28 Ağustos 2016 Pazar

Butik Kurabiye / Angry Bird Butik Kurabiye



Ama olmaz ki şimdi....
 butik kurabiye yapmış bi ton emek harcamışım.Sonrada onun yapılışını bloğuma koymamışım.Koymayı unutmuş yada es geçmişim.
Olmaz efendim....
Emek vaaaar...uğraş vaaaar...Harcanan zaman vaaaar...
Değil mi?

Bakınsanıza nasıl da minik minik işlemişim Berkayım için...
Bir ara bu butik krabiye işine girmeyi falan düşündüm.Berkayıma yaptıktan sonra ise gerisin geri kaçtım.
Neden mi?
Amaaan sormayın bana valla,
Bi kerecik yapın,ortaya böyle bişey çıkarın sonra tüm cevaplarınızı kendiniz bulmş olursunuz...

Çoook uğraştırıcı,zaman çalıcı bi iş.
Evet sonuç güzel oluyor ama bu işi para için yapamam gibi geliyor.
Zor yahu...
Zor açıkçası işte...



Ama yaptım mı?Yaptım...
Oldu mu?Oldu...
Deneyimlemiş oldum.Oğlumun angrybird ve miki yi en sevdiği dönemde onu mutlu etmiş oldum.
Oldum da oldum işte.
Bitti gitti...
Ama iyi ki de uğraşmışım miniğime...



Kaan ım için de yapmayı düşünüyorum bakalım...
İnşallah yapabilirim.Çünkü bu sene dersler sınavlar zorluyor açıkçası...
Kendime boş zaman kalmıyor...


Butik kurabiyeden bana bi de bissssssürü kalıp kaldı.En güzel yanı da o zaman hevesle almış olduğum Butik malzemeler yanıma kar kaldı...


Neler Gerekli:
  • 250 gr tereyağı veya margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 veya 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1 sb elenmiş mısır nişastası
  • 1 pk vanilya
  • 1 çay kaşığının ucu ile kabartma tozu
  • 2,5-3 sb un

Yapılışı:
  • Yağ, şeker ve yumurtayı iyice karıştırın.
  • Ardından tarçın, nişasta ve vanilini ekleyin.
  • K.tozunu una ekleyin ve yavaş yavaş karışıma ekleyerek yoğurun. Orta yumuşaklıkta bir hamur elde edin ve streçle kaplayarak yarım saat kadar buzdolabında bekletin.kabartma tozunu fazla kaçırırsanız kalıbınızdan daha tompik kurabiyeleriniz olur ve şeker hamuruyla kaplarken zorlanırsınız.Üstünü tam kapatamazsınız.
  • Dinlenen hamuru hafifçe nişasta serptiğiniz zeminde merdaneyle orta kalınlıkta açın.
  • Ardından istediğiniz kalıplarla hamuru kesin ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
  • 170 derecede fazla kızarmayacak şekilde hafif pembeleşene kadar pişirin. (hamur ince olduğundan kısa sürede pişiyor, özellikle fırın ısındıktan sonra başından ayrılmayın.

Şeker hamurlarını internetten sipariş verdim.Hangi siteden aldığımı hatırlamıyorum ama piyasa bu tarz sitelerle dol.Dilediğiniz yeden siparişinizi verin hamurunuz gelsin.Ben önce biraz yoğurdum şeker hamurunu ve elimin ısısı ile yumuşamalarını sağladım.
 Kalan hamurlarınızı hiç hava almayacak şekilde streç filmle kaplar bir de kapalı bir kutuya koyarsanız kuruma problemi yaşamazsınız.Çabuk kuruyor açıkta bırakmayın.Şeker hamurunuz istenen yumuşaklığa geldikten sonra ise nişasta serpilmiş zeminde orta kalınlıkta açın. Kurabiyeyi kestiğiniz kalıpları kullanarak şeker hamurundan parçalar kesin.

Kurabiye ve şeker hamurunu yapıştırmak için genelde bal ya da reçelin sıvı kısmı kullanılıyor ancak bu işlemi dilerseniz su ile de yapabilirsiniz. Ben ballı su kullandım.Şeker hamurunun kurabiyeye yapıştıracağınız kısmına bir fırça yardımıyla suyu çok çok az sürün ve hafifçe bastırarak kurabiyeye yapışmasını sağlayın.


Zahmetli bir iş.Aç,kes,ballı suyla her bir parçayı ayrı ayrı yapıştır.Ve otaya istediğin şekli çıkarıver.Eğlenceli ama zor.
En zoru da şekilde karar vermek.Çok araştırdım çok baktım çok gezdim inetenette.

NOT:Farkındaysanız benim kurabiyelerim hamur şekerlerinden daha büyük.Aslında olması gereken birbiriyle birebir kenarları aynı boyda olması.Neden oldu bilmiyorum.Çok göze çarpmasa da bu işi profesyonel olarak yapanlara göre benim ki eminim sınıfta kalacaktır.Çünkü butik kurabiyeyi kusursuz yapan çok sayıda site ve bu işe gönül vermiş insan var.Onlara saygı duyuyor ve emeklerini tebrik ediyorum...



Son olarak dilediğiniz gibi poşetleyip,süsleyip,sevdiklerinizle paylaşıyorsunuz...
Afiyet olsun...
Not:Çocuklarımıza şeker hamurunu yedirmiyoruz...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...