26 Eylül 2015 Cumartesi

Vişne Kompostosu...




Kış hazırlığı yapılır da kompostosuz olur mu?
Elbette olmaz.Kompostoları pek sevemediğimden ev ahalisine de pek ısrarlı davranamıyorum.Açıkçası kırk yıl komposto içmesem eksikliğini hissetmem.Birçok evde ise baş tacı yapılır.Kışın ve özellikle ramazan ayının vazgeçilmezi haline getirilir ki buna da saygım sonsuz elbette.Benim kompostoyla ilişkim tamamen çocukluğuma dayanıyor esasen.Yani çocukluğuma inmek lazım sanırım :) :))

Cidden çocukluğumda kompostonun özellikle kışları kayısı hoşafının eksik olduğu günü bulmak neredeyse imkansızdı.Babaannem içine elma armut kurusu yada üzüm kurusu da atardı muhakkak.Ama ben hep suyundan içer posalı kısmını hiç mi hiç sevmezdim.Ne kadar değerli oysa bağırsak ve bağışıklık sistemi için değil mi???

...Çocukluk işte...

Şimdiler de ise oğluma iç diye ısrar etmiyorum ama arada meyve suyu niyetine içip vitamininden nasiplenmesini de istemiyor değilim...


Yapılışı:  anlatmaya gerek görülmeyecek kadar basit,hemen herkesin rahatlıkla yapabildiği,yapıverdiği, bilmeyenin kalmadığı ama bilmeyenler için ise inanılmaz kolay ve pratik açıkçası...

Vişnelerimi saplarından ayıklayıp misler gibi birkaç suda yıkıyorum.Kaynatılmış kavanozlarımın içine aldığı kadar vişneyi dolduruyorum.Tüm kavanozların üzerlerine tek tek 1er yemek kaşığı toz şeker ilave ediyorum.Hatta bazen daha az bile koyuyorum şekerini.Sonrasında ise kalan boşlukları dolduracak kadar içme suyu (damacanadan)dolduruyorum.Eşim kapaklarını sıkıca kapatıyor.Genişçe bir tencereye kapakları alta gelecek şekilde yerleştiriyor kavanozların yarısından fazlasını geçecek şekilde de soğuk çeşme suyu ilave ediyorum.Ocağa indirip kaynamasını bekliyorum.Kaynamaya başladıktan sonra yaklaşık 15 dakika kaynatıp altını kapatıyorum.Kapakları aşağıda kalacak şekilde baş aşağı bir vaziyette bir beze sarıp dinlendiriyorum.Ertesi günü ters çeviriyorum ve kiler dolabıma yerleştiriyorum.

Hem pratik hem eğlenceli bir iş...

AFİYET OLSUN...


 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...