normalde tarifinde ic harcini biraz pisirin demis. Ama ben pisirmedim. Cunku ben direk tavada degil once firinda ardindan tavada pisirdim. 😊
❤️
Dinlenmis olan hamuru tezgaha alin. Eșit parçalara bölűn ve oklava yardimiyla incecik açin. Ben açtigim yufkayi firin tepsisindeki pisirme kagidinin uzerine serdim. Ic harcindan 2 yk yufkaya yaydim ve hoop firina. 180 dereceyi ayarladim. Ama basinda bekliyoruz en fazla 3 dkda ust kismi pisiyo.
Oradan alip hooop tavaya koydum. Alt kismini da tavada pișirdim iyice.Tavanın kapaği kapali olmalı, altı ise kısık. 😊
🌸
Tadı enfes bi lahmacun oluyor. Hamurun tadi mukemmel. Ekmek kismini insan sade bile yer o kadar leziz.
Ama acikçasi pișirme kismi meșekkatli. Normalde harcini pisirip, tavada pisirmek gerekiyordu direk sanirim.Adi tavada lahmacun Çůnků. Ama Ben harci ciğden koyduğum için tavada çok sulandi hamuru hamur kaldi. 🤔Çozűmü firinda buldum. 💪
Once firinda ust kismini pisirdim, sonra hooop tavaya aldim alt kismini pisirdim. Duyuyorum sizi😂hepsini neden direk firinda pișirmedin? Diyosunuz. 😊

Firinda hepsini pisince kuru oluyo. O kuruluğu sevmedim, tavadaki yumușakliği da sevmedim.  Ama firin+tava ikilisi ile istediğim lezzette lahmacunlar yaptim.Cocuklar bayildi resmen.
Bu miktarla 14 tane lahmacun pișirdim. Bilginize. 😊
Afiyet olsun 😇

1 yorum:

çatlakkafe dedi ki...

elinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...