21 Mart 2016 Pazartesi

mikrodalgada browni / 7 dakika keki....



Universiteden arkadasim Rabia nin tarifi bu...
ilk duydugumda Rabiş 7 dakikada kek mi olur canim demistim kendi kendime.
Aldim tarifi Rabia dan,denedim hemen...
Sonuc mu??
Bildiginiz Browni....
Hem de firinda yaptiginizdan daha da yumusak bir Browni ...


Ben cok bebegendim.Acil gelen misafirler icin super...
Cirpiyosunuz kekinizi...Atiyosunuz mikrodalgaya...Siz daha cayinizi demlemeden kekiniz hazir...

MALZEMELER...
1sb süt
1sb+ ceyrek sb. kadar tozşeker
1Su bardagindan 2 parmak eksik siviyag
4 yk.kakao
2 yumurta
1, 5 sb.un
1pk k.tozu
1 pk vanilya


yapilisi....

1-Öncelikle sut ve sekeri koyup bir kaba cirpiyoruz.sekeri isterseniz 1.5s.b. koyabilirsiniz.
Ben 1sb.dan biraz fazla koydum.Ama tam 1, 5degildi.iyice cirpiyoruz.
2-Üzerine kakao ve siviyag ekleyip cirpiyoruz tekrardan.bu karisimdan 1.5su bardagi kadar alip kenara ayiriyoruz.
3-Kaba 2adet yumurta kirip iyice cirpiyoruz.
4-Uzerine un, vanilya, k.tozunu suzgec yardimiyla eleyerek ilave ediyoruz ve cirpmaya devap ediyoruz.Firin kekinden biraz daha civik olmasi sizi korkutmasin.Ben icine birazcikta ceviz attim.3-4adet ceviz ici.
5-Mikrodalgayi 70en yuksek sicakliga ayarliyoruz.700watt ta 7dakika pisecek.Benim mikrodalgam Arcelik marka.Ben en son sicakligi degil de ondan bir onceki sicakligi sectim 7+2 dakika pisirdim.ilk denemem oldugundan en ust sicakligi secmedim.Bi dusuk sicaklik oldugundan 2-3dakijaya daha ihtiyac duydum.
6-Ilk sicagi ciktiktan sonra kurdanla delin ve ayirdiginiz sosu uzerine gezdirin
.
Afiyet olsun...


Not....
Mikrodalgadayken uzerini kapatmaniza gerek yok...
Asina oldugunuz browni lezzetinin bi tık ötesi.
Uzerine hindistan cevizi serpebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...