22 Eylül 2015 Salı

Kislik Menemen Konservesi



Ve elbette kış hazırlıklarımızın vazgeçilmezi menemen...
Geçen yıldan kalan menemenimiz olduğu için çok da fazla yapmak istemedim.5-6 kavanoz çıkıverdi bu sene.Yine her yıl ben yağsız yapardım.Biberleri kızartmaz biberle domatesi aynı anda tencereye koyar suyunu çekinceye kadar bekler kavanozlara doldururdum.

Bu yıl değişikliğe gittim.Bi sebep var mı?? ne bileyim?? Kışın kavanozu açıp tavaya aldığımda yazdaki o lezzeti çok da elde edemediğimi düşünüyorum.Bu düşüncemde yalnız mıyım acaba ?diye sorarken etrafıma,pekte yalnız olmadığımı farkettim.Sorduğum kişiler kavanozu açtıklarında yazın aldıkları o şahane lezzeti alamadıklarını söylediler.
İşte bu nedenlerden dolayı hem menemensiz kalmamış hem de çok abatmamış oldum.Bence bizim eve yeterli bu yıl 5-6 kavanoz......
Bu yıl nasıl yaptığıma gelecek olursak:


Bildiğiniz üzre iki cins domates vardır menemen yapımında kullanılan.Ben 7 kg soldaki sulu ve daha lezzetli olan domatesten,4 kg da sağdaki daha susuz,diğerine göre biraz daha lezzetsiz lakin daha etli olan "yumurta domates"ten aldım.


Sulu olan normal domatesleri soyma işiyle uğraşmadım.Yıkayıp rendeleyip (rendelerken kabuğunu çöpe atıyoruz) direk tencereye koyup altını açtım.Çok sulu olduğundan önce bu domateslerin biraz suyunu çektirdim.Bu arada yumurta domates dediğimiz diğer domatesleri soyabilmek için alt kısımlarına bıçakla bir çizik atıp kaynamakta olan su dolu tencerenin içine bırakıp birkaç dakika kaynattım.Çatalla domatesleri bir kaba çekip soğuduktan sonra kabuklarını soydum.ve salata tahtasında doğrayarak diğer kaynayan sulu domateslerin üzerine ilave ettim.Kaynatarak sularını çektirme işine devam ettim.
Yumurta domatesler daha kalın bir kabuk yapısına sahiptirler ve kesinlikle kabuklarıyla yemeklerde kullanılmazlar.Diğer domatesler bazen kabukla doğranabilir yemeklere,yemeğine göre değişir :) .Çünkü incedir kabukları.


Dedikten sonra suyunu çekinceye kadar domatesler kaynarken tencerede hafif acılı kıl biberleri doğrayıp geniş bir tavada az yağda hafif kızarttım.Dediğim gibi geçen senelerde yağsız yapardım ancak bu sene biberleri hem biraz daha irice doğradım hem de yağda hafif kızarttım.Ve üstelik domatese ilave etmedim.Kızaran bibeleri bir kaba çektim.Kavanozları kaynar sudan geçirdikten sonra dibine biberlerden koydum üzerine kepçeyle domatesten ilave ettim.yeniden biber yeniden domates koyup en son kaynamakta olan kapağını takıp eşime sıkıca kapattırıp hemen ters çevirdik.ve 24 saat bu şekilde dinlendirdim.Bu arada elbette menemene tuz atmayı unutmuyoruz.Ben domatese tuz attım.Bibere gerek yok aynı yerde buluşuyorlar zaten...

:)

Böyle işte.Bu yıl menemenleri bu şekilde yaptım.Kışın afiyetle sağlıkla yeriz inşallah...Sizlere de fikir olur diye düşünüyorum...
sevgilerimle...
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...