10 Ekim 2010 Pazar

bebeğime sebzeli düğür


Sevgili arkadaşlar mintiden hepinize gönül dolusu sevgiler.hepinize cici haftasonları diliyorum.dün sabah uçağıyla ankaradaydım lakin malum yorgunluk ve minik bebeğimin ilgi istemesinden dolayı sizlere hemen merhaba diyemedim.bloğumu yalnız bırakmadığınız,cici yorumlarınızla hayat verdiğiniz için teşekkür ediyorum...

denemenizi şiddetle tavsiye ettiğim karamelli pasta için yazdığınız beğeni dolu yorumlar için teşekkür ediyor ve bir kez daha beğeni garantisi veriyorum...

Sevgili dostlar yolculuğumuz da tatilimiz de süper geçti çok şükür.anneannemizle dolu dolu bir hafta geçirdik.büyük anneanne ve bütyük dedemizi büyük teyzelerimizi de ziyaret ettik.sofralarında bulunup özlediğimiz lezzetleri hasbihal dolu zamanlarda paylaştık.gezdik eğlendik bolbol...

merak etmeyin annemin malatya yemeklerinden de getirdim sizlere.özellikle duyan yada tadan var mı bilmiyorum ama malatya'ya özgü FASULYE YAPRAĞI SARMASI (YÖRESEL ADIYLA AYRANLI KÖFTE) GETİRDİM SİZLERE.EN KISA ZAMANDA RESİMLERİNİ VE TARİFİNİ PAYLAŞAÇAĞIM İNŞALLAH.bizim oralarda pek yapılır.fasulye yaprağı sarması,kiraz yaprağı sarması.kimi bunların üzerine soğanlı harç yapıp döker kimi ayranlı bir terbiyeyle servis yapar ki;ikisi de birbirinden nefis olur...

ama şimdi sizlere , özellikle bebekleri olupta ne pişireyim bebeğime derdi olan annelere,bebeğim için pişirdiğim bir lezzeti hatırlatmak istiyorum...

***sebzeli düğür***

bizim oralarda ince bulgura düğür yada düğürcek denir.ben de annemin getirdiği bu en ince bulgura düğür diyorum.kimileri "düğü" der.ankarada düğü dediklerini duydum...
malatya mutfağında sıklıkla kullanılan bu bulgurdan bebeğim de nasiplensin istedim...inanın irmikten daha kullanışlı bebek çorbalarında...

malzemeler:
2 ortaboy domates
2 adet acı olmayan yeşil biber
1 adet kurusoğan
100 gram kadar kıyma.(2 ortaboy ceviz büyüklüğünde kıyma)
1 yemek kaşığı ince bulgur(düğür)
1 çay bardağı su
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
2 dal maydonoz


 yapılışı:
-ilk olarak kıymayı tavaya koyun.hiç yağ eklemeden azıcık suyla pişirin.
-üzerine minik minik doğradığınız yada rendelediğiniz soğan ve biberleri ekleyin.sadece kıymanın yağıyla çevirin.ekstra yağ eklemeyin.ve çok fazla kavurmayın sevgili anneler...
-üzerine kabuğunu soyduğunuz domatesleri ve küçük bulguru ilave ederek suyunu da ekleyerek ağzı kapalı şekilde pişmesini bekleyin.üzerine maydonozu doğrağın.

-eğer suyu az geldiyse tekrardan su ilavesi yapabilirsinz.ocağın altını kapattıktan 5 dakika kadar sonra içine 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı ilave ederek bebeklerinize yedirin.

ben doktorumun tavsiyesine uyarak 1 yaşına kadar yemeklerine tuz ve salça kullanmıyorum.sizler de minik bebeklerinizin minik böbreklerini yormamak adına tuz kullanmamalısınız...

BEBEKLERDE 1 YAŞINA KADAR TUZ'A HAYIR!!!!


BENİM OĞLUM ŞUANDA 10 AY 10 GÜNLÜK.GELİŞİMİ ÇOK İYİ ÇOK ŞÜKÜR.HAZIR HİÇ BİRŞEY KULLANMIYORUM.KİLOSU BİRAZ DÜŞÜK OLMASINA RAĞMEN MAMA VERMİYORUM.KAHVALTI,ÇORBALAR,YEMEKLER MEYVE,YOĞURT VE ANNE SÜTÜ...AMA HEPSİ EV YAPIMI...

Artık evde yaptığım hemen her yemeği yediriyorum bebeğime üstelik pütürlü şekilde.örneğin bu yemeği resimde gördüğünüz şekliyle rahatlıkla yiyebiliyor bebeğim...yanına da yoğurt...

yoğurdun içine mevsim meyvelerini katabilirsiniz elbette.ben yoğurduna siyah üzüm katmıştım mesela...


9 yorum:

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık.. Ne güzel faydalı bilgiler vermişsin. Yakışıklı delikanlıya afiyet bal olsun. Öptüm yanaklarından...

uyar-dan dedi ki...

bebeğine rabbim hayırlı uzun ömür versin çok şanslı senin gibi bir annesi var herşeyin en güzelini yapan canım ellerine sağlık çok güzel olmuş afiyet şifa olsun inşallah

yemekbiraşk dedi ki...

alevcim hoşgeldiin.
bebeğine şifalar sağlıklar olsun canım
sevgiler..

Bayram Kombesi dedi ki...

canim oncelikle hosgeldin hem evine hem bloguna. Tatilinin iyi gecmeside ayrica guzel, minik olisini opuyorum. Afiyet bal olsun, yarasin et olsun. sevgiler

Güloanne mutfakta dedi ki...

Alevciğim hoş geldin memleketimden sefa geldin güzel tatlarla geldiğinden eminim fasulye yaprapı sarmasını yemediğim belki 1o yıl olmuştur ben hemen yarın sendeyim canım benim

Limon çiçekleri dedi ki...

Hoşgeldin canım.Annesel güdüler ne faydalı ve lezzetli şeyler yaptırıyor bakarmısın...ellerine sağlık,bebişinede yarasın inşallah.

Defne Kızın Anası dedi ki...

cnım tekrar hoşgeldin. tatilin kötü geçmesi mümkn mü anne baba evinde tüm sevdiklerinle beraber. anlamadan geçiyor ama zaman dönüyorsun yuvaya tekrar.

düğür ilk ddefa duyuyorum. ince bulgurdan yapılabiliyorsa denerim bende kızıma. Herşeyi evde hazırlayıp bebeklerimize yedirmemiz en güzeli. bende kendi adıma çok mutlu oluyorum. sevgiler

umutluhayat dedi ki...

canım arkadaşım hoşgeldin.yerin çok belliydi.ne kadar sevindim bilemezsin yorumlarını gördüğümde.anne kokusunu almısın,mutluluğundan belli ama tadının damağında kaldığına da eminim.allah en kısa zamanda yine kavuştursun.malatya tariflerni heyecanla bekliyorum.bu arada mükemmel bir anne olduğunu yine tekrar ediyorum.miniğini harika besliyorsun.sevgiler.

yemekaski.com seçil dedi ki...

hoşgeldinn :) bebeğine şifa olsun bu güzel yemeklerin.. sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...