25 Nisan 2011 Pazartesi

Karışık Turşu


Güzel bir hafta diliyorum herkese,
Cuma günü,işten izip alıp bebeğimi aşı yaptırmaya götürdüm.Su çiçeği aşısı yaptırdım.Bilmeyenler için söylüyorum;devlet su çiçeği aşısını karşılamıyor malesef,eğer "bebeğim su çiçeğini hafif döküntülerle atlatsın derseniz"parayla alıp yaptırmalısınız.Fiyatı 89,5TL.Biz doktorumuzun tavsiyesi ve çevremizdeki insanların önerileri ile OKAVAKS marka su çiçeği aşısına karar verdik ve yaptırdık.Bu aşının yapılabilmesi için bebeğin mutlaka 1 yaşını doldurması gerekiyor,bu hususa dikkat etmeniz önerimdir.Ve bence ağır geçiren bu hastalığın seyrini yavaşlatmak adına yaptırılması gerekli diye düşünüyorum.Tabiki taktir annelerin.

Turşu mevsimi değil biliyorum ama evdeki turşularım bitmeden tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.Turşu yapmak bir meziyettir diyorum.Benim ki vasattı.Ama,yapa yapa en şahane turşu nasıl yapılır,püf noktası nedir zamanla öğreneceğim inşallah.Öğrenmeye aç bir insan olarak,ilerki yıllarda daha leziz turşularımın olacağını düşünüyorum.
Hadi,bu yılki karışık turşumu nasıl yaptım,neler koydum bir bakalım.

 Malzemeler
1 kg yeşil domates
1 kg. salatalık
yarım kg. turşuluk biber
yarım kg. minik dolmalık biber
1 kg. acur
2 adet kelek
2 baş sarımsak
5 çorba kaşığı kaya tuzu
1,5 su bardağı sirke
2 adet limon

Yapılışı:
1-Acurları,kelekleri ve salatalıkları bir-iki parçaya bölülünüz.Domatesleri arzu ettiğiniz büyüklükte doğrayınız.Biberlerin uçlarına bıçak yardımıyla küçük birer çizik atınız.

2-Sonra malzemeleri 5 lt'lik iki kavanoza paylaştırıp aralara sarımsakları atınız.Yine halkalar halinde dilimlediğiniz 2 adet limonu da aralara yerleştiriniz.Kavanozu kaplayacak kadar iyi suda 3 çorba kaşığı kaya tuzunu eritip,içine 1,5 su bardağı iyi üzüm sirkesi koyup karıştırdıktan sonra yerleştirilen sebzelerin üzerine hazırladığınız suyu dökünüz.

3-Kavanozun ağzına bir demet dereotu ve maydonoz yerleştirdikten sonra ağzını sıkıca kapatıp serin bir erde muhafaza ediniz.20 günün sonunda turşunuz hazır...AFİYET OLSUN....
mintiden sevgiler

14 yorum:

Ferkay dedi ki...

çok sevdiğim için resmi bile ağzımı sulandırdı..Ellerine sağlık canım.
Sevgile..

Hayatın Tatları dedi ki...

Kesinlikle bencede turşu yapmak bir meziyet. Ben 3 kez denedim başaramadım. Daha da malzemeye acıyorum sanırım denemem. Su çiçeğini benim kzım geçirdi ve çok ağır geçirdi üstelik aşısını olduğu halde eylül hastayken ege daha 1 yaşını doldurmamıştı ve ona geçmedi.

YELDA dedi ki...

valla çok canım çekti yanınada etli bir kurufasulye :)) Ellerinize sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

canım en sevdıgım yıyeceklerın arasındadır turşu hamılelıgımın son donemlerınde nasıl yedım ekşi ekşi,bebek dogunca hanı şu gaz sorunumuz var ya ondan dolayı yıyemedım,turşu yanında da kısır offf ne guzel olur ellerıne sağlık mintim

Nil dedi ki...

Alevcim bendeki turşu yeme potansiyelinden haberin var mı senin? çok çok severim.
bu sene ben de ilk defa yaptım ama nedense annemin turşusuna benzemedi:( annem sirke ruhuyla yapar ben sirke ile yaptım. sonuç maalesef yenmeyen turşular.
senin turşular nefis görünüyor. ellerine sağlık. biz nane koyuyoruz en üste. bir de bazen nohut koyuyorlar. ama sebebini hiç bilmiyorum
çok öptüm mintim.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

şu anda ağzımın sularını siliyorum :))))
o kadar çok severiz ki biz turşuyu
yaz kış farketmez yılın her gününde tüketiriz
ve ondandır ki 10 çeşit turşu kurarız...

ellerine sağlık, nefisss

aslı dedi ki...

bende yapacağım, acura da turşusunada bayılırım. sevgiler

Unknown dedi ki...

Alevim ellerine sağlık turşuyu ençok kuru fasülye ve kısırla yeme
yi severim:)))öpüyorum.

belguzaranne.wordpress.com dedi ki...

merhaba tursular guzel görunuyor elıne sğlık bende buyuğun olarak soğan sekerde at ve kaynatılmış soğutulmuş su kullanırsanız daha lezzetlı olur afıyret olsun

Unknown dedi ki...

Su an agzimin sulari akti desem abartmam herhalde. Canim nasil cekti anlatamam. Cok guzel gozukuyor. Ellerinize saglik.

hanife dedi ki...

Malesef ablacım aşıların bir kısmını devlet karşılamıyor ve oldukça fiyatı yüksek aşılar eskiden hepatitleride karşılamıyordu şimdi prosedür biraz olsun değişti.
eline sağlık turşu pek güzel görünüyor

Unknown dedi ki...

Mintimmmmm,günaydın.
Nasılsın?hayli zaman oldu canım benim görüşemedik.
Ufaklık nasıl?

Kocaman öpüyorum tatlım.

sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Bu nefis turşuların yanına bir de kısır olacak .O zaman muhteşem olur.Görüntüsü bile ağzımızı sulandırmaya yetiyor.Çok öpüyorum Minticiğim :)

umutluhayat dedi ki...

canım arkadaşım yeniden merhaba.artık bloguma girebiliyorum ve blogcanlarımın bloglarınada.benden mutlusu yok artık.yavaş yavaş giremdiğim zamanlarda ne yaptıklarınıza bakacağım.sevgiyle kal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...