1 Mart 2017 Çarşamba

15 Aylık Bebek Gelişimi / Ahmet Kaan 💝💝




15 aylık oldu artık minik adamım😇💞
Abisi kadar akıllı bir bıdık oluverdi şimdiden.Çok uslu,çok akıllı ve abisine çok yaren şimdilerde.
1,5yaşındaki bebişle ilkokul çocuğu ne paylaşabilir ki diye düşünüyor insan değil mi?Düşündüğümüz gibi değil işte çok şükür ki😇😇
Biri abisinin etrafında pervane ve onun herşeyini kopyalamaya çalışan hemen büyümek için uğraşan,abisi gibi davranan bir minik.....Diğeri ise kardeşini çooook seven,onu oyunlarına dahil eden onun bebeksi hallerine gülen ve her yaptığı davranışı kardeşine öğretmeye çalışan bir abi...
Bu nedenle ilişkileri çok mu çok iyi💞😍😍

Neler yapıyor Ahmet Kaan'ım bu aylarında?
💓Öncelikle fiziksel ve zihinsel gelişimi maşallah çok iyi.Tabiki abisiyle kıyaslamıyorum,abisi biraz daha özel bir çocuktu,bilgiye ve öğrenmeye açtı.Bu minik;ay özelliklerini gösteren bildiğimiz baby😇😍

💓Konuşması geç olacak gibi gelmişti başlarda.geçen aylarda söylediği kelimeleri söylüyordu,lakin çokta yerli yerinde kullanmiyordu kelimeleri.

💓Ama 14.ayın sonu 15.ayın başlangıcında;konuşma işlemini çözmüş bulunuyor.Söylediğimiz kelimeleri 14.ayına kadar tekrar etmiyordu.Şimdi her söylediğimizi söylemeye çalışıyor,Zaten bebek konuşmasında benim kriterim budur.Az yada çok sizin söylediğinizi taklit ederek söylüyor yada söylemeye çalışıyorsa o bebek konuşuyor yada konuşmak için bilgi hazinesi oluşturuyor demektir.

💓Anne kelimesini en güzel 14-15aylıkken söylemeye başladı.İnanılmaz keyifli onun "aaaaanne" diye sevgi dolu seslenişi...😍💝💝💝💝💝

💓Boş sayfayı karalamaya bayılıyor.Damacana boşaldığında yerlerde yuvalayıp üzerine biniyor.Doluyken de habire basıp suyu yere döküyor😨😬

💓Mutfağı çekmeceleri oyuncakları,çamaşırlık,dolap herbiyerleri dağıtıyor😨😰😱Habire ardını topluyorum.
💓Kovalama oyununu çok seviyor.Deli kahkahalar atıyor biz onu kovalarken.Saklanma,ce oynama,tum primaları ortaya saçma,çamaşırlıkta çamaşır bırakmama favori yaptıkları😬
💓Evde en sevdiği abisi,sonra babası😒sonra ben.O kadar emek veriyorum"Emeğe saygı kaan😔😒"

💓Babası eve girer girmez havalara atıp tutuyor,abisi hergün ilginç oyun buluyor bi ben kalıbımı kıramadım sanirim 😂Napsın çocuk ilgiye oyuna yöneliyor haliyle.Ben de oynuyorum ama daha çok eğitim içerikli oyunlar.Ama beyimiz babasıyla boğuşmayı eğitime tercih ediyor😜
💓Eline su bardağını veriyorum dökmeden içip içip masaya bırakıyor.Bu aralar ençok bizim gibi sandalyede oturmak.Mama sandalyesi yerine sandalye istiyor😍😂Büyümüş ya😇😇😅Masallah düsmeden oturuyor ve hatta iniyor.

💓Anne,
Baba
Abi
Mamma
Memme
Wuwwu
Pilav
Zuu(muz)
Aaaba(araba)
Wuuuuuu(araba)
Atti
Diiii(elini göstererek gitti demek istiyor)
Düttüü(düştü)
Hadi
Hoppa
Çişş(bezini göstererek)
Guak(kulak)
Haç(saç)
Po(top)
Bah(lamba)😂

💓Sorduğumuzda artık daha çok detay gösterebiliyor vücudunda...ağzını,dişlerini,poposunu,tırnaklarını,ayaklarına bacaklarına kadar gösterebiliyor.

💓Hergün ama hergün abisinin beslenme çantasını takıyor,kapının yanına gidip açmaya çalışıp bize baybay yapıyor😅😅Abiyi kopyalıyor..




💓Abisinin geleceği saati biliyor çok garip birşekilde ve cama çıkip "abbi abbi" diye bekliyor.

💓Kapıyı açtığımız an çoraplarla dışari atiyor kendini,apartmanda yukari çikmaya başliyor😬😬Napicaksam artik

💓Kanepeye çıkabilmek için kendi eliyle kendi poposunu ittirip çikarmamızı istiyor😅😅Cok minnoş yaa.Bugünlerde ise artık desteksiz kanepeye koltuğa tırmanıyor.

💓Banyonun kapısını açık gördüğü an elinde ne varsa klozete atıyor😱😱😰😬Berkayda böyle bişey görmedim,şaşkınim😨

💓Elimizi yıkarken elleriyle bıcı bıcı hareketi yapıyor,diş fırçalamaya bayılıyor..

💓Kitaplara asla zarar vermiyor.İncelemeyi seviyor

💓Abisinin okuluna,oradan tekrar eve kadar yürüyor ve merdivenleri kendisi çıkıyor.

💓Gündüz 2saate kadar bazen 1,5 saat aralıksız uyuyor.Ancak gece cok fazla uyanıyor.Gece uykusuna düzenli olarak her akşam 8,5gibi yatıyor.Lakin sabaha kadar 6-7 hatta 10kere uyaniyor😬

💓Çok meyveci bu bıdık,abisinin aksine.Günde 1muz+1mandalina yiyor maşallah.Eline havuç elma veriyorum arada,hic itiraz etmiyor.Aferin ona....

💓Lambayı,kapıyı,topu,çorabı,ayakkabısını,kumandayı,tlfnu,arabasını istediğimiz vakit hemen gösteriyor yada alıp getiriyor.Ay gene çok yazdım😰Tamaaam susuyorum😯

💓Maşallah büyüyor..💓🙌👍😇💓

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...