25 Haziran 2011 Cumartesi

Bebeğim 19 aylık...

Sıcak ve pırıl pırıl bir Ankara sabahından herkese sevgi ve selamlar,
Bebeğim bugün daha iyi lakin genel olarak bakacak olursak tatsız:( Yemek yemek istemiyor.Yediklerini seçer oldu.Bu hastalık çok huy değiştirdi bebeğimde çoook:))
Kıyamam anneciğime,hiç dayanamam.Arkasında dolaşır oldum inanın ki.
Benim bebeğim öğünlerini bilen,yeme sıkıntısı olmayan bir bebekti.Lakin hastalıkla birlikte tüm iştahı gitti diyebilirim.Prof.dr Sacit Günbey'e götürdük,Fatik Üniv.Hastanesinde bir asistana ve kendi aile hekimimiz sevgili Emine Efendioğlu'na götürdük.Tahliller yapıldı,herşey tertemiz.Bir sorun yok gibi görünüyor lakin bebeğim yaklaşık 15 gündür tekrarlayan bulantı ve inatçı olmayan bir ishalle mücadele ediyor.Çok iştahsız ve çok halsiz.Bugün biraz daha iyi çok şükür.19 aydır gördüğümüz en büyük sıkıntı,Allahım daha beterlerinden sakınsın saklasın inşallah.Yavrumu ve tüm yavruları...

Gelelim 19 ay Gelişimine:)

****Kilosunu hiç  söylemek istemiyorum bile.Malesef hala 10 kg benim kuzum.Hiç kilo almıyor,ÇÜNKÜ BİŞEY YEMİYOR:((.Düşündükçe kafayı yememek için zor duruyorum.2 gündür hazırladığım köfteden yedi sadece.Hoşuna gitti sanırım ki beğendi kuzum.Ben de fırsat bu fırsat yemediği şeyleri kattım köftesine.Kıyma,soğan,sarımsak,irmik,zerdeçal,zencefil,kaşar peyniri
maydonoz,kekik,ıslatılmış ekmek içini karıştırıp çok az salçayla renk katıp köfte şekli verdikten sonra teflonda pişirdim.İnanılmaz hoşuna gitti.Anneciği yine hazırlayacak şimdi.Mutfakta kıyma hazır bile,beni bekliyor köfte olmak üzere:))
En çok hoşuma giden ise peynir yeme özürlüsü sevgili oğluma köftenin içine kaşar ekleyerek yediriyor oluşum:))

****18 ay aşılarımızı haziranın 2sinde tamamladık.Daha evvelinden su çiçeği aşımızı da yaptırdık.Boyumuz 81 cm.kafa çevresi normal.Gelişimi ayına göre normal aslında lakin yaşıtlarındaki iriliği görünce içim gidiyor benim minyon bebeğime:)Anne olarak üzülüyorum haliyle.Neyse sağlığı iyi olsun başka bişey istemiyorum.

****Sosyal gelişimi çok güzel.Paylaşımı,oyunlara katılımı,çevresindeki insanlarla iletişimi,kendini anlatabilmesi,isteklerini dile getirebilmesi çok çok iyi maşallah...

****Merdivenleri tek başına çıkabiliyor lakin henüz inme konusunda iyi değiliz.Çatalıyla istediği herşeyi yiyebiliyor ve çatalını çok güzel kullanabiliyor.Kaşıkla çok sıvı şeyleri ağzına taşıyamıyor olsa bile,pilav gibi yiyecekleri ağzına götürme çabası taktire değer.Kitaplarda gördüğü nesneleri çevresinde görüp isimlerini söylerek teyit etmesi çok güzel.Bulut,güneş,ay,yıldız,uçak,araba,vs..vs...

