26 Eylül 2015 Cumartesi

Semizotlu Kabak Konservesi





Selamlar Herkese...
Yeni bir kış hazırlığı daha..
Bu konserveyi ilk kez deniyorum.Deneyen var mı araştırmadım açıkçası.Ancak tamamen kendime özel yaptığım bu yemeği kışın da tatmak istedim.Bakalım yazın yediğim kadar leziz olacak mı?Ya da bozulacak mı?Tamamen deneme...
Eğer bu kış memnun kalırsam buraya not yazarım güncellemede bulunurum merak etmeyin :)




Malzemeler:
 1 kg kabak
1bağ semizotu
2-3 kg domates
2 diş sarımsak
tuz ve çok az sıvıyağ

Yapılışı:
1-Domateslerin kabuklarını soyup çok az sıvıyağ koyduğum tencereye ilave ederek pişirmeye başladım.Onlar suyunu çekerken kabuklarını soyup orta irilikte doğradığım yeşil kabakları ilave edip karıştırdım.
2-Diğer taraftan ayıklayıp yıkadığım semizotlarını da doğrayıp kabak ve domateslerin üzerine ilave ettim.Karıştırıp kapağını kapattım.

3-Biraz piştikten sonra tuzun attım, sarımsakları da minik doğrayarak ilave ettim,karıştırdım ve kavanozlara doldurdum.Kapaklarını da kaynattım kavanozların ve hemen sıkıca kapatıp ters çevirdim..

NOT:
-Pazara gitme fırsatım olmadığından ayaş domatesleriyle değil market domatesleriyle yaptım.Renginden de belli olacağı üzre..Seneye muhakkak ayaş domatesleriyle yapmayı düşünüyorum.

-Ben satılan semizotundan kullanmadım.Bahçemizde istemediğimiz kadar semizotu bulunduğundan tazecik tazecik bahçeden toplayıp doğradım,bilginize.Markettekiler daha iri ve yeşil yapraklı oluyor.Ve bekletmeye yıkamaya hiiç dayanıklı değil hemen kötü oluveriyor.Bahçemizdeki semizotu ise kendiliğinden yetişiyor.Biz ekip yetiştirmedik.Bahçenin en istemediğimiz yerinde bile yetişiyor.Çünkü semizotu çok arsız bir bitkidir.Tohumu yanlışlıkla nereye dökülse hemen oracıkta bitiverir.Daha minik yapraklı ve kırmızımsı-kızılımsı sapları vardır.Bu yaz bol bol semizotu yedim omega değerinden mütevellit :) 

-Dilerseniz yaptığım bu konservenin yemek şeklindeki yapılışına buradan
ulaşabilirsiniz... 

-Domates kabak ve semizotu miktarlarını kesinlikle damak tadınıza göre artırıp azaltabilirsiniz.Ben yoğun semizotu sevmediğimden normal doğradım.Yani bol domatesli normal kabaklı ve daha az semizotlu yapmayı tercih ettim.Siz de nasıl arzu ederseniz o miktarları ekleyebilirsiniz konservenize.. 

AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...