10 Haziran 2012 Pazar

30 aylık bebeğimin gelişimi...

Zaman ne kadar da hızlı geçiyor...
Geçmiyor akıyor,coşuyor,koşuyor adeta.Bazen yakalayamıyorum sanki.daha ağır geçse de,her bir anı içime sindirsem diyorum.Bebeğimin büyüyüşüne daha çok tanık olsam diyorum.
Çalışan annelerin en büyük eksikliği değil midir yavrularının büyüyüşünün bir kısmını kaçırıyor olmaları??Bazen sırf bu yüzden yavrucuğum okula başlayıncaya kadar ev hanımı olabilseydim "keşke" diyorum.
Keşkeleri bırakalı,hayatımdan söküp atalı çok oldu gerçi:=)
.Buna bakmayın siz,bunlar tatlı keşkeler:)))

Evet zaman geçiyor ve bebeğim hızla büyüyor.Çooook güzel konuşuyor.kendini inanılmaz güzel ifade edebiliyor.İnanılmaz meraklı bir çocuk olup çıktı başımıza ki bu durum beni çok mutlu ediyor.
Öğrenemeye meraklı bir çocuk.Herşeyi sorguluyor olması çok güzelbence.
Herşeyi merak ediyor maşallah.
Babasının 3DMAX te ki uzay mekiği çalışması merakını celbetti mesela.Hergün babasının uğraştığı programdan öğrendiği kelimeleri sorgulayıp duruyor."annecim evrende ne var,ben uzay mekiğine gitmek istiyorum,o çoook uzakta biliyo musun?
Eh bir de ben bilmiyorum da kendisi biliyormuş gibi bir yüz ifadesi çıkıyor ki ortaya sormayın gitsin."biz babamla guguldan ülkemize baktık(google map) biliyomuşun anne?? "diyor bana çok bilmiş.
"dünyamız dönüyor biliyomuşun anne? "diyor mesela.Soruları bazen beni şaşkınlık içinde bırakıyor inanın.
Geçenlerde ;
-anne kuşlar uçağı yener mi?
-yenemez.
peki bulutlar yener mi anne?
-yenemeez 
kendi sorup kendi cevaplayıp duruyordu camdan kafasını gökyüzüne doğru kaldırmış bir vaziyette.

Dediğim gibi okumaya yeni şeyler görüp öğrenmeye çook meraklı.inşallah hep böyle bilgiye aç bir çocuk olur.Kitap okumak hala en çok sevdiği meşgale.Ona değişik kitaplar alıyorum.Funda halası da bu konuda destekçimiz.Yakın zamanda 3 farklı kitap aldı mesela beraberinde cd içeriği olan.
Renkler hususunda çok çok iyi maşallah.Ara renklere kahverengi ve lacivert gibi zor renklere kadar biliyor.Şekillerden üçgen kare dikdörtgen daire oval ve küpü biliyor.sayıları 10 a kadar sayabiliyor.Rakamları 10 kadar tanıyor ama 9 ile 6 yı hep karıştırıyor.Ben de düzeltmesi için zorlamıyorum zaten.Daha çok erken ve yaşına oranla çok iyi gidiyor.

Kendi kendine hikaye masal anlatma meraklısı bu aralar.Bir varmış bir varmış diye başlayıp,devamını kendi günlük olaylarına göre bezeyip,sonunda da "masal da burda bitmiş" diye bitiriyor.Çoğu zaman benim masal anlatmamı istiyor.Beğendiklerini bir daha bir daha istiyor.Hala elleri yanaklarımda uyumayı seviyor.Yatağına uyuduğunda koyuyoruz.Çoğu zaman sabaha karşı yeniden aramızda oluyor küçük prens,kıyamıyoruz...
Doktorumuz emine hanım da gelişimin gayet iyi olduğunu söylüyor.

Bizlerden havadisler böyle.Yakın bir zamanda(ağustos-eylül gibi)kreşe başlayacak inşallah.Yaz süresince de evde kalsın istiyorum.
çok yazmışım bakıyorum.Uzun zamandır yazmamıştım. İyi oldu bu hasbihal.Özlemişim bloğumu da sizleri de yazmayı da anlatmayı da...
Mintiden kucak dolusu sevgiler...
Sevdiklerinize hep yakın kalmanız dileğiyle...

11 yorum:

casminella dedi ki...

Canım benim allah onu da hepimizin yavrularını da korusun. Ne şeker, ne akıllı bir çocuk öyle, maaşallah...

