26 Haziran 2011 Pazar

Arnavut Ciğeri

Malzemeler;
500 gram dana ciğeri
Yarım su bardağı un,
Yarım çay kaşığı karbonat,
1 tatlı kaşığı kırmızı biber,
1 tatlı kaşığı tuz,
Kızartmak için; sıvı yağ.

Yapılışı;
1-Ciğeri yıkadıktan sonra dışında ki zarı soyup sinirlerini temizleyiniz.Arzu ettiğiniz büyüklükte doğrayıp,un- karbonat ve kırmızı bibere bulayarak harmanlayıp, fazla unu eleyerek alınız.
2-Yağı kızdırıp, ciğeri küçük gruplar halinde fazla ununu silkeleyerek,tavaya alınız.Biraz bol yağda kevgirle karıştırarak kızartınız ve havlu kağıt serili tabağa aldıktan sonra sıcakken üzerine tuz serpiniz.
3-Tüm ciğerleri bu şekilde kızartınız.Arzu ettiğiniz bir servis tabağına alarak yanına patates kızartması,piyazlık doğranmış kurusoğan,pirinç pilavı ve yeşilliklerle servis yapabilirsiniz.


 ***Ciğerin zarını soyduktan sonra suya sokmayınız.Pişmeden evvel tuz atmanız ciğerin sertleşmesine neden olacaktır.Ben çoğu zaman kızarttığım küp doğranmış patatesle servis yaparım lakin bu defa değiişiklik olsun istedim.Sunum tercihini herzamanki gibi size bırakıyorum.Ciğeri yıkadıktan sonra bir süre suyunun süzülmesi için beklemeyi ihmal etmeyiniz.
AFİYET OLSUN...

12 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

ELİNE SAĞLIK CANIM MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR:) SEVGİLERİMLE..

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun canım

YAŞAMSAL GANİMETLER dedi ki...

offf çok severim=)))

Serap Uzun karakazandan dedi ki...

Bizim oranın meşhuuuurr ciğeridir Edirneye gidince mutlaka ciğerciye uğrayın derim ben.
Eline sağlık cnm...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Alevcim dün gördüm ama yorum yazamamıştım inan bu gece rüyama girmiş sakatatçıya gidip ciğer alıyordum okadar canım çekmiş kurban bayramından beri yememiştim kolestrolum var diye fazla tüketemiyorum ama bu güzelliği görünce en kısa zamanda soframızda olacak ellerine sağlık bitanem sevgiler

Nil dedi ki...

un ve karbonat ile marine edildiğini hiç duymamıştım. tuzu piştikten sonra mı serpecez mintim?

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Ciğere karbonat katmamıştım daha önceleri. Ellerine sağlık. Bak ne zamandır bende yapmıyorum, özlemişim.

neslice tarifler dedi ki...

Babamla bayılırız arnavut ciğerine. Görüntü süper. Yemiş kadar oldum valla. Ellerine sağlık arkadaşım :)

Adsız dedi ki...

Patates kızartması ve sumaklı soğan eşliğinde ne de güzel olur. Ne zamandır aklımda arnavut ciğeri. Görünce canım çekti. Ellerine sağlık.

Kulak Memesi dedi ki...

"Iyy nasıl yiyiyorsunuz o ciğeri!" diyenlere: "İnadına Ciğer" diyorum :)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Ahhhh..Ne kolesterol bombası ama ne lezzetli bir şey şu sakatat milleti..Ellerine sağlık ablacım..Sevgiler..

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Merhaba canim nasilsin,arnavut cigerini cok severim ama simdi uzak duruyorum biraz :) ellerine saglik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...