17 Şubat 2011 Perşembe

Yumurtalı Ispanak


Herkese selamlar ...
 Ispanağın her haline bayılıyorum.
Böylesine faydalı böylesine leziz bir sebze yok bana göre...Hangi şekilde pişirirseniz pişirin,apayrı bir lezzet çıkıveriyor ortaya.Her bir halini ayrı beğeniyorum inanın.
Ama evlendikten sonra en çok bu halini sever oldum.Sanırım çok özlediğim,az pişirdiğim için :)
Eşim ıspanağın sadece bulgurlu yemeğini seviyor.Eh! malumunuz beyler hangi yemeklerden hazediyorsa,biz bayanlar en çok onları tercih ediyoruz.
En çok onların sevdiği yemekler pişsin istiyoruz mutfaklarımızda :) ,öyle değil mi?
Biliyorum biliyorum,benimle aynı fikirdesiniz çoğunuz...
Ama bazen,sırf kendime özel hazırlayıveriyorum özlediğim lezzetleri...
İşte bu lezzette,onlardan biri...


Malzemeler
-500 gr ıspanak
-1 orta boy soğan
-2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı salça
-tuz ,pulbiber, karabiber 
-2-3 adet yumurta

Yapılışı: 
1-Ispanakları bol suda yıkayıp, yemeklik doğrayınız.(Ben ıspanakları yıkama konusunda gerçekten çok hassasım.Neredeyse herbir yaprağı ayrı ayrı yıkıyorum.Bir kaç defa sirkeli suda bekletiyorum.Toprağını,çamurunu ayıklamak kolay olmuyor elbette.Ama yıkadığım kabın dibinde kum taneleri kalmayıncaya kadar,defalarca defalarca yıkıyorum.Ayrıca ıspanağı doğradıktan sonra yıkayanlara kesinlikle karşıyım.Lütfen ıspanak ve benzeri sebzeleri vitamin kaybına neden olmamak için yıkadıktan sonra doğrayınız...Ben bütün halindeyken bile zor temizlerken,doğranmış ıspanakları nasıl tertemiz kılabiliyorlar gerçekten merak ediyorum.Çok zor temizlenen ve ihtimam isteyen bir sebze....

2-Yıkayıp doğradıktan sonra,diğer yanda da soğanı yemeklik doğrayarak hazırlayınız.ve yağla birlikte tavaya alarak kavurunuz.

3-Eğer salça eklemek isterseniz soğanın üzerine ilave ederek kavurabilirsiniz.
(Ben keyfime göre,arada 1-2 tatlı kaşığı kadar ekleyerek kavuruyorum.Bazen hiç eklemiyorum.)

4-Salçayı kavurdukdan sonra ıspanakları ekleyiniz.Kapağı kapalı vaziyette kendi suyunu salıncaya dek,orta ateşte pişiriniz.Arada ıspanakları,çevirerek altüst ediniz.Sularını tamamen salıp tekrar çekmesine yakın tuz ve karabiberini isteğinize göre pulbiber (ben çok seviyorum) ilave ediniz.Yumurtaları üzerine kırınız ve piştikten sonra servis tabağına alarak servisinizi yapınız...
Afiyet olsun... 

Yüreğinizden sevgi,muhabbet hiç eksik olmasın...
Herşey dilediğiniz güzellikte olsun...
Sevgilerimle... 

25 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

iyi geceler tatlim!

evet ya herzaman erkeklerin istedigimi olacak.. bende takilirim arada kendi kafama göre ;)

mmmh bayilirim ispanagin her haline ;) enfes görünüyor.. afiyet sifalar olsun canim!

hayirli geceler diliyorum..

Adsız dedi ki...

İŞTE BİZİM EVİN YEMEĞİ..EŞİM ÇOK SEVER HER HAFTA ISBANAK PİŞER BİZİM EVDE..YA YUMURTALI YA PİRİNÇLİ...ELLERİNE SAĞLIK..

