22 Şubat 2014 Cumartesi

Japon Bahçesi-Kaman


İşte size Anadolunun kalbinde bir cennet...
Kaman Japon Bahçesi gerçekten görülmeye değer bir yer...Eğer vaktiniz bolsa ve kafa dinlemek istiyorsanız yada tabiatla başbaşa zaman geçirmek istiyorsanız bahar aylarında Kaman'daki Japon Bahçesini ziyaret etmenizi öneririm.


Japon bahçesi gerçekten Japonların Kırşehir'in Kaman ilçesine gelerek oluşturmuş oldukları bir bahçe.İlk etapta kulağa saçma geliyor değil mi?Kırşehir ile Japonya'nın ne alakası var diye düşünebiliyor insan...Ama gerçek bu...

1986 Yılında, Japonlar, Kaman Kalehöyük denilen bu bölgede arkeolojik kazı yapmaya başlamışlar. 1993 yılında,Prens Takahito Mikasa’nın Kalehöyük kazılarını başlatması anısına da bu bahçeyi oluşturmuşlar. Burası Japonya dışındaki en büyük Botanik Bahçe olma özelliği taşıyormuş. .

Gidip gördüğünüzde bana hak vereceksiniz.Geçen sene 26 Nisan da gitmiştik sanırım.Özellikle nisan-mayıs ayını tavsiye ediyorum...Birbaşka oluyor renkler bahar aylarında sanki...Tabiatın canlanışına tanık oluyor,yeşilin hemen her tonunu bulabiliyorsunuz...Özellikle dış çekim fotoğraf isteyenlerin ve gelin-damatların uğrak yeri durumunda...Gelin ve damatlar bahçenin hemen her yerindeler :) poz veriyorlar fotoğrafçılarına...Emin olun ne zaman giderseniz gidin mutlaka bir gelin-damat bulursunuz bu mekanda...


Ben nişanlıyken annem babam ve eşimin ailesiyle gitmiştim ilk olarak...Bayılmıştım tek kelimeyle...Sonraları ne zaman yolumuz düşse Kaman'a,uğrayıp geziveriyoruz...

Geniş bir alana kurulu gerçekten.Boş bulmanız mümkün değil...Ziyaretçileri dolup dolup taşıyor ama alan büyük olduğundan rahat rahat gezebiliyor,fotoya geniş zaman ayırabiliyorsunuz...İçerde yemek içmek yasak...İnanılmaz temiz bir yer...Çok iyi bakıldığı belli...

Büyükçe bir müzesi de mevcut...Üstelik müze ücretsiz...Yada en azından ben öyle hatırlıyorum...Bu konuda emin değilim yani benden önce giren bizimkiler ödeme falan yapmamışlardır diye düşünüyorum...

Müze gerçekten orjinal...Üstelik 40 yıldır burada yaşayan Japonlardan Türkçe dinliyorsunuz kazılarda çıkarılan eşyaların onlar için ehemmiyetini...

40 yıl önce kazı için gelen Japon bilim adamları yerleşip kalmışlar buraya...Evlenmiş çoluk çocuk sahibi olmuş bir yanlarına da Türkçe'yi yerleştirmişler haliyle...


Yolunuz Kırşehir' e düşerse bu şirin yere mutlaka uğrayın derim.
Kırşehir Kaman arası 30 km.Sonrasında da Çağırkan beldesine ulaşıp bu cennet bahçeyi ziyaret ediyorsunuz...
Japon Bahçesinin reklamını yapmak için para almışım gibi oldu :) Ama gerçekten yeşili seviyorsanız burayı seveceğinizden eminim.

Hımm unutmadan bişey söylemek istiyorum...Bence bu kadar ziyartçisi varken kesinlikle Japon Bahçesi yakınlarına restourant yada cafe tarzı işletmelerin yapılaması gerektiğine inanıyorum.Bu noktada bir yandan yetkililere azıcık gönderme yapıyorum...Bir yandan da yatırımcılara yatırım imkanı sinyali göndermiş oluyorum...


Minti buldu size yine,tatlı bir haftasonu kaçamağı değil mi?
Bu bahar yine gitmek istiyorum inşallah.

Alın kitabınızı yanınıza...yada takın kulaklığınızı kulağınıza tek başınıza çıkın gelin buraya...Yada takın sevdiğinizi kolunuza işte size doğayı yaşayabileceğiniz mis gibi bir ortam...Yada en iyisi siz cümbürcemaat ailece gelin...eşinizle dostunuzla çocuğunuzla...Farketmez...Mutlaka geçerken bir görün diyorum olur mu?Kalsın kulağınızda bu söylediklerim...

Sevgiler gönderiyorum tüm okuyucularıma...Kalbinizden sevgiyi,Yüzünüzden tebessümü hiiç eksik etmeyin...Allah'a emanet olun inşallah...


1 yorum:

meri dedi ki...

ayy tam şu an ruh halime terapi bi yer çok beğendim sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...