16 Ekim 2010 Cumartesi

peynirli börek


herkese mutlu haftasonları diliyorum canlar.peynirli börek hemen her mutfağın kurtarıcısıdır sanırım.benim de öyle.severek yapar,beğenerek yerim her defasında.bu enfes böreği denizim yapmıştı sağolsun.öyle nefis şeyler yapmıştı ki benim gönlü güzel arkadaşım tadı damağımda hala.ben nedense yaptığım peynirli börekleri bir türlü resimleyemedim.kısmet olmadı daha doğrusu.
neyse şimdi tarifi benden,resmi denizimden şahane peynirli börek tarifini vereyim sizlere...


malzeme listesi
4 adet yufka
2 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
2 yumurta
1-1,5 su bardağı yoğurt
çörekotu
içi için
250 gram tam yağlı beyaz peynir
yarım demet maydonoz
isterseniz pulbiber


yapılışı
1-Bir yumurtayı ve diğerinin beyazını derince bir kaseye kırın ve iyice çırpın, yumurtanın sarısını üzeri için ayırın..1-1,5 su bardağı yoğurdu ve 1 çay bardağı zeytinyağını ekleyin.
2-peyniri iyice ufalayın,maydonozu incecik kıyın ve peynire ekleyin.dilerseniz pul biber de serpebilirsiniz.

3-fırın tepsisinin tabanını az bir sıvıyağ ile yağlayın.bir yufkayı tepsinin dışına taşacak şekilde serin . Yufkanın taşan kısımlarını en sonüzerine kapatın ki böreğin kenar kısımları açıkta kalmasın.

4-yoğurtlu karışımdan ilk kata sürün üzerine peynirli harçtan serpiştirin.her kata bu şekilde harç ve peynir karışımını dizerek yufkaların tamamını bitirin.

5-en üst yufkayı kapatmadan önce kenarlardan taşan yufkaları tepsinin içine çevirin ve en üstüne son yufkayı serin.yağlı bir bıçak yardımıyla böreği dilimleyin ve kalan harcı en üste,kalan yumurta ilavesiyle birlikte sürün.

son olarak üzerine çörekotu serpip,180 derece ayarladığınız fırında 20-30 dk pişirin.

mintiden notlar:

**Böreğin biraz çıtır olmasını istiyorsanız zeytinyagı, yumuşak istiyorsanız ayçiçekyağı kullanmanızı tavsiye ediyorum...

**yine eğer vaktiniz varsa hazırladığınız böreği bir kaç saat yada bir gece ağzı streçle kapalı olarak bekletirseniz daha leziz bir börek elde edersiniz...

18 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir börek olmuş
ellerine sağlık arkadaşım
bizim evde de en çok peynirli börek pişer ev halkı peynirli lezzetleri çok seviyor bu böreği de deneyeceğim
sevgiler

CAHİDE dedi ki...

Selamün aleyküm canısı,aklıma hiçbirşey gelmese hemen peynirli börek yaparım.Dediğin gibi tam bir kurtarıcı.Ellerine sağlık canım..

Sık uğrayamıyorum kusuruma bakma gülüm.Blog büyüdükçe dertler büyüyor maalesef :(Cevap vermem gereken mail ve yorumlar bazen boyumu aşıyor.
Allah'a emanet ol gülüm benim...

Bayram Kombesi dedi ki...

ellerine saglik, fotograf senin boregiin olmasada eminim seninkide harikadir.

kalpkurabiye dedi ki...

canım kardeşimm sevgili Alevciğimm:))
börek her hali ile nefis olmuşş:)) çok seviyorum ben peynirli böreği peynirli gözlemeyi ayy penirli herşeyi:))
tarif için senin fotoğraf için sevgili adaşımın ellerine sağlık:))
öpüyoruumm:))

umutluhayat dedi ki...

aaa süper bir tesadüf bende az önce fırına attım.en büyük kurtarıcımdır yıllardır bu börek:afiyetler olsun alevcim.

uyar-dan dedi ki...

canım kardeşim yine mis gibi bir börek yapmışsın ellerin dert grmesin çok güzel olmuş afiyet şifa olsun inşallah sevgiler

Güloanne mutfakta dedi ki...

su böreği gibi olmuştur ellerine sağlık arkadaşım.
Güzel bir hafta sonu geçirmeni dilerim

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

böreğiniz harika görünüyor ellerinize sağlık bi ara bende denesem

yemekbiraşk dedi ki...

alevcim nefis olmuş
sevgiler canım

mintinin dünyası dedi ki...

canım arkadaşlarım hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canısı ellerine sağlık börekler çıtır
kocaman öpüyorum...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Canim güzel sözlerin ve tabiki etkinlik destegin icin tesekkürler.Bekliyorum
Sevgiler

özlem dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis bir börek.
canım mim için kusura bakma. bende sen benim ilk arkadaşım olduğun için mimlemiştim. haklısın insan sürekli mimlere cevap vermekten bıkar. ama sen har zaman benim için önemlisin. canım arkadaşım çok öpüyorum seni. sevgiler.

yemekaski.com seçil dedi ki...

ellerine sağlık minticim.. böreğin diğer çeşitlerini çok daha seviorum ama gerçekten peynirli çeşidi kurtarıcı oluyor her zaman bulunan bir malzeme :)

nurseninhobileri dedi ki...

Borekler cok nefis gorunuyor, ellerinize saglik. Dediginiz gibi borek hayat kurtaricidir. Ben hazirlayip derin dondurucuya koyuyorum. Misafir gelince hemen firina atiyorum, o gunu kurtariyor.Sevgiyle kalin.

çeşnici Handan dedi ki...

Peynirli börek bizim evin favorilerindendir. Ellerine sağlık canım.

mintinin dünyası dedi ki...

pastanem gönlü güzelim teşekkür ediyorum canımmm...

cahide ablam rica ederim beni kardeşin görüp gelmen yeterli zaten.anlıyorum seni.ve çok seviyorum inan.sevgiler...

kömbem canım benim teşekkür ediyorum.denizimin böreği gerçekten nefis olmuştu.ama ben de resmini çekicem bu defa kendi yaptığımın.sevgiler ...

kalpkurabiyemn teşekkür ediyorum canım hem kendi adıma hem de senin adaşın olan kadim dostum denizimin adına...

bernam kalpkalbe karşıymış sevgili arkadaşım..

mikolatam teşekkürler kardeşim...

güloanne lezzeti süperdi teşekkürler çok...

nurcancım denemeni tavsiye ederim sevgiler...

sevalcim teşekkürler canım...

derya abla teşekkür ediyorum...

serapcım rica ederim.inaşallah destekleyeceğim seni...

özlemcim ilklerin yeri ayrı bilirim.teşekkür ediyorum beni unutmadığın için.yerimi ayrı tutttuğun için.çok öptüm...

seçil çok haklısın tatlım.tam bir kurtarıcı...

nursencim ben hiç öyle pişirmeden atmadım dondurucuya.ben de deneyeyim bari...

handancım teşekkürler.sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Minticim elceğizine sağlık canım..Ben kıymalı yada başka içli olan böreği her zaman peynirliye tercih etsemde eşim en çok peynirli sevdiğinden genelde peynirli yaparım:))Ah şu erkekler :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...