19 Haziran 2011 Pazar

Vişne Kremalı Kakaolu Kek...

Selamlar herkese,
Herkese güzel bir pazar diliyorum,
Hızlı geçen bir haftasonu tatilinin son demlerindeyim.Bebeğim bu hafta sonu nedendir bilinmez rahatsızdı.Bulantı,ateş,ishal ve en önemlisi alerji tarzında döküntülerle mücadele edip durdu yavrucağım.Götürdüğümüz  çocuk profösörü,eşimin işyeri arkadaşının babası olunca;hem içimiz daha rahat oldu,hem de kolayca sonuca ulaşabildik çok şükür.Viral bir enfeksiyonmuş ve kendiliğinden geçmesini bekleyeceğiz,ilaç kullanmanın manası olmuyor pek,viral durumlarda.Tahlil sonuçlarını salıya internet üzerinden öğreneceğiz,şimdilik döküntüler sona erdi ama hala bebeğimin tadı tuzu yok.Eh!taktir edersiniz ki anne mintinin de tadı tuzu malesef yok.Bebeğim hiç hasta olmasa keşke.Hiç hastalanmadan büyüyüverse.Biliyorum bu imkansız bir durum ama işte anne yüreğim bunu diliyor Yaradandan.
Kıyamam,halsiz olduğunda daha bi düşkün oluyor bana.Hep nefesimi hissetmek,hep en yakınımda durmak istiyor.Allah tüm yavrucuklara şifalar versin diyorum.


Vişneli lezzetleri pek sevmememe rağmen bu keki beğenerek yemiştim.Yemiştim diyorum çünkü bir hayli oldu kendisiyle hemhal olalı:))
Yayınlamak bu güne kısmetmiş.Bebeğim uyurken,sevdiceğim bozulan uzaktan kumandalı arbamızın motorunu tamir etmekle meşgulken:)-ki elinden bu ince işler kesinlikle kurtulamaz.Maşallah diyeyim sevdiğime.Elektro-motor konusunda azıcık malzemeyle bile iyi işler çıkarıyor.O,bu işlerle meşgulken;ben de biraz kafamı dağıtmak üzere en mutlu olduğum yerlerden birine,mutfağıma geldim.Eh!gelmişken de sizlere bir tarif sunayım istedim...
Umarım beğenirsiniz.Şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler
  • 3 Adet Yumurta
  • 1 Su Bardağı Şeker
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1 Su Bardağı Süt
  • 2,5 Su Bardağı Un
  • 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Paket Vanilya
  • Taze vişne
Ara Kreması:
  • 8-10 adet çekirdeği çıkarılmış vişne
  • 2 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı(tepeleme) mısır nişastası
  • 2-3 yemek kaşığı şeker(opsiyonel)
  • 1 adet vanilya
Üzeri İçin:
  • vişne reçeli
  • 1 paket krem şanti
  • 1 çay bardağı süt
Yapılışı
1-Oda sıcaklığındaki yumurtaları ve şekeri, krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.Süt ve yağıda ekleyip biraz daha çırpın.

2-Karışımın üzerine, un, kakao,vanilya ve kabartma tozunu eleyin.En son 10-12 adet vişnenin çekirdeğini çıkarıp ikiye bölerek hamura ekleyin.Biraz daha karıştırın.Dikdörtgen bir tepsinin, tabanına yağlı kağıt serin ve karışımı tepsiye dökün.

3-180 derece ısıtılmış fırında, 20-25 dk. batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar fırın kapağını hiç açmadan pişirin.Pişen keki soğumaya bırakın.Soğuyunca uzun bir bıçak yada bir ip yardımıyla keki ikiye bölün.

4-Bir tencereye çekirdeğini çıkardığınız vişneleri,suyu,nişasta ve şekeri ilave ederek iyice karıştırınız.ve ocağa alınız.Kaynayıpta kıvam kazanıncaya dek pişiriniz ve ocaktan indirdikten sonra vanilyayı ekleyerek kekin üzerine gezdirip kaşık yardımıyla düzeltiniz.

5-Diğer keki üzerine kapatınız.Krem şantiyi üzerindeki tarife göre hazırlayarak kekin üzerine sürünüz.Dolapta bir saat bekledikten sonra dilimleyiniz.Servis yapacağınız vakit her dilimin üzerine bir adet vişne düşecek şekilde vişne reçelinden dökerek servis yapınız.Dilerseniz çok az bir su yardımıyla vişne reçeline kıvam kazanırabilirsiniz.




mintiden sevgiler

8 yorum:

umutluhayat dedi ki...

canım arkadaşım öncelikle minik yavruna çok çokkkk geçmişler olsun.minikler rahatsızlanınca annelerin ne tadı kalır ned tuzu.bir an önce atlatırsınız inşallah.bitanem nefis bir pasta olmuş.ellerine kollarına sağlık.bayılırım ben bu tarz pastalara.
gülüm sevgili plates kardeşim ben devam ediyorum platese ve müthiş bir sıkılaşma yaşıyorum.yaşasınnnn plates kardeşliğiii...

mine dedi ki...

keşke olabilse bütün çocuklar hastalık, üzüntü nedir bilmeden büyüyüverseler sağlıkla mutlulukla
acil şifalar diliyorum canım

babacığımın da elinden hiç bir şey kurtulmazdı nur içinde yatsın O'nu çok özlüyoruz...

Unknown dedi ki...

Alevim geçmiş olsun inşallah önemli
bir şey çıkmaz sonuçlarda.Kek süper
ellerine sağlık öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok geçmiş olsun canım yavrucuğuna
çocuklar düşe kalka büyür derlerdi, büyüklerimiz.şimdi devir değişti hastalana, iyleşe büyüyorlar,bunca kirli ortamın içinde:((
ALLAH kötü hastalıklardan korusun.
kek te harika olmuş canım ye beni diyor ellerine sağlık sevgiler:)

hanife dedi ki...

Allah şifa versin ablacım Allahın izniyle bebiğin tez vakitte iyileşir,vişneli lezzetleri çok severim eline sağlık

Adsız dedi ki...

Kakaolu pastaları vişneli ya da çilekli daha çok seviyorum. Çok güzel olduğuna eminim. Ellerine sağlık.

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerine sağlık canım ekşi tatlı lezzetleri çok severim
çok geçmiş olusn sevgiler

Nil dedi ki...

mintim geçmiş olsun kuzuna. inşallah ben yazana kadar da iyileşmiştir
ben de vişneli tatları sevmem ama işin içine kakao girince canım çekti vallahi. belki ben de denerim. ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...