****Motorlu taşıtların çoğunun isimlerini görüp sorulduğunda kitaptan gösterebiliyor.Dışarda da bisiklet,motorsiklet yada uçak,araba,kamyon gördüğünde isimleriyle adlandırabiliyor.Gemi,tren,ambulans,polis arabası,kepçe vs. sorduğumuzda hangisini ne olduğunu çok iyi biliyor.Ambulansı gördüğünde sesini taklit ediyor.Meyve ve sebzelerin birçoğunu tanıyor.Hayvanlarla arası oldukça iyi.Maymun,arı,kuş,kedi köpek,tavşan,kelebek,inek,horoz gibi hayvanların taklitlerini yapıp isimlerini telaffuz edebiliyor.

****Böceklere böcik diyor:)))kelebeği ke-le-bek diye hecelendirdiğimiz de o da el-bi-lek diye heceliyor.Biliyor musun?diye sorduğumuzda "bilyo" diye mükemmmel ağız-dudak-kaş-göz ve kafa kordinasyonuyla cevap veriyor.Seviyormusun? sorumuza da yine aynı "sevyo" diye kafasını sallıyor.Aradığı bir nesneyi bulduğunda inanılmaz tatlı bir sesle "buuudu" diye bulduğunu söylüyor.Suyu(hu) sütü(hüt) sodayı(hoda) pilavı,(piyav)yumurtayı(otto) isimleriyle isteyip,geri kalan herşeyi mama diye istiyor.
****Fındık(ındı),leblebi(elbebi)yi çok seviyor ve isimleriyle istiyor.

****Sanırım miniğimin kelimelerini saymakta zorlanıyorum artık.Ve yazı uzayıp gidiyor.Maşallah diyorum oğlumun dil gelişimi çok güzel.Tüm vücut uzuvlarını gösterebiliyor, isimlerini telaffuz edebiliyor.Buruna (munnu)diyor.Kıyafetlerin nerelere giydirileceğini biliyor.İstediğimiz objeyi bulup getirebiliyor.Akrabalık isimlerini,çizgifilm karekterlerini isimlerini,çevresindeki nesnelerin isimlerini KOLAYLIKLA SÖYLEYEBİLİYOR

.

****Rakamlardan 1-2-3 ü gördüğünde tanıyor ve söyleyebiliyor."sayı say bebeğim"dediğimizde bi,iti,uc,atı,edi diye sayıyor.inanılmaz tatlı mimiklerle:)))

Bu sabah kaltısında;1 su bardağı ballı süt içti.peynir özürlü bebeğime bol taze peynir,yumurta,maydonoz ve minik doğranmış biberden oluşan krep yapmıştım ki tamamını afiyetle yedi çok şükür.akabinde yarım çay bardağı kadar da pekmezle tatlandırılmış bitki çayını içti.ve şuanda uyuyor.
meyve yemeyen oğluma meyve yedirmenin bir yöntemini de buldum:)
3 adet bebe bisküvisi,şeftali,kiraz ve çilek rendesi ile eziyorum.1 tatlı kaşığı balla tatlandırıp yediriyorum.şimdilik severek yiyor.bakalım sonuna:)))

****Oyuncaklarla arası pek iyi değil bu günlerde.Arabalarıyla top ve balonlarıuyla oynuyor.Kitaplarını yırtmayı öğrendi,habire yırttıp duruyor 18 aydır sapasağlam duran canım kitapları.Yazı tahtasına ilgisi büyük.Acemice çizdiğimiz şekilleri isimlendirip duruyor.Çizgifilmlerden Peppe'ye bayılıyor.
aklıma gelenler şimdilik bunlar.Bebeğim uyandı şimdi onunla vakit geçirmek istiyorum.
sevgiler sizlere...
İyi bakın kendinize 
ve 
sevdiklerinizle olmanın tadını çıkarın lütfen,olur mu:))
mintiden sevgiler

12 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Allah bağışlasın, çocuklarım bu yaştayken bir komşum "çocukların hastalanmasına değil , huy değiştirmelerine yanarım "demişti.Gerçekten huyları değişiyor, canları sağ olsun:)

Unknown dedi ki...

