31 Aralık 2016 Cumartesi

Ispanaklı Mantarlı Yumurta



Evdeki kuzulara sebzeleri sevdirmek için kırk takla atıyorum...
Dün akşam yaptığım ıspanak yemeğinden kalan ıspanakları miniklerime sevdirerek yedirmenin yolunu buldum.Size de yazayım istedim...Yazayım ki siz de yapın yavrucuklarınıza...
Kuzular sağlıkla büyüsünler inşallah diyorum ve tarifine geçiyorum...
İnanılmaz basit ama bir o kadar da lezzetli.Bence bu tarifi sizlerde sabah kahvaltılarına denemelisiniz...Miktar veremiyorum evinizde elinizde olan miktara göre kendiniz ayarlarsınız...

Malzameler:
Ispanak
Mantar
Süzme yoğurt
1 Yumurta
Kaşar peyniri veya tel peynir
Tereyağı
Tuz

Yapılışı:
1-Tavaya çok az sıvıyağ koyduktan sonra doğradığınız ıspanak ve mantarları atıp tavanın ağzını kapatın.
2-Ve kısık ayarda ocakta suyunu salıp tekrar çekene kadar arada karıştırarak pişirin.Miktar az olunca hemencecik pişiyo.
3-Ben 4-5 mantar 5-6 kök ıspanakla yapıverdim.Miktarı siz artırabilirsiniz.
4-Üzerine 2 tatlı kaşığı kadar süzme yoğurdu ve yine 1-2 tatlı kaşığı tereyağı ve tuzunu atıp karıştırmaya devam edin.Rendelenmiş kaşar peynirlerinizi ilave edin.
Onlar da eriyince içine 1 veya 2 adet yumurtanızı kırın.Sebzelerim az olduğundan ben 1 yumurta kırdım.
Yumurtalar pişince servis yapabilirsiniz.
AFİYET OLSUN...



Sabah kahvaltısına değişik birşey yapmak istiyorum diyorsanız yada ben hem yumurtayı hem kaşarı hem ıspanağı bu yavrucuklara nasıl yedireyim diye dertleniyorsanız bu tarifi deneyin derim...
Lezzeti şahane...
Süzme yoğurt kısmı ise lezeetinin sırrı.
Yoğurda yumurta mı kırılır canım demeyin siz bi deneyin...
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...