12 Aralık 2011 Pazartesi

Hünkar Beğendi


Hayırlı akşamlar diliyorum,
Yine nöbetteyim ve işyerimden yazıyorum.Böylece evde bebeğimden zaman çalmamış oluyorum.Eşim yine uzaklarda hem de bu kez 15 günlük bir iş seyahatinde.Önce Dubaiye gidip,oradan Hindistanın 3 farklı eyaletindeki ilaç firmalarının ARGE denetimlerini gerçekleştirecekler.Haydarabad ve Mumbai var güzergahlarında.Her zamanki gibi Hindistanın iğrenç baharat kokusundan rahatsız elbette.Sadece meyve ve salata tüketebiliyor o iğrenç ülkede.Şimdiden ülkemi çook özledim diyor, kıyamam hiç.Gerçekten cennet bir ülkede yaşıyoruz bunu bir kez daha dile getirmek istiyorum.

Eşime yaptığım bir akşam yemeğinin menüsünü tamamlıyordu hünkarların beğendiği bu lezzet.Ben dışarda yapılanla arasında hiç bir fark bulamadım sizlere de denemenizi tavsiye ediyorum.Dışarıda yapılan yemekler mutfaklarımızda yapılamayacak lezzetler değiller esasen,yeterki biz yapmak isteyelim değil mi?
Beğendisi için Malzemeler:
3 adet patlıcan
1 su bardağı süt
1y.k tereyağı
1-2 y.k sıvıyağ
yarım çay bardağı kaşar rendesi
tuz,karabiber
2 y.k un
tuz

Et için Malzemeler:

Terbiyesi için:
biberiye
1 adet kurusoğan
yarım çay bardağı süt

Eti pişirmek için:
300 gram dana eti
1 yemek kaşığı salça
1 küçük kurusoğan(isteğe göre minik bir sarımsak)
tuz,karabiber



Beğendi Sosunun Hazırlanışı:
1-Patlıcanları ocağın üzerinde közleyip kabuklarını soyunuz.Ve bir bıçak yardımıyla iyice eziniz.

2. Tencereye çok az miktardahi sıvıyağın içinde unu kavurunuz.Dilerseniz çok az miktarda tereyağı ekleyebilirsiniz,lakin ben çok ağır olmasını istemediğimden eklemedim.Kavurduğunuz un çok pembeleşmeden sütü yavaş yavaş ilave ederek tuzunu ekleyiniz.Kıvam kazanıncaya kadar karıştırmaya devam ediniz.

3-Sosun içine ezilmiş patlıcanları ekleyerek karıştırınız.Bu aşamada dilerseniz rendelenmiş kaşar peyniri de ilave edebilirsiniz

Etin Hazırlanışı:
1-Etin sert olabileceğinden şüphelendiğiniz durumda bir gün önceden marine etmenizi tavsiye ediyorum.Ben marine UZMAN TV deki marine yöntemini kullanıyorum.Bunun için bir gece önceden etin içine 1 çay bardağına yakın miktardaki sütü dökünüz.İçerisine bir dal taze biberiye ve küçük bir adet kurusoğanı doğrayarak(süt ve soğan içindeki asitler etin içindeki sinirlerin yumuşamasını sağlayacaktır) iyice bastırıp ağzını streçfilmle sarıp buzdolabınızda bir gece bekletebilirsiniz.Etinizin lokum gibi yumuşacık ve daha leziz olacağını göreceksiniz.

2-Etiniz suyunu salıp tekrar çekinceye kadar önce yüksek ısıda 5 dakika,kısık ateşte ise 45 dakika pişiriniz.Bu süre zarfında saldığı suyu tekrar çekecek ve kendi yağında kavrulmaya başlayacaktır.İçine ince kıyılmış soğanları atarak kavurunuz.Salçasını ve tuzunu ilave ederek iyice kavurduktan sonra çok az sıcak su ilavesiyle kıvam kazandırınız.

***Beğendiyi servis yapacağınız tabağa aldıktan sonra,üzerine pişirdiğiniz etleri yerleştiriniz.Ve arzu ettiğiniz şekilde süsleyerek servis yapınız.
AFİYET OLSUN...

27 yorum:

DATLIM dedi ki...

süper! özlemişim senin bu güzel tariflerini :) çok uzak kalmışım ellerine sağlık

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çok iştah açıcı gerçekten, ayrıca miniğinizde pek tatlı maşallah. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor

Limon çiçekleri dedi ki...

Oy kıyamam sana:(Hayırlı nöbetler canısı..en kısa zamanda sevdiklerine kavuşman dileklerimle..Beğendide beğendi olmuş yani..ellerine sağlık.

Ferkay dedi ki...

Eline sağlık Alevcim bizde de çok sevilir. Çok güzel görünüyor.
Sevgiler..

LaMa dedi ki...

yahu hunkar begenmis ccok mu ,ben begendim ben! yemegin adinin "lama begendi" olarak degistirilmesini istiyorum......

Şirince Tatlar dedi ki...

bu tarifi mutlaka denemek istiyorum, eşim bayılıyor bu tür yemeklere, çok güzel görünüyor Minticim eline sağlık:)

Unknown dedi ki...

hayırlı nöbetler arkadaşım en sevdiğim yemeklerin başında gelir bende çok sık yaparım ve severek tüketiriz ellerine sağlık. allah kavuştursun eşin sağ salim gitsin ve gelsin inşallah sevgiler

Unknown dedi ki...

Minticiğim bır haylı ara oldu sen buralarda yoksun.Arayı fazla açma özletiyorsun kendını.Bu nefıs yemek bı harıka olmuş çok da severım ellerıne saglık.

durutarifler dedi ki...

Ellerine sağlık. Biz zevkle yeriz.
İyi haftalar diliyorum sana
Sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

minticim beğendin nefis görünüyor canım..ellerine sağlık..şimdiden ayrıldığın gibi kavuş..sevgileer

zeymurancafe dedi ki...

canım benım ellerıne sağlık harıka olmus opuyorum kocaman

caferengigül dedi ki...

Evde yapılan gibisi yok bence, elinize sağlık.

MAZES dedi ki...

çok severim hünkar beyendi,seninki super görünüyoru,ellerine sağılık.

Adsız dedi ki...

Elleine saglik canim
Allah tez zamanda esine kavusmayi nasip etsin insallah:-)
Sevgiler

neslice tarifler dedi ki...

Çok zahmetli bi yemek. Yemesi iyi de yapması baya bi zor. Ben bi kere yaptım, yapış o yapış. Eline sağlık canımcım.

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerine sağlık canım ayrıca teşekkür ederim izlemeye aldığın için bende izlemedeyim artık;)) Sevgilerimle

Nil dedi ki...

bu yemeği denemeyi çok istiyorum ama biliyorum ki eşim ağzına sürmeyecek. yalnız ben yiyeceğim. böyle olunca da hiç girişmiyorum. Ellerine sağlık alevcim. Nefis görünüyor. Minik kuzuyu öperim.

Unknown dedi ki...

En sevdiğim patlıcan yemeği, bayılırım hatta.. Nefis görünüyor Minticim, harika yapmışsın. Ellerine sağlık..

Lezzet Karnavalı dedi ki...

hmm nefis! elinize sağlık! patlıcana bayılırım:) benim de özel gün yemeklerimden biridir beğendi:)
sevgiler..

Unknown dedi ki...

hünkarı çok severim mintim ellerine sağlık..

Doyumluk.... dedi ki...

Çok severim.eline sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Canım; öncelikle Allah kavuştursun. Hünkar beğendiye bayılırım, elllerine sağlık..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

canım arkadaşım allah kavuştursun:)nasılsın ellerine sağlık bayıldım herzamanki gibi yine mükemmel tariflerle karşımızdasın canım emeğine yüreğine sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik bu nefis tariflerini etkinligimize de bekliyorum,
sevgiler....

bırtutamkekik dedi ki...

mmm..
miss mis..
bende beğendim vesselamm minticiğim.
sağlık kavuş sevdiceğine:)
sevgiler..

SÜRPRİZ MUTFAK dedi ki...

Çok faazla ali nazik pişer evimizde. Kremalı tatlardan hoşlanmayan eşim yüzünden bir türlü deneyemedim bu tarifi. LEziz gözüküyor leziz. Ellerinize emeğinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...