28 Şubat 2011 Pazartesi

Kaynatılarak Yapılan Limonata...


  
Hastalığın,gribin kol gezdiği şu günlerde size Minti'den şifa dolu bir tarif:)
Ev limonatasını pek severim lakin bunun lezzetini de çok sevdim inanın.Ben grip olduğum günlerde genellikle bu tarife nane de ekler,sıcak sıcak içmeyi tercih ederim.Ama soğuk halini de beğendiğimi söyleyebilirim.
Sözü uzatmadan tarifine geçelim isterseniz:

Malzemeler:
3-4 adet limon 
4 su bardağı su
2 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
1 çay bardağı toz şeker


Yapılışı
1-Şekeri,suyu
ve limon kabuğu rendesini bir tencerede kaynatınız.Kaynamaya başladıktan sonra 2 ila 5 dakika sonra ocağı kapatıp,süzünüz.Üzerine sıktığınız limonların suyunu ilave ettikten sonra,yaklaşık 5 dakika daha kaynatıktan sonra ocağı kapatınız ve soğumaya bırakınız.

2-Buzdolabında soğuttuktan sonra arzu ettiğiniz şekilde servis yapabilirsiniz.
afiyet olsun...
 
Mintiden sevgiler...

22 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Alevim hasta olmadanda tüketmek lazım bu nefis içeceleri ellerine sağlık bitanem ben suyu kaynatıp içine limon ve şeker katıp içiyordum böyle daha güzel oluyordur eminim limonun aroması faydsı daha fazla oluyordur sevgiler bitanem

mutfagabuyrun dedi ki...

yazın en sevdiğim içecek.sodanın bile limonlusunu içerim.canım çekti ama.yaz gelsede buz gibi bir limonata içsem.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

kalpkurabiye dedi ki...

ooohhhh yarasınn..
şifa olsun tatlımmm.
yapan ellerin dert görmesinn...
şifa olsun sana ve ailene:)

Unknown dedi ki...

Canım benim ufaklıklara limonata sık sık yaparım ama böyle kaynatarak hiç denemedim.
Sen beğendiysen tamamdır.
Ellerine sağlık canımcım.
Öpüyorum.

muhabbetsofrasi dedi ki...

tamda bana lazım şimdi

hakketen tamda keçi gribiymiş bu ya hu

bi türlü geçmedi gitti.

sabah bi enerjik kalktım ki

dedim ohh şükür geçti grip herhalde
ama 2 saat geçmedi tekrar başladı :/

Allah şifa versin hem bana hem bütün hastalara

eline sağlık canım

kendimi toparlarsam yapıcam inşaAllah

yedirenk dedi ki...

CANIM KİM LİMONATAYA HAYIR DİYEBİLİRKİ ÖZELLİKLE YAZIN.ELLERİNE SAĞLIK...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Canım benden sana tavsiye sen yine de bunun içine 2-3 dal taze nane at süper oluyor!!!

Sevgiler,
Evren

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık alevcim en sevdiğim içecek az şekerli yapınca kilo bile verdiriyo...güzel bir hafta diliyorum.öpüldün canım.

Adsız dedi ki...

Buna benzer bir limonata tarifim benim de var. Özellikle yazın eşimden çok istek alır. Dışarıda hazır satılan limonatalara pek itibar etmediğim için evde yapılan limonata gibisi yok. Ellerine sağlık canım. Afiyetle için.

Hayatın Tatları dedi ki...

yutkundum bile....

caferengigül dedi ki...

aaaaa annecim de böyle yapar limonatayı, taze nanede ekler birazcık.Nefisss olur nefis.Ellerinize sağlık.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Hem lezzetli hem de grip için ilaç gibi..
Ellerine sağlık canım..

Nil dedi ki...

annem çok güzel yapar ama kaynatmadan şekerle limonu ova ova. o kabuk kokusu mis gibi. hele de yazın sıcağında buzz gibi olursa içme de yanında yat:) eline sağlık minticim

Unknown dedi ki...

Limonata ev yapımı oluca pek guzel oluyor,ellerıne saglık yanında kurabıye efes olur.ben grıp falan olmayı beklemeden ıcmeyı tercıh edıyorum.

Adsız dedi ki...

Cok severim limonatayi ama bu sekilde hic denemedim, denek lazim ellerine saglik...

annelili dedi ki...

Kolay bir tarifmiş. Limonatayı çok severim zaten.

*Ra dedi ki...

Mintim, ne hoş bir tarif paylaşmışsın. Emin ol çok işime yarayacak.
Öperim canım.
Sevgilerimle...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

alevcim ellerine emegine saglik güzelim! hem pek sifali hemde pek lezziz görünüyor ;)sifalar olsun InsAllah!!
kocaman öpüyorum sizi ;) mutlu kalin..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

canim yazmyi unuttum ;) .. bir mimin var bende kabul edersen ;)

Unknown dedi ki...

Hmm bogazimdan geçti sanki!! Ellerine saglik minticim çok sifali içecek,olmus!! Limonataya bayilirim

MUTFAKISTAN dedi ki...

TAM ZAMANINDA PAYLASMISSIN CANIM
GRIP COK SALGIN LIMON HARIKA BIR VITAMIN DEPOSU
ELINE SAGLIK
SEVGILER

Unknown dedi ki...

Yorgun olmasam hemen kalkar yapardım.limonla olan herşeye bayılıyorum...azıcık enerjim azalsa saldırırm limona.Suyunu sıkar posasını da tırnaklarıma sürerim.Tırnakları sertleştiriyor ve kolay kırılmasını önlüyor...her derde deva limon :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...