25 Haziran 2010 Cuma

TAVUKLU SİRON



SİRONU BİLİR MİSİNİZ???
KARADENİZLİ ARKADAŞLARIMIN *BUNDA BİLMEYECEK NE VAR?* DEDİKLERİNİ DUYAR GİBİYİM.
EVET KARADENİZ,ÖZELLİKLE ARTVİN TARAFLARINA AİT,LEZİZ Mİ LEZİZ, YÖRESEL BİR TATTIR SİRON.
  ARTVİNLİ ARKADAŞIM ELVAN SAYESİNDE TANIŞTIM BU LEZZETLE BEN.EV ARKADAŞLIĞI YAPTIĞIMIZ DÖNEMDE ELLERİYLE YAPARDI BANA,BEN DE BAYILA BAYILA YERDİM.ŞİMDİ O GÜZEL GÜNLER CANLANDI GÖZÜMDE.ÇOK GÜZEL ARKADAŞLIKLAR YAŞADIM.
AMA EV ARKADAŞLIĞI BAŞKA GERÇEKTEN.DENİZLE DE ELVANLA DA AYRI GÜZELDİ BİRLİKTE YAŞAMAK.NEYSE ŞİMDİ CANIM ARKADAŞLARIMI ANLATMAYA HİÇ GİRMEYEYİM.ÇÜNKÜ;NE,ONLARI NE KADAR SEVDİĞİMİ,NE DE,NE KADAR GÜZEL GÜNLER PAYLAŞTIĞIMIZI ANLATMAKLA BİTİREMEM SANIRIM.
SİRON,BENİM HAYATIMDA ELVANDAN KALDI ANLAYACAĞINIZ.
SAĞOLSUN ŞİMDİ DE HERSENE MEMLEKETE GİTTİĞİNDE BENİ DE UNUTMAZ GETİRİR SİRONUMU.HOŞ UNUTURSA DA AĞZIMLA İSTİYORUM ZATEN:)).O KADAR SAMİMİYİZ İŞTE..AYYY AKLIMA GELMİŞKEN BU SENE DE,DENİZ BANA ANNESİNİN O MİS KOKAN TARHANASINDAN GETİRSE KEŞKE.BURDAN GÖNDERME GİBİ OLDU AMA:)),NAPİYİM ENFESTİR İSMETE TEYZEMİN YAPTIĞI EV TARHANASI ENFES.KAYINVALİDEM BİR KERE TATTI,HALA SÖYLER DENİZİN ÇORBASI NE GÜZELDİ DİYE....
NE ÇOK ANLATTIM DEĞİL Mİ?SIKILMIŞSINIZDIR ŞİMDİ.GEÇENLERDE YİNE SİRON CANIM ÇEKTİ İŞTE.HAZIRLADIM VE SİZİNLE PAYLAŞMAK İSTEDİM.BU LEZZET NERELERE ALDI GÖTÜRDÜ BİRANDA BENİ.


MALZEMELER
bir kase dolusu siron
1,5 kase yoğurt
3-4 diş sarımsak
150 gram tavuk göğsü
2 yemek kaşığı sıvı yağ
pulbiber
kimyon
kekik
karabiber
tuz

YAPILIŞI
1-kuru olan sironların üzeine kaynattığınız sıcak suyu gezdirin.suyla tüm sironları iyice ıslatın.ve hemen ağzını bir kapakla kapatarak ıslanmasını bekleyin.eğer suyu az gelmişse sironlar iyice ıslanana kadar su ekleyebilirsiniz yeniden.

 
2-sarımsakları soyun ve dövdükten sonra yoğurda katın çok az tuz ekleyerek karıştırın.
 
3-bir tavaya küçük küpler halinde doğradığınız tavuk göğsünü alın ve çok az su eşliğinde pişirin.suyunu çektikten sonra yağ,tuz ve baharatlarını ekleyerek ksısık ateşte iyice kızartın.
 
4-sarımsaklı yoğurdu ıslattığınız sironların üzerine dökün ve üzerine hazırladığınız tavuk göğsünü yağıyla birlikte gezdirin.
 
5-dereotu ve kırmızı biberlerle süsleyerek servis yapın.


AFİYET OLSUN...MİNTİ...

1 yorum:

derya dedi ki...

merhaba,

Anasayfada ki yazınızda bi yerden süt ve organik sebze aldığınızı okudum.Kimden alıyorsunuz mail adreini ya da telefonunu alabilir miyim ?

Şimdiden teşekkürler,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...