Arayı fazla uzatma, sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba,
çok güzel haberler bunlar, gerçekten keşke çalışmasak da her adımda yanında olsak çocuğumuzun. benim de 30 aylık bir kızım var, yaşıt olduklarını görünce neleri severek yiyor diye sormak istedim size. köfte, makarna, pilav, kabak dolması yiyor ama diğer yemeklere pek yüz vermiyor benim kızım.
sevgi ve hürmetle
pinar

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili pınar 30 aylık yavrucuğunu kendi evladımmış gibi koklayarak öpüyorum evvela.hürmetler bizden sevgili arkadaşım.demek ortak kaderi paylaşıyoruz yavrularımızdan yarı uzak.yine de buna da şükür diyorum.benim kuzum pilav makarna ve köfte hastası lakin seninki gibi kabak dolma yemiyor canım.bu nedenle kendini şanslı hisset bence.ama kıyma kavurma patates kızartma zaman zaman zaman menemen,o kadar...
çok iştahlı değil malesef.özelliklemeyve konusunda çok eksik.çileği sütüne katarak,şeftaliyi yada diğer sıkılabilecek meyveleri de sıkıp çok az şekerle tatlandırıp pipetlerle süsleyerek ve binbir dille yedirebiliyorum.muzu zaman zaman yiyor minnetsiz.o kadar canım.

eğer önerin yada değişik bir bebeğimize yedirebileceğimiz türden tarifin tavsiyen varsa her zaman açığım.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili casminella teşekkür ediyorum cici yorumun için canım sevgiler

Adsız dedi ki...

demek bebelerin durumu aşağı yukarı aynı, biri birşeyi seviyorsa diğeri öbürünü seviyor. meyve yiyor benim kız ama devam eden öğünde bişi yemiyor, onunla doyuyor yani. :)3 çatal taze fasülye yese bayram ediyoruz :)) hallerine şükretmekten başka yapacak şey yok gibi. ağız tadıyla, sağlıkla büyüsünler. çok teşekkür ederim cevabın için.
pinar

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Alev'cim Masallah kucuk pasaya...
Allah nazarlardan saklasin... sende ne guzel anlatmissin be arkadasim, su gibi...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

oy masallah kuzuya kocaman olmus,benim kizimda 7,5 aylik oldu, gercekten dedigin gibi zaman oyle bi hizli geciyorku 7 ay ne zaman gecti bisey anlamdik, yarin senin oglan gibi olcak yine bisey anlamicaz
yine dedigin gibi agir gecsede her anin dadini cikarsak
Allah bagislasin simdi tam herseyi ogrenme zamanlari, ne ogrenirse beyinlerinde kaliyor
kocaman opuyorum sizi :)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Allah çok uzun ve sağlıklı bir ömür nasip etsin bebişine ablacım. Sevgiyle kalın hep beraber..

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

ne kadar güzel hem çalışıyorsun hem çocuk büyütüyorsun. Maşallah çok güzel bir fotoğraf tam öğrenme zamanı herşeye hevesli olması ne keyiflidir. darısı başımıza:)

Adsız dedi ki...

Selam,
Yeni buldum bloğunuzu.Geçmiş postları henüz okuyamadığım için bilmiyorum, tuvalet eğitimini geceli-gündüzlü tamamladınız mı acaba?Ben de başlatacağım ama 3 yaşına kadar beklmeke de istiyorum bir yandan.Erkenmiş gibi geliyor.

mintinin dünyası dedi ki...

selamlar sevgli adsız.hoşgeldin evvela.tuvalet eğitimiyle ilgili çok yakın bir zaman da ayrıntılı bir post yayınlayacağım inşallah.gündüz işini tamamen atlattık lakin geceleri bez takıyorum.çoğu zaman kuru uyanıyor amaben güvenlik açısından takmayı yeğliyorum.izne ayrılınca onu da tamamen ortadan kaldıracağız inşallah.bence 28.aydan sonra çocuklarımıza tuvalet eğitimi vermeye başlamaıyız.ama çok sıkıp zorlamadan elbette.ben kreşe getireceğim için öğrettim.3yaş geç değil.lakin inan bana öğrenmesi büyük kolaylık senin açından.umarım sen de başlar ve kısa srede bitirirsin.yakındaki bir postumda neler yaşadığımı anlatıcam.sana sevgiler gönderiyorum arkadaşım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...