18 Ekim 2016 Salı

Etimek Salatası

mintiden sevgiler

Dün akşam 17 de aradı çok sevdiğim bi ablam;
 "canım,hiç bir şey hazırlama sakın,akşama size geliyoruz müsaitseniz dedi"
"Tamam canımcım,hiç biş şey hazırlamam gelin siz,bu saatten sonra ne hazırlıycam zaten!"Niye erken haber vermedin? dedim. :)
"Çocuklusun kıyamadım" dedi...
Ne ince düşünce değil mi? :)

Bu telefon görüşmesindeyken bi mağazadaydım üstelik ,
yani evde bile değildim düşünün artık :)
Nasıl kendimi dışarı attım,nasıl eve yetiştim bilmiyorm.
Misafir gelecek olur mu bişey hazırlamamak...
Olmaz tabi ki...
Durur mu sizce sizin tanıdığınız Minty?
Durmaz tabi ki? :)

Yok yok panik falan yapmadım yahu!
Don't Panic :) :) :)
Babamız minikleri yıkama işiyle meşgulken giriverdim mutfağa hazırladım hemencecik...
Misafir olsun yeter ki :)
Evin bereketidir misafir iki arada bi derede hemencecik yapıveririm....
Asssslaaa boş göndermem misafirimi :)

Malzemeler : 7-8 kişilik
2 paket etimek (tuzlu, tuzsuz farketmez)
Bayaaaaa bi fazla yoğurt :)
2-3Kapya
3-4 patlıcan
4-5 havuç
Konserve mısır
yarım demet maydanoz
4-5 dal yeşil soğan
3-4 iri diş sarımsak
tuz
mayonez

 Yapılışı
1-Genişçe bir borcamın tabanını,tuz atıp,sarımsakları rendeleyip karıştırdığınız yoğrdunuzla ince bir tabaka halinde kaplayın.Ben yoğurdun içine azıcık mayonez de atıyorm.Bilginize.

2-Üzerine etimekleri yanyana dizin bir sıra halinde.

3-Üzerini booolca yoğurdunuzla kaplayın.Eğer misafirleriniz çok ise iki sıra yapın etimekleri.ama az misafirse tek kat yapmanız yeterli.ben iki kat yaptım.iki katın arasına közlediğim patlıcanları tereyağında çevirdikten sonra arasına yaydım.

4-Üzerine 2.paket etimekleri dizin ve üzerine tekrar yoğurdu yayın..Bu şekilde streçleyerek dolaba kaldırın.En az 2 saat dinlendirin.Etimekler yoğurdu çekmesine rağmen ıslanmadıysa tekrar yoğurt hazırlayıp sürün.
mintynot: küçük bir sır işiniz aceleyse,yoğurdunuzu birazcık sulandırın.Daha çabuk ıslanır.

5-Üzerini dilediğiniz gibi süsleyin.
Ben;
-Havucu rendeleyip yağda çevirdim üzerine ıkı sıra halinde dizdim.
-Kapyaları doğrayıp az yağda hafif çevirdim üzerine kaşık yardımıyla düzledim..
-Birer sıra mısır dizdim....
-Doğramış olduğum soğan maydanozu serdim.(Aceleden tuz limon katmadım.dilerseniz yeşilliğe tuz ve limon ekleyin.)
-Közleyip tereyağında çevirdiğim patlıcanları dizdim.
-Dilerseniz kornişon bile dizebilirsiniz...

mintynot: Streçleyerek dolaba kaldırdığınız etimekleri 1-2 saat sonra dolaptan çıkardığınızda üzeri kurumuş,yarılmış,kötü bir görüntü oluşmuş olabilir...Korkmayın,normal...Etimekler yoğurdu çektiği için öyle görünüyor,takılmayın,korkmayın,herşey yolunda....Siz bu aşamadan süsleme aşamasına geçmeden evvel azıcık daha sarımsaklı mayonezli yoğurttan sürün...

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...