4 Ağustos 2017 Cuma

İrmik Helvası


Çok severim dumanı üstünde,
sıcacık missss gibi kokulari yayılan irmik helvasını sıcak sıcak yemeyi.
Yapmayı da yemeyi de sevdiğim irmik helvasını pişirmek şimdilerde daha bi keyifli.Çünkü "Annnneciim noooolur yine yap irmik helvası" diyen biri var mutfağımda.
Özel istek üzerine yapmak daha bi keyifli oluyormuş.

İrmik helvasını bu tarifle gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.Çünkü gercekten leziz oluyor.
Malzemeler
2,5sb süt
Yarim sb su
1sb şeker
2yk tereyaği
2yk siviyag
1sb irmik
3ceviz

Yapılışı
1-Sütü,suyu ve şekeri tencereye koyup bi taşım kaynatın.Amaç severi eritmek.Altini kapatın.
2-Başka bir tencereye sıviyağı koyup üzerine irmiği döküp kısık ateşte sürekli karıştirarak kavurun.İyice pembeleştiğinde tereyağını atıp kavurmaya devam edin.Rengini zevkinize göre ayarlayın.Ben aşırı kavrulmuş kahverengi irmiği sevmediğimden bu kadar kavurdum.Kavrulan irmiğin üzerine kaynatgığınız sütü dökün ve kısık ateşte bir kaç dakika çevirin.Sütü hemen çeken irmik hafif koyulaşınca ocağın altını kapatın.Kırdığınız cevizleribir tavada hafif kavurup helvaya ekleyin.Tencerenin kapağını kapatarak 10dk dinlendirin.
Dilediğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun....

Not:Orjinal tarifinde 2sb süt,2sb su,2sb şeker ile yapılmıştı ancak benyukardaki miktarlarda yaptım.Şekeri bir sb'dan 1parmak daha az koyabilirmişim daha az kalorili olması açısından.Ama böylede şahane oldu.
Not:Tarifte tarçın ve 100gr tereyağı vardi.Ben 50gr tereyaği koydum.ve tarçın koymadım.İyiki de koymamışım çünkü helvanın kendi kokusu öyle misss ki.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...