öncelikle geçmşiş olsun.gerçi tahlil yaptırmışsınız ama yinede sormak istiyorum rota virüsü olmasın?
çünkü belirtiler eşleştiği için sordum.
allah şifa versin inşallah booll iştahlı günlerinize geri dönersiniz
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım geçmiş olsun,umarım bu minik çabuk iyileşir.Çocuklar büyürken çok kolay olmuyor inşallah bundan sonrası daha kolay olur.bebişin için hazırladığın yıyecekler harıka valla okurken benım canım çekti afıyet olsun bebişinede.ikinizde hoş kalın, saglıkla kalın.

Unknown dedi ki...

Allah acil sifalar verir insallah canim. Dualarim sizinle

anneanneninemekleri dedi ki...

Allah şifa versin inşallah,ishal ve kusma için bir iki karanfili ezip vermeyi dene istersen nasılsa bir zararı yok iyi geliyor,sevgiler

bininci tekil şahıs dedi ki...

uzuldum:( Allah sifa versin!

muhabbetsofrasi dedi ki...

geçmiş olsun canım

benim yiğenimde 15 gün ishal oldu tahlillerde bişe çıkmadı ama 15 gün çektik.

Şimdi iyi çokşükür

Allah tüm hastalara şifa versin

PaSaSofraM dedi ki...

slm canim kocaman olmus bu ya:)) daha 4 aylikti tanistigimizda :) blogun gülü :)
Allah nazarlardan saklasin hayirli evlat olur ins.

PaSaSofraM dedi ki...

canim benim hic merak etme bu günlerde gecer ben 3 tane büyüttüm nelerle savastim, Annemin bir güzel lafi vardir hep o aklima gelirdi kendimi teselli ederdim. cocuklar cicek gibidir bir acar bir solar , gercektende öyle. ishal kötüdür bende cok cektim ortanca oglumla ilaclarin hic biri fayda etmezken sevdigi meyvali yogurda karistirdigim nisasta unu kesti, veya pirincisuyla önceden kaynatip suyunu ayiriyordum ve mamasini onunla yapiyordum hemende kesiyordu. bunlari doktorumuza söyledim hayretler icinde kaldi benden birdaha ilac isteme dedi senin yaptigin yöntemler ilaclardan daha etkili:) gercektende öyle oldu. hic üzülme ve cocugun üzerine fazla düsme yoksa cok simarip huy degisir ve sonralari anlarsin yaptiginin hicde iyi bir fikir olmadigini:). Tabiki cocuklarimizi simartacagizda ama bazen asiriyada kaciyoruz :)

Allah sifa versin ins.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili dostlarım benim her birinizin yüreğini ayrı ayrı öpüyorum.çok teşekkür ediyorum beni yalnız koymadığınız için.
sevgili dost paşakızı yötemlerini ben de hiç duymamıştım inan.denemek için can atıyorum lakin inşallah bir daha denemek için bahanemiz olmaz:))allah göstermez inşallah.çok öpüyorum arkadaşlarımı...
minticiğiniz seviyor herbirinizi...

Ingiltereden Alisveris dedi ki...

Benim 19 aylık bebeğimde aynı meyva yemiyor bu sabah bise yediremedim kilo oda 10 kilo civarında cok üzülüyorum bene herseyi deniyorum ama yok artık kendimi suçluyorum ben beceremiyorum

mintinin dünyası dedi ki...

ingiltereden alışveriş bloğu yazarı sevgili arkadaşım lütfen kendini suçlama.bizler anneyiz.anneler yavruları için herzaman en iyiyi diler ister.bu durumda senin hiç bir suçun yok.sen elinden geleni yapıyorsun belliki.zamanla yemeye alışacaktır lütfen merak etme ve üzülme.sen sadece sabırla gerekli olan besinleri yedirmeye çalış.zaman zaman ara ver.çok ısrarcılığı sevmez minikler.biraz ara verip tekrar deneyebilirsin.yada meyvede değişiklik yap.muz yerine kiraz püresi ver mesela.yada yoğurda katabilirsin.benim ki hala yemiyo desem yeridir.yada canı istediği vakit yiyo.ben de hegün düzenli yesin istiyorum.ama herşey biz annelerin istediği gibi olamayabiliyor...:)))sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...