17 Mayıs 2016 Salı

Meksika Usulu Tavuk

mintiden sevgiler


Selamlar herkese...
Bu lezzetin özelliği bol acılı olması...2-3 diş sarımsak ve soya sosu....
Esasen bu tarifte meksika fasulyesi olmak zorunda...Ama eviniz de yoksa da ille de olacak diye bişey yok...Ben koymadım...Böyle bile muhteşem ve damak çatlatan bi lezzet oldu...Deneyenlere şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler...
Piliç bonfile
1-2 Kırmızı papya biber
5-6 Yeşil biber
1 büyük boy Soğan
Kekik
karabiber
Tuz
2-3 diş Sarımsak
Soya sosu 1 yk.

YAPILIŞI...
-Öncelikle doğradığınız piliç bonfileleri tavanıza alın.biraz sıvıyağ gezdirin ve orta ateşte çevirin.Tavuklarınız suyunu salıp çektikten sonra sebzeleri atma işlemine başlayabilirsiniz...

-Biraz irice doğradığınız kapya biberlerinizi ve yeşil biberlerinizi ilave edin.Eğer biberleriniz acı değilse bol pUlbiber atın.Ancak ben pulbiber lezzetini sevmediğimden chilli biber kullanıyorm.Hani kapya kırmızı bibere benzeyen ancak daha uzun ve çook acı olan var ya...hıh işte ondan....

-Üzerine de yine iri iri doğradığınız soğanlarınızı ilave edin...Hepsini birlikte soteleyin...




-Ardından 2-3 diş sarımsakları,kekik,tuz ve karabiberi de ilave ettikten sonra bikaç dakika daha soteleyin...

-Son olarak 1 yemek kaşığı soya sosu ilave edin karıştırıp 1-2 dk daha pişirdikten sonra altını kapatabilirsiniz...


-Dilerseniz üzerine parmesanla... kaşar rendeleyerek ....maydonozla.... yada kişniş ilavesiyle servis yapabilirsiniz...


-Dediğim gibi sarımsak.....acı....ve soya sosunun muhteşem uyumu var bu tarifte...
Eğer soya sosunuz yoksa katmayıverin...
Nolacak ki...
Bazen öyle de yapıyorum...
Bol kekik ve bol sarımsak katıyorum ve bol acı...
O da cok güzel oluyor....
Afiyet olsun...

1 yorum:

sevdicann dedi ki...

Amerika da en yakın arkadaşım meksikolu . Bu yemeği biliyorum:)Elinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...