24 Şubat 2011 Perşembe

Bebeğimin Lezzetleri(Kuskus ve Sebze Çorbası,Cevizli Muhallebi ve Daha Fazlası:)

 
Selamlar tüm gönüllere.
İşe başlamanın tatlı ama azıcık buruk heyecanı içerisindeyim.
Bir yandan yaklaşık 1,5 sene ara verdiğim iş hayatıma yeniden dönüyor oluşumun heyecanı,çok özlememiş olsam da gayriihtiyari mutluluğu.
Diğer yandan 1,5 sene boyunca zorunlu bir kaç saatlik ayrılıklar hariç bebeğimin kokusundan hiç uzak kalmadığım için,ondan uzak kalacak oluşumun burukluğu...
Sizler anlayın halimi işte:)
Ama yine de çok şükür ki bebeğimle doya doya uzun bir zaman dilimini paylaştık.Koklaştık.Anne-evlat olmanın hazzına vardık.Bu imkanı bana sağlayan sevgili eşime çok teşekkür etmek istiyorum.Onun desteği olmasa belki ev alma,araba alma işlerinden dolayı daha erken başlamak isteyebilirdim.Ama eşim;bunların hepsini zaman içinde nasibimiz varsa gerçekleştirebieceğimizin,yaşımızın genç olduğunun ve geri dönüşü olmayan bu tatlı zamanları doya doya yaşamam gerektiğinin farkına varmamı sağladı.Bana her alanda verdiği sayısız desteklerinden dolayı minnetarım eşime.Allahım onu başımızdan eksik etmesin inşallah...

Evet sevgili dostlar bebeğimle olmanın son demlerini yaşıyorum.Bu nedenle çok fazla ziyaretlerinize gelemiyorum.Lütfen Minticiğin kusuruna bakmayın.Şu geçiş dönemini atlattığımda sizleri daha sık ziyarete geleceğim inşallah...

Bu ayrıntıya da dikkatleri çektikten sonra bir başka husus ise bebeğimin birikmiş yemek resimleri...
Şu anda bebeğim 15. ayına yaklaşıyor.Artık biz ne yiyorsak ev yemeklerini hiç ayırt etmeden yiyor Maşallah.Ama yine de ara ara bizim için çorba pişirmediğim zamanlarda,tembellik yaptığım yada dışarda yiyeceğimiz zamanlarda bebeğime hala özel olarak çorba ve yemek hazırlıyorum.

Mesela;sadece ona özel balık pişirebiliyorum hala.Bizim etli yemeklerimiz olmadığı günlerde sadece bebeğime özel kıyma,et yada tavuktan birini minicik porsiyonlar halinde pişirip yediriyorum ona.Bu resimleri inanın ne zaman çekmişim,hangi ara yapmışım bilmiyorum.Ama bebeğime yaptığım şeyler ilerde anı olarak kalsın diye hepsini bir postta yayınlamak istedim.Minik bebeği olan annelere de belki fikir olur diye düşünüyorum...
BAKALIM BEBEĞİNE DEĞİŞİK ZAMANLARDA NELER YAPIVERMİŞ ANNEMİNTİ:)

SEBZE ÇORBASI
Malzemelerini de görüntülemişim zaten.
1adet patates
1adet havuç
1adet kurusoğan
1adet kabak
1adet domates
2-3 dal maydonoz
3-4 dal dereotu
****
Tüm malzeleri rendenin minik tarafından geçirdim,maydonoz ve dereotunu da minik minik doğradım.Çok az yağda bir iki kez malzemeleri çevirdikten sonra göz kararı suyunu ilave ettim.Ve ağzı kapalı olarak pişirdim.Ara ara suyunu çektikçe su ilavesi yaptım.
Bebeğime 13 aylık oluncaya kadar hiç tuz vermedim.
 Ama artık çok az olmak kaydıyla lezzet vermesi amacıyla yiyeceklerine katıyorum.
Evet bu çorbamız bu kadar...
Şifa olsun kuzucuğuma...

CEVİZLİ MUHALLEBİ

Bildiğimiz şekilde muhallebiyi yapıp,içerisine şeker değil pekmez katarak muhallebiyi tatlandırdım.Ve içerisine ceviz katarak bebeğime yedirdim.
Şifa olsun:)

 
 KUSKUS ÇORBASI

Misafirlerime kuskuslu lezzetler hazırlayacağım zamanların birinde yapıvermiştim bu çorbayı bebeğime,hatırladım şimdi:).İçeriği oldukça basit,lakin bebeğimin sevdiği bