26 Eylül 2015 Cumartesi

Kara Erik Reçeli

mintiden sevgiler

Reçellere yeni yeni alışıyorum diyebilirim...
Bu konuda profesyonel olduğum söylenemez ama en iyisini deneyip bulma konusunda gösterdiğim çaba ise küçümsenemez bence.Örneğin geçen sene adını hatırlamadığım bir siteden aldığım bir tarif üstüne şeftali ve kara erik reçeli denemiştim.Reçellerim bu sene bile hala aynı tazeliğini koruyor bozulma yada şekerleme olmadı;
 Ancaaaaak:

Tarifte bir kg meyveye 1 kg toz şeker yazdığı için ben de aklımı kullanmak yerine tarifi birebir uygulamıştım.
Sonuç mu?
 Kıvamı harika ama şekerli mi şekerli bir reçel...

Ben de eşim de aşırı şekerli reçelleri sevemiyoruz.Bu nedenle ben geçen yıl yaptığım gibi birebir ölçü kullanmıyorum.Bu yıl Vişne reçelimi de Kara Erik reçelimi de az şekerle yaptım.Sonuç daha ekşimsi şekeri az bir reçel.Ve bence meyvenin kendine has aroması daha fazla geliyor.

AMA KESİNLİKLE KİMSEYE İLLE DE BU ŞEKİLDE YAPIN DEMİYORUM...

Sizler bildiğiniz tariflerden vazgeçmeyin.Ancak aranızda benim /bizim gibi daha şekersiz reçel sevenler varsa onlar deneyebilirler...

 Nasıl Yaptım:

Yaklaşık 1,2 kg (1200gr) kadar kara eriğim vardı evde. Onları bi güzel yıkayıp çok küçük olmayacak şekilde dilimledim.Bir tencereye koydum.Üzerine yaklaşık 1,5 su bardağı kadar toz şeker ilave ettim.Kapağını kapatıp bir gece beklettim.Ertesi gün yeterince sulanan tencereme birazcık daha yani yarım su bardağı kadar daha su koyduktan sonra ocağa aldım.Kaynatmaya başladım.Erikler pişince kevgir yardımıyla bir tabağa çektim.Kalan sıvı kısmını kaynatıp koylaştırma işlemine devam ettim.Bu aşamada tencerenin dibinde çok su kalmadı ama yaklaşık 1-1,5 su bardağı kadar olan bu sıvı kısmı koyulaştırmam gerekiyordu.O yüzden içine yarımdan fazla olan bol sulu limonumdan sıkıp iyice kaynattım.Eğer erikler içindeyken kaynatmaya devam etseydim eriklerim marmelata dönerdi.Şekil bozuklğu yaşanabilirdi.Bu nedenle erikleri ocaktan alıp kalan kısmı koylaştırdım.Kıvam kazanan sulu kısıma tabağa çektiğim erikleri ilave ettim tekrar.5 dakika da bu şekilde kaynattıktan sonra ocaktan alıp kavanoza koydum ve sıcağıyla kapağını kapatıp ters çevirdim.

Kendime Not:
-Şeker oranı yüksek olmadığından koyulaşma işlemi biraz uzun sürdü endişelenecek bir husus yok.

-Yani birebir tarifle reçel yapmak her halükarda daha kolay bence.çünkü şeker bol olduğundan kıvama daha kolay geliyor.Ancak eşim çok koyu ve çok şekerli bir reçel istemiyor. 
(Herşey onun için )
 Bu nedenle benim denediğim tarif daha cıvık akışkan bir yapıya sahip ve daha ekşi.Ağza ilk gelen aroma eriğin tadı ve ekşiliği sonrasında ise reçelin şekerli yapısı...
Yarımdan fazla limonu korkmadan sıktım.Limonu bol kullanabilirsiniz...

-Geçen sene de yaptığım gibi içerisine 4-5 adet ayva çekirdeği attım.Ayva çekirdeği jölemsi bir kıvam kazandırmakta...

AFİYET OLSUN...


1 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Az şekerli olması daha iyi bence minticim. Ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...