6 Kasım 2016 Pazar

Manti Yapımı / Evde Mantı Yaptım 🙌


Yaptim yaptim sonunda manti da yaptim...🙌
Açtim,kestim,kapattim ...ohh misss oldu miss.

Aman tamam,
💚bu işin ustalari ve mantiyi her daim iyi yapanlar, yani manti konusunda ehil olanlar lutfen hemen "aman beee bunu mu yaptin" demeyin lütfen. :)
 Emeğim var ,uğraşim var, sevgim var icinde nihayetinde🙅.İlerde daha da mikemmmelini yaparim nooolcek😊dimi ya.

💚Daha önce hiiic denemeyenler,denemeye cesareti olmayanlar,
"ay bende onunla uğraşacak sabir mi var?" diyenler..... 
Yook bee.😝
Korkulacak gibi bi tarafi yok.Yaparsınız emin olun.
Zor değil,uğraştırıcı ama zevkli.👍

"Aileme evde kendi ellerimle manti açıyorum "fikri alıveriyor inanin tüm yorgunluğunuzu.😊

"Mantı yapar misin" önerisi Berkay dan geldi tabi ki.
En iyi yapanindan da aliyorum mantıyı ama malesef içinde bişey olmuyor.Ağza iç malzemesi gelmiyor,hamur yiyorsun resmen, üstelik katki maddesi olarak ne katiyolar Allah bilir...

Hem sağlikli olsun,hem içi bol olsun dedim bir de çıkıp almaya üşendim😸...Yapar mıyım yapamaz mıyım bebişim rahat verir mi ki ?diye düşünürken bi baktım unu almışım elime...
Yapmaya karar vermekle uğrasmak yetti bile karar vermeme😝....
Tarifini cahide ablamdan aldim.Tabiki hiç şaşırmadim miss oldu.

Malzemeler: 4kisilik
1 yumurta
Ceyrek çay bardağı su
Yarim tk.tuz.
1tepeleme s.b un

Yapılışı:
-Tüm malzemeleri katip kariştiriyorsunuz.Oldukça sert bir hamur elde ediyorsunuz.İyice yoğurduktan sonra üzerine nemli bir bez örterek 20 dk dinlendiriyorsunuz.

-Bu arada yaklaşik 100-150 gr yağsız kiyma,1 minik soğan(minik minik doğruyorsunuz),3-4dal maydonozu ince ince kiyiyorsunuz icine tuz ve karabiber atip karistiriyorsunuz.iyice yoğuruyorsunuz.

-Sert hamuru tekrardan yoğurup merdane yardimiyla incecik açiyorsunuz.Açma işlemi oldukça zor.Çünku siz açiyorsunuz hamur tekrar toparlanip eski haline dönüyor.Biraz uğraştirici ama sonunda ince ve buyuk bir yufka elde ediyorsunuz.

-Minik şeritlere halinde bicak yardimiyla kesiyorsunuz ve kucuk kareler elde ediyorsunuz.
Mintynot:Bence ilk deneyiminizde çok küçuk karelere bölmeyin.Zira sabriniz tükenirse ikinci bi kez manti yapmak istemeyebilirsiniz.Bu nedenle azcik iri kesin derim ben.Ben şöyle yaptim.Eşim için yarisini minik minik kesip minik minik mantilar yaptim.ona özel yani💝
Ondan sonrasi mi?
Berkay ve benim icin biraz daha iri kesip içi bol koyup daha hizli kapattim.😅Hem zamandan tasarruf hem de eşim için mantinin hakkini ver!miş olmak istedim...
Siz de boyle tatli hilelerle hem işinizi kolaylaştirip,hem ailenizin ruhuna hitap edebilirsiniz.
Tabiki pişirme işlemini de 2kisimda yaptim.Eşimin minik mantilarini ayri,bizim yetimdoyuran mantilarimizi ayri pisirdim😅😅😅

-Kestiğiniz şeritlere ,hazirladiğiniz icten minicik parcalar koparip koyuyorsunuz.ve kapatiyorsunuz.İster iki ucunu kapatip sonra kalan uçlarini kapatin.İster dört ucunu birden kapatin.

-Kaynattiginiz suya 1çay kaşiği tuz atip,mantilari içine salin.10-15dk falan kaynasin.sonra yuzeye çikmaya başliyorlar zaten.Kevgirle alin servis tabagina

-üzerine sarimsakli yogurt gezdirip kariştirin.

-Sos tenceresine azcik yağ koyup 1tane sarimsak doğrayin.Arzu ettiginiz miktarda nane ve pul biber atip köpüren sosu mantilarin üzerine gezdirin...

Afiyet olsun.Beklemeden hemencecik yiyin
Mintynot; sonuç gercekten lezzetli.öyle lezzetli ki servis anında fotosunu çekmeyi unuttum.Doyunca aklima geldi.Allahtan ispat için yapımini çekmiştim.diğer yaptiğimda da servis resmini eklerim artik.

Mintynot:Ben tek bir yufkadan yaklaşik 4kişilik mantı kestim.Bize yetti ve hiiiç kalmadi.Bilginize.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...