28 Mart 2017 Salı

Barbunya Yemeği

mintiden sevgiler

Daha evvel barbunya tarifi eklemistim, lakin bu kez barbunyamin lezzeti muazzam oldu. 
Gercekten cok lezzetli oldu. 
Bu nedenle nasil yaptigimi șuraya yazayim da unutmayayim diyorum😂😂🙈🙈

3su bardagi kadar taze barbunya
1 ortaboy patates
1 havuc
1 kucuk sogan
1 kucuk kapya biberi
Tuz
Siviyağ
Sarımsak
Karabiber

Yapilisi:
Oncelikle barbunyalarin uzerine biraz cikacak sekilde su koyarak duduklu tencerede 8-10 dk arasi pisirin. 

Diğer yanda kup kup dogradiginiz sogan ve kapyalari yagda cevirin. Cok renk değistirmesini beklemeden kűp dogradığınız patates ve havuçları ekleyip kapağını kapatın. 

Kapağı kapalı olarak gelip gidip 5 er dk arayla çevirerek kavurun.1 yk salça ilave ederek kavurmaya devam edin. 

Duduklude tamamen pisip yumusayan barbunyanin suyunu patateslerin uzerine dōkün ve pișmeye bırakin. Suyu azaldıkça su ilave edin. Son asamada agzi kapali olarak duduklude beklettiginiz barbunyalari ilave edin. 

1 çk șeker cok az karabiber ve damak tadiniza gore tuzunu ilave edin. 2 diș sarimsağı da doğradiktan sonra kapagini kapatip kisik atește bi 5 dk daha kaynatın. 

Ilık servis yapın. Dilerseniz maydonoz doğrayip ilave edebilirsiniz. Ben unutmușum maydonozu🙈
Son olarak yemekten once resim cekmeyi de unutmușum 🙈Bi tabak daha kirletmek istemedim, saklama kabında fotoladım😂😂
Neyse yabancı yok aramızda... 
Sevgiler🙋😊


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...