26 Aralık 2016 Pazartesi

Pekmezli PANKEK




Malzeler:
1 Yumurta
1-2 yk süt
Az kaşar rendesi
1 tk bal
1tk pekmez
1- 2 yk un 
az kakao( kakaoyu çok sevdiği için)

YAPILIŞI:
Bir adet yumurtayı kırın bir kaba.Üzerine rendelenmiş az kaşar peynirini ilave edin.1tatlı kaşığı bal,1tatlı kaşığı pekmez,1-2yk süt ilave edin ve karıştırmaya devam edin.
Üzerine birazcık kako ekleyin ve 1 yk un ilave ederek iyice çırpıp akışkan bir kıvam aldığından emin olun.Tavaya koyduğunuzda su gibi etrafına yayılmamalı.Bu nedenle kıvamını iyi ayarlayın.Çok katı da olmamalı.Verdiğim ölçüler değişebilir.Siz yine katı olduğunda süt ile,çok akışkan ise un ilavesiyle kıvamını ayarlayabilirsiniz.
Yağsız tayaya 2 yk kadar koyun ve orta ateşte pişmesini bekleyin.Pişince diğer yüzünü çevirin ve pişirin.

Lezzeti şahane olmuyor bu nedenle lütfen yetişkinlere değil çocuklara yapıverin bu tarifi.
Ben pekmez yemeyen ama pankeke bayılan oğlum için yaptım.Çok sık yapacağımı sanmıyorum ama olsun biz günü kurtardık.Yeterli vitamini almışlardır diyorum.Herkese sevgiler gönderiyorum...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...