30 Ekim 2015 Cuma

Köy Keki...



Esim cocuklugundaki keki isteyip duruyor benden.Ne yaparsam yapayim o bulgur bulgur keki yapamiyordum malesef.Benim de cocuklugumda bu tepsi keki yapilirdi en cok.Bol yumurtali olur ama hiiic yumurta kokmazdi.Tepside pisen ve baklava dilimi kesilen icinde hiicbiseycik olmayan sade mi sade bi kek...

Sadecikten bi kek iste...

Ama bu kez o kipir kipir bulgurumsu yapiyi yakalayabildigim ve esim begendigi icin bloguma ekleyeyim de unutmayayim istedim.

Malzemeler:
3adet yumurta
1su bardagindan bir parmak eksik siviyag
1sb.toz seker
1 sb.yogurt
1paket vanilya
Limon kabugu
1, 5 paket k.tozu


YAPILISI:.
1-Şekerle yumurtayi bembeyaz oluncaya kadar cirpin.kopuren bu karisimin ustune yagini ve yogurdunu koyup birazcik daha cirpiyoruz.
2-Limonun kabuğunu rendeliyor vanilyasını ekliyoruz.Unumuzu ise eleyerek azar azar ilave ediyoruz.Elediğimiz unun üzerine k.tozunu döküp çırpıyoruz.Bu aşamada mikser kullanmayıp kaşık yardımıyla çırpmaya devam ettim.Koyu kaşıktan pek dökülmeyen bir kıvama sahip olan hamurumu yağladığım düz tepsiye döküp önceden ısıttığım fırına sürdüm.Yaklaşık 180 derecede 10 dakika turbo fırında kabardıktan sonra ısıyı 160 a düşürerek pişirme işlemine devam ettim.İlk 20 dakika açmıyoruz.Sonrasında kürdan yardımıyla kontrol edebiliriz.

AFİYET OLSUN...
 

1 yorum:

mutfaktaki acemi dedi ki...

Mmm. Nasıl özledim o lezzeti, kokusu burnuma geldi sanki. Ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...