28 Ocak 2014 Salı

Yılbaşı Sofrası 2014


"Yılbaşı sofrası mı kaldı?" dediğinizi duyar gibiyim.:)
Haklısınız da üstelik...
Ama bloğundan tamamen kopmuş,üstelik kendisine ve ailesine bile zamanı yetiremeyen ve zamansızlıktan dem vuran biri varsa karşınızda,pek de geç sayılmaz aslında
...:)...
Evet bog dünyasından tam koptum kopmak üzereyim derken,geçte olsa azıcık ucundan yakalar gibi oldum yine.Yanlış anlaşılmasın öyle,blogdaş ziyaretleri yapacak kadar vaktim yok yine,ama en azından yazı ekleyebiliyorum bir iki...

 
Evet ne diyorduk...
Yılbaşı sofrası diyorduk değil mi?
 Yılbaşının pek bir ehemmiyeti yok esasen ailemizde...
Yani öyle hadi noeli kutlayalım,yok efendim çam ağacı süsleyelim,hediyeler alalım falan yok öyle.

Kültürümüzde yeri yok ki böyle bir kutlamanın,ailemizde yeri olsun öyle değil mi?

Kutlayacak olsak aynı döneme denk gelen Mekkenin Fethini kutlarız müslüman bir toplum olarak...
Allaha binlerce şükür ki içki ve alkolün evimize girmişliği de yok.Bizimkisi sadece yepyeni bir yıla güzel bir akşam eşliğinde biraz daha özel zaman geçirerek girmek ailece...
Hepsi bu :)


Bunun için de nöbetten çıktığım gün küçük bir hazırlık yetti de arttı bile...
Tabiki yaşanan aksilikleri saymayacak olursak :)
Neyse biz haticeye değil neticeye bakalım...


Bu akşama özel kırmızının ağırlıkta olduğu güzel bir sofra hazırladım sevdiklerime...
Sofranın rengine uysun diye de sürahime vişne suyu doldurdum...
Bakın siz yaşanacaklara...
Bu vişne suyunun tüm hazırlıklarımı yerle bir edeceğimi nereden bilebilirdim...
Yemeğimize başladıktan çok kısa bir süre sonra,bebeğime doldurduğum  vişne suyu masaya-oradan da halının tam kalbine...

Bunca emekten sonra bize düşen ise yeniyıla ramak kala halı silmece oldu bu nedenle...
Anlayacağınız yeni bir yıla halı silerek girdik sayılır,senenin nasıl geçeceğini siz düşünün artık...

Şaka şaka,inanmam ben öyle şeylere...
Ama gerçekten kıyafetini,saçını başını bu özel sofraya göre hazırladığın bir gecede,oturup halı silmek traji komik oldu yani...
Ehh!!!
 napalım yavruşlu olmanın tatlı güzellikleri diyelimmm.
Allahtan bu tatsız işyükü akşamımızı berbat etmedi,hatta kızmadık bile.
Böylesine unutulmaz bir gece yaşattığı için teşekkür ettik miniğimize.
Üstelik biz alışığız bu duruma...
Bu sene yeni yılın son saatlerinde masaya ve halıya vişne suyunu boca eden miniğimiz,geçen sene de halının ortasına koca çerez tabağını boca etmişti fıstıklı mıstıklı :))) 
Bakalım gelecek sene yeni yıla saatler kala miniğimiz neyi devirecek?? :))


 Evveeet hal böyleydi işte...
Olsun biz yine şahane bir akşam sofrasındaydık...Herşey ailem içindi.Hazırlıklar uzun,vedalar kısa sürdü ama olsun...Tek derdimiz sildiğimiz halı toparladığımız masa olsun diyorum...Her yılımızın böylesine güzel geçmesini diliyorum...


Geçen sene olduğu gibi yine fırında tavuk dolma tarifim vardı.Bu lezzeti sık yapmıyorum,bu nedenle böyle bir akşamda yapayım istedim...Geçen sene yaptığım aynı tarifimi uyguladım.
Sadece tek fark;bu sene üzerine salçalı yoğurtlu bir sos hazırladım,o kadar..,

tuz,şeker ve limon ile iyice soslayarak atıverdim fırına...Epey bir süre bu şekilde pişip kızardıktan sonra .salça,yoğurt,sıvıyağ ile bir sos yaparak tekrar sürdüm ve tekrar fırına verdim.Yanına da sofranın resmini çekerken koymayı unuttuğum bir tepsi dolusu patates ve dilimlenmiş soğanları atıp tavuğum pişerken kızarttım.Tavuğa yaptığınız salçalı sos çok çabuk kızarıp yanıyor dikkat etmenizi öneriyorum..
 Fırında Tavuk Dolma Tarifim için buraya tıklayabilirsiniz.
Rus salatası
Etsiz çiğköfte
İç pilav
Yeşil salata
Ayran ve meşrubat

Ve hazırladığım tarif;
lezzet testinden geçiyor...
Dumanı üstündeyken dayanamayıp ısırmaya başlıyor miniğim, tabağa servis dahi yapmadan.
İştahsız oğlumu bu şekilde görmek ise beni inanılmaz mutlu ediyor...

 

Evet komikliklerle,şaşkınlıklarla,tatlı serzeniş ve halı silişlerle geçen lezzetli ve farklı bir akşamdan buraya yansıyanlar bu kadardı...
Biraz geç oldu paylaşım ama olsun diyorum...Sizlere de ağzınızın tadıyla geçireceğiniz,hayırlarla dolu güzel bir yıl diliyorum...
Mintiden sevgiler...

1 yorum:

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...