Nilgün dedi ki...

Her gün ıspanak yesem bıkmam, ellerine sağlık canım. Sağlık ve sevgi dileklerimle..

gutguturuna dedi ki...

bende eşi ıspanak seven şanslı bayanlardanım:)))ellerine sağlık enfes gözüküyor..ne zamandır yapmadım bende..bu hafta menüme koyayım..

Yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık minticim.
Ispanağın her hali güzel.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Benim de büyük kızım bayılırım bu tada.Şimdi sadece eşinin sevdiklerini yaptığın için şükret.Kuzucuk büyüdüğünde daha da zor olacak. Bizim evde birinin yediğini diğeri, diğerinin yediğini öbürü yemiyor.O nedenle yemek yaparken asgari müşterekte buluşmakta baya zorlanıyoruz.
Sevgiyle kal.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

kim hayır diyebilir bu nefis yemeye eşimin en sevdiği ıspanak yemeği kışın en faydalı ve lezzetli sebzesi bence ellerine sağlık ALEVİM sevgiler canım

mutfagabuyrun dedi ki...

bizim evde ıspanağın en çok sevilen yemeği.harika olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık ıspanak nefis görünüyor kulakları çınlasın tam Temel Reislik olmuş:)) Sevgilerimle...

iremmiss dedi ki...

Ispanak mııııııı bayılırız eşimle. Her türlüsünü yerim. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.
Şifa kaynağı bir lezzet.
Saygılarımla.

Hayatın Tatları dedi ki...

ooffff off yaralarımı deştin mintim yaaa.benim koca hiç ama hiç sebze sevmiyor çocuklardan çok onu yemek yedirmeye çalışıyorum. Ispanak ise benim en sevdiklerimden heleki yumurtalısı. Ama dediğin gibi yıkamak başlı başına bir iş o yüzden çok canım çektimi anneye sipariş yapıyoruz artık biz. Ellerine sağlık...

Nil dedi ki...

minticim bundan sonra karar verdim yemek vakti senin bloguna uğramayacam:) ellerine sağlık arkadaşım

zeynep dedi ki...

Oh ohh birde sarımsaklı yoğurt üzerine nefis oluyor bende şimdi yıkadım ıspanakları tevafuk:))aynından yapacağım inşaAllah..Öpüyorum kocamann....

kalpkurabiye dedi ki...

Alevciğim;
çok severimm hemde pek çok severimm yumurtlı ıspanağı nefis bir aperatif:)
yapan ellerin dert görmesin canım..

sarımutfak-hande dedi ki...

ıspanaktaki demir emiliminin çok olması için yumurtayla yenmeliymiş doğru bir seçim olmuş yani bu:)))
ellerine sağlık canım ailecek bayılırız

marifet ellerimizde dedi ki...

canım arkadasım ellerine saglık .tam benım dıyetıme gore:)

abide dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Yumurtalı ıspanak daha önce hiç yememiştim.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler

efeninannesi dedi ki...

ıspanağa bende bayılırım nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgiler bende beklerim

Unknown dedi ki...

asıl sana afiyet olsun.bize şimdilik(yapana kadar )bakmak düşüyor:(
ellerine sağlık

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Çok severim, bana çocukluğumu hatırlatır. Ellerine sağlık canım kardeşim..

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Bizim evdede aynı sanırım.Beyler ne severse o pişiyor.Ispanağın her hali güzel..
Ellerine sağlık canım..

Safran dedi ki...

Ben de salcasiz seviyorum Minticigim, bazen sirf ispanak, yumurta ve peynirle kavurmasini yapiyorum... Dedigin gibi ispanagin her hali guzel :)

Unknown dedi ki...

Çok guzel görunuyorlar ellerıne saglık ıspanak seven herkes her halını de yemegı sevıyor,bende yumurtalısına bayılıyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Alevcim ne çok severim yanına taze soğan ile ...Ellerine sağlık arkadaşım

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...