1 Ocak 2011 Cumartesi

Çörekotlu Kurabiye....Tuzlu Un Kurabiyesi Lezzetinde...

 

Bu sabah yepyeni bir yıla açtık gözlerimizi hepimiz...
Yeni yıl,yeni umutlar getirsin inşallah tüm yüreklere...
Hastalarımız iyileşsin,dertlilerimiz derman bulsun.
Yaralı kalpler tazelensin,kayıp yelkenlerin sığınacak limanları olsun...
Alabora hayatlar durulsun,mutlu yuvalarda saadet rüzgarları esmeye devam etsin.
Nerede gözü yaşlı bir anne varsa,yüzüne en derin tebessüm yerleşsin,yüreği sızlayan her kim ise;yeni yıl yaralarına merhem olsun.
 
Parçalanan yuvalar,yarım kalan hayatlar,kayıp giden sevilenler,ayrılanlar,ayrı kalanlar,buluşamayanlar,sabırla bekleyenler,yüreği yanan anneler,anne babasız kalan bebeler...bu yeni yılda UMUDA yelken açsın dilerim...
Dilerim;Rabbimden  af dilenipte,affetmeyi bilmeyenler yeni yılda aflara sığınsın...
Dilerim ;şefkatsiz,merhametsiz yüreklere şefaat eylesin Rabbim....
Dilerim;bizi en sevdiklerimize yakın tutsun hep,bizleri en sevdiklerimizle sınamasın...Dilerim bu sene ve her sene annelere bağışlasın Rabbim evlatlarını,şehit ailelerine sabırlar versin ,ölenlerimize şehitlerimize rahmetler eylesin,vatanımıza sahip çıkan mehmetlerimizi korusun Allahım......
 Dilerim ağzımızın tadı bu yıl boyunca,yıllar boyunca hiç bozulmasın.

Nerede bir yetim varsa...yüreğinin en gizlisinden geçen dualar kabul olsun.

Huzur,kapımızdan...
Mutluluk,içimizden...
Tebessüm,yüzümüzden
hiç eksik olmasın ...

YENİ YILIMIZ KUTLU OLSUN...


 Yeni yıl dileklerimin ardından sizlere enfes bir tuzlu tarifi vermek istiyorum...2011'in bu ilk gününü şahane bir  lezzetle karşılamak istiyorum.Tuzlu bir lezzet.
Bilirsiniz tuz hayatımızın anlamıdır esasında,yemeklerimizin baş tacı,olmazsa olmazımızdır tuz...
Bu nedenle sizlere şeker gibi bir sene değil de,tadı tuzu yerinde bir sene diliyorum :))



Bu lezzeti nereden aldım?Evvela bununla başlamak istiyorum.
Bu tarifi; En güvenilir mutfaklardan biri olan Muhterem Ablamın mutfağından alıp,mutfağıma taşıdım tabiki:))Ellerine sağlık diyorum buradan Muhterem ablama.iyiki de tanıştırdı beni bu cici reçeteyle.İnanın vazgeçemeyeceğiniz bir lezzet bu kurabiyeler.Bu tarifi denedikten sonra,en ala tuzlu pastane kurabiyelerini elinizin tersiyle iteceğinizden eminim ben.

DİLERSENİZ ARTIK REÇETEMİZE GEÇELİM:)

Malzeme listesi:
250 gram yumuşamış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ,
5 su bardağı un,
3 yemek kaşığı toz şeker,
3 yemek kaşığı çörekotu,
1 paket kabartma tozu,
1 buçuk tatlı kaşığı tuz,
Üzerine sürmek için;
1 yumurta sarısı.



Yapılışı:
1-Yumurta sarısını kenara ayırınız,oda sıcaklığındaki margarini bir kaba koyarak,malzemeleri üzerine ilave ederek yoğurma işlemine başlayınız.çörekotunu da ilave ediniz.çörekotunu sevmeyenler olabilir, dilerseniz katmayabilirsiniz ama inanın bana lezzetine doyamayacaksınız.ben pek sevmeme rağmen çörekotunu,bayılarak yedim itiraf etmeliyim ki...

2-Unu ve kabartma tozunu eleyerek eklemeyi ihmal etmeyiniz.kulak memesi kıvamında bir hamur oluncaya dek yoğurunuz.

3-Tezgahın yada düz bir zeminin üzerinde iki yada üç adet uzun,ince rulolar oluşturunuz.Ve oluşturduğunuz ruloları bir bıçak yardımıyla verev bir şekilde kesiniz.Dilimleri çok iri kesmemenizi öneriyorum.
4-Kestiğiniz dilimlerin üzerine bir çatal yardımıyla hafifçe bastırınız ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziniz.üzerine yumurta sarılarını sürdükten sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriniz.Ve çayınızın yanında servis yapınız...

Bu kıyır kıyır lezzeti denemenizi tavsiye ediyorum.Pişman olmayacağınızı Mintinin Mutfağı olarak garantiliyorum...

Beni tanırsınız;birçok lezzet yayınlarım ama,sadece çok beğendiklerimde gerçekten ısrarlı olur ve teminat veririm.İşte bu kurabiye de harfi harfine uyguladığınız taktirde,şahane olacağına inandığım lezzetlerden biri...
Şimdiden afiyet olsun...


Herşeyin gönlünüzce olmasını diliyorum...
Mintiden Sevgiler

47 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Dilek ve temennilerine katılıyorum yeni yılda gönlünün arzuladığı bütün isteklerinin gerçek olması dileklerimle canım
ne harika bir kurabiye Muhterem arkadaşımın her tarifi gerçekten çok güzel ELLERİNE SAĞLIK ÇOK ÖPÜYORUM Bİ TANEM SEVİLERİMLE

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Bütün güzel dua ve temennilerine Amin diyorum ... Hepimiz için güzel bir yıl olur İnşallah... tarife gelince harikasın minticim... şu an blogum da bir kaç değişiklik yapmak için uğraşıyorum yoksa mutfağa girip görüntüsü lezzetinden şüphe bırakmayan tuzlu kurabiyeleri yapıp afiyetle yemek isterdim...

mutfagabuyrun dedi ki...

kurabiyeler çok lezzetli görünüyor arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

zeynep dedi ki...

Katılıyorum bende dualarına aminnnn diyorumm..Nefis görünüyor şöyle akşamüstü kahvemin yanında nasılda güzel gider değil mi:))Mutlu pazarlar canıam..

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yıl dilerim. Ailenle, cici bebişinle çok güzel bir yıl geçirmeni dilerim arkadaşım.

lezzet sefasi dedi ki...

Butun dilekelrien ve temenilerine amin diyorum.
Hersey her zaman gonlunce olsun.
Kurabiyerde cok sirin gorunuyor ellerine sagl;ik
Sevgiler
Sefa

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım kurabiyeler nefis görünüyor.tuzlu tuzlu insanın içini basar gider,çayın yanına isterim ...sevgiler.

casminella dedi ki...

Yeni yılın kutlu olsun. Kurabiyeler harika görünüyor, uzun zamandır güzel bir tuzlu kurabiye tarifi arıyordum. Sonunda buldum galiba,Sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık:)
mutlu yıllar..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık gönlü güzelim. Ne kadar güzel dilekler, temenniler, dualar. İnşallah senin içinde yeni yıl tüm güzellikleriyle gelir.

Unknown dedi ki...

Sicacik demlenmis bir çayinin yanina nasil giderdi simdi varya... Ellerine saglik canim çôrekotunu çok severim, her derde deva. Yeni yilin kutlu olsun ayni zamanda :)öpûyorum kocaman bebisini

ebru dedi ki...

ayyy canım arkadaşım kusura bakma sana geri dönüş yapamadım.:((

misafirlerimvar bu yüzden pek laptopumun başına geçemiyorum canım.
bir de biraz önce o kadar uzun bir yazı yazmıştım ki nedense laptop dondu herşey gitti.
şimdi baştan yazıcam.

1- ilk olarak sayfamda çarpı işaretleri görüyormusun demişsin. evet görüyorumyukarıdan yağan bir şeyler var ama ne olduğunu bilmiyorum yaprakmı kartanesimi görünmüyorçarpılar akıyor yukardan.

2- sayfandaki resimler büyük olduğu için benim sayfamda geç açılmıyor başkalarında açılıyorsa onu da bilmiyorum

3-bir öneride benden gelsin naçizane sayfan çok büyük sağa sola hareket ettiriyorum. tabi senin bilgisayarını da boyut olarak bilmediğim için belki sende olmuyordur.

4- güzel yılbaşı dileklerin için teşekkür ederim. canım arkadaşım. iyi geceler öptüm...

ebru dedi ki...

canımtuzlu kurabiyelere bayılıyorum bunun içine peynir konsa hiç fena olmaz sanırım. bu güzel yeni yıl dileklerin içinseni kutluyorum. mutlu yıllar...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

canım arkadaşım,amin inşallah bu güzel dilekler gerçekleşir
kurabiyenin tadını tahmin ediyorum çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık
çörekotunu çok severim aklıma hamuru sade yapıp bi kısmına çörekotu bi kısmına susam ekleme fikri geldi
denemeli

sarkaç dedi ki...

İnşaallah bu güzel ve anlamlı dileklerin hepsi kabul olur.
Tuzluyu çok seven benim için de ideal bir tarif buldum. Teşekkürler

Tatlı Mutfağım dedi ki...

merhaba!

dualarınıza gönülden amin inşallah. sabah sabah uğradım öyle ısrarla yazmışsınızki denemek için insan kendini mecbur hissediyor:))) bende çörek otlu şeyleri çok seviyorum. denemek için not aldım. elinize sağlık bu arada gerçekten harika görünüyor:)

keskinli dedi ki...

benimde denemek istedigim bir lezzet enfes görünüyor ellerine saglik canim

saglik ve huzur dolu yeni bir yil dilerim mutlu seneler

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
Tarifi deneyip, beğenmene çok sevindim.
Tek kelime ile "nefis" görünüyorlar, ellerine sağlık.
Bu arada;
Bütün o güzel duaların için yürekten "amin" diyorum.

Egeden Tarifler dedi ki...

Kurabiye çok hoş görünüyor, eline sağlık... Mutlu seneler :)

PaSaSofraM dedi ki...

ellerine saglik canim, canim cekti simdi cayin yanina güzel giderdi:)

Unknown dedi ki...

Canim benim, öncelikle dileklerine, temennilerine, duana tüm kalbimle amin diyorum... Sonrasinda ise bu güzel tarif icin ellerine saglik... En kisa zamanda deneyecegim tarifini... Ben de buna benzer yapiyorum ama cörek otunu icine degil, üzerine serpiyordum, simdi bir de bu sekilde deneyecegim... Sevgilerimle, yilin bu ilk haftasinda herseyin gönlünce olmasini dilerim...

Unknown dedi ki...

Seninde ellerine saglik canim benim .Yeni yilin kutlu olsun saglik li huzur dolu bir yil diliyorum öptüm.

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Mintim ilk olarak yeni yil icin guzel dileklerin icin amin canim
seninde yeni yilin kutlu ve hayirli olur insallah

kurabiyeye gelince Mmmm kiyir kiyir nasil da guzel olur bu boyle simdi
ellerine saglik canim sen kesin garati dediysen bizede yapmak duser ozaman :)
iyi haftalar

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ne güzel temenniler
inş. hepsi gerçekleşir
kurabiyelerde çok güzel görünüyor
ellerinizesağlık

beracan dedi ki...

ellerine sağlık canım ...güzel dilek ve dualarına aynen katılıyorum...Rabbim sağlıklı ,huzurlu, bereketli bir yıl nasip etsin inş...

beracan dedi ki...

ellerine sağlık canım ...güzel dilek ve dualarına aynen katılıyorum...Rabbim sağlıklı ,huzurlu, bereketli bir yıl nasip etsin inş...

Adsız dedi ki...

SANA ÖYLE MAHÇUBUMKİ ANLATAMAM YARENİN RAHATSIZLIGI ARDINDAN ANİ TAŞINMA VERDİM SÖZÜ TUTAMADIM..İNAN PAKET DURUYO AMA KENDİMİ AF ETTİRECEM.....BİR ÇEKİLİŞ YAPACAM ONLARLA BİRLİKTE SENİNDE GÖLÜNÜ ALACAM İNŞALLAH...ÇOK ÇOK ÖZÜRDİLERİM YÜZKERE BİNKERE...

Unknown dedi ki...

Ne güzel dilekler bunlar...
AMİN,AMİN,AMİN!!!
Güzel gönlüne sağlık canım
İyi haftalar.

Nil dedi ki...

KESİNLİKLE DENEYECEĞİM. ELLERİNİZE SAĞLIK

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
tüm duaların ve dileklerini Allah'ım kabul etsin.Amin diyorum.
Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

Saliha dedi ki...

bende aglık sıhhat afıyetle gecen bır sene dılıyorum canım..ayrıc ellerıne saglık ıncılı felan cok cici olmuş resim:)

mmm dedi ki...

Tamda diyete girmişken bak yine canımı çektirdin :)

Hayatcemresi dedi ki...

nefis görünüyorlar,çörekotu ile de mis gibi kokuyordur,ellerine sağlık,sevgiler...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim miss gibi tuzlu çörekotlu kurabiye nefis tarifi de not edicem,sevgilerimle.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Alevcim, bu kurabiyenin ne muhteşem bir şey olduğu hem malzemeden hem görüntüden anlaşılıyor zaten. Hemen bir kağıda yazdım, ilk fırsatta yapacağım inşallah. Ellerine sağlık becerikli arkadaşım..

Özgen dedi ki...

Çok lezzetli olmuşa benziyorlar ellerine sağlık ayrıca yeni yılla ilgili tüm dileklerine katılıyorum sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Çörekotlu her tarifi mutlaka denerim. Ellerine sağlık canım..

reyhandan dedi ki...

uzun zamandır yapmayı planladığım kurabiye en yakın zamanda benim bloğumda da görmen dileğiyle SELAMETLE...

YeMeK vAkTi dedi ki...

olsada yesem şimdi çıtır çıtır..ama yok napim ben şimdi mintim sen söyle:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Alev'ciğim kaç gündür işim vardı, kimseselere bakamıyordum, ne güzel şeyler eklemişsin öyle. Bu kurabiyeyi annem yapardı, aynı senin gibi çatalla da bastırarak süslerdi. şimdi o günlerim geldi aklıma. Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş:))
2011 hepimiz için iyi geçsin inşallah.
Sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

BENİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM:

GÜL'ÜN MUTFAĞI
ham ham ev yemekleri
sevda
zeynep
çeşnici Handan
lezzet sefasi
umutluhayat
casminella
yemekbiraşk
Yemekçinin Mekanı/Nazlı
Mutfaktan mis kokular ebruliyemektarifleri
Pastane'den
sarkaç
Tatlı Mutfağım
Keskinli,Ikizlerinannes
Muhterem'le Afiyetle
Ege
PaSaSofraM
MÜNSTER
tatlilar gülcandan
Oznur (100de100 Marifet)
tadınadoyamadım-dilek
beracan
CEYLAN
Meliha Çalışkan
Küçük Mucizem
bülbülünyeri
Binbirçeşni
mmm
Hayatcemresi
kelebeklisaniyeler
estergonyesil
LEZZETLİ SOMUNLAR
Özgen
Nilgün
reyhandan
YEMEK VAKTİ
dokuzuncubulut...HERBİRİNİZE AYRI AYRI TEŞEKKÜR EDİYORUM.YORUMLARINIZ YİNE İÇİMİ ISTTI,YİNE YÜREĞİMİ SICACIK ETTİ.YİNE YANIMDA YİNE MUTFAĞIMDA YİNE EN YAKINIMDASINIZ.ALLAHIM GÜZEL YÜREKLERİNİZDEN,O TERTEMİZ KALPLERİNİZDEN RAZI OLSUN...

SİZE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM
TEK TEK.
İYİKİ VARSINIZ...

mintinin dünyası dedi ki...

İZGÜNCÜM.
SÜPER BİR ÖNERİ BU.Bİ SONRAKİ YAPIŞIMDA BEN DE MUTLAKA YAPACAĞIM SUSAMLISINI.EMİNİM ŞAHANE OLACAĞINDAN.HAY ÇOK YAŞA:)

mintinin dünyası dedi ki...

ESTERGON YEŞİL.
HAYIRLI OLSUN ETKİNLİK ARKADAŞIM.İNŞALLAH BOL KATILIMLI OLUR.MUTLAKA KATILICAM SEVGİLER...

REYHANDAN:
DENEYECEK OLUŞUN MUTLU ETTİ BENİ.ÇÜNKÜ BAYILACAĞINA EMİNİM CANIM.SEVGİLER...

mandalincikmazi dedi ki...

Ayyy
amanda aman ne süslü kurabiyemiş bunlar böyle incili mincili :))
ellerine sağlık minticikk

Adsız dedi ki...

Bu tarif cok guzel tadi mukemmel simdi firindan cikti ,fakat bir sorun var ki dagiliyor ikinci kez yaptim oda ayni oldu, ikram icin sunumu zor eger puf noktasi var ise onuda paylasirsaniz sevinirim . Diger deniyenler icinde kolay olur. :)Yinede paylasiminiz icin cok tesekkurler....

Unknown dedi ki...

Enfes gözüküyor..Ellerinize sağlık..Bana da beklerim. fatoşun mutfak günlüğü

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili adsız seni anlıyorum çünkü bir kere de benim başıma gelmişti.ben sıvıyağ ı fazla koyduğum için oldu diye düşünmüştüm.ama hangi durumda dağıldığını çözemedim.ben biraz un miktarını artırdım.istersen sen de biraz daha sert yapabilirsin hamurunu.sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...