27 Mart 2017 Pazartesi

Zeytinyağlı Enginar Yemeği

mintiden sevgiler

Enginar da yenir mi?
Diyenlerdendim. 
Aldım, denedim ilk kez. Ve tek kelimeyle bayildim.
Birkac tarif baktim internetten,  kapattim. Heryerde enginar dolmasi tarifi var. Ben de ise dolma yapacak miktarda enginar yok.. 😊 Tadini bilmedigim sebzeden 1-2kilo alacak halim yok heralde, 2-3tane aldim denemek icin marketten. Ustelik her bir çanak 3,5 tl. Yuhh dedim. Marketteki temizlemis soyulmus enginardan aldim ben. Bilmediğim islere bulasmayayim dedim..😊 
Neyse kendi kendime de biseyleri katip pisirdim. 
Sonuç? 
Mukemmel... 
Damakta patliyor enginarin tadi. 
Çok sevdik ailece... 
Unutmayayim diye de hemen buraya yazayim dedim.  


Malzemeler
3 enginar
1 kucuk patates
1 havuc
1 sogan
2 tatli kasigi un
Zeytinyagi

YAPILIȘI
1-Sogani yemeklik dograyip yagda hafif cevirin. Üzerine kup kup dogradiginiz havuclari atin ve birlikte cevirin. 

2-Unu ekleyip kokusu çiikana kadar kavurun. Kup kup dogradiginiz patates ve enginarlari ilave edip karistirin. Kapagi kapali olarak 5 dk. Kavurun..

3-Uzerini kapatacak kadar kaynamis su ilave edin arasira kontrol ederek sebzeler yumușayip pișene kadar pișirin.Son olarak tuzunu atip servis yapin.
Cok sulu yapmadim. Goruldugu kadar su orani.Bence yeterliydi. Dilerseniz daha sulu yapabilirsiniz lakin bu kivam ve bu tarifle efsane oldu... 
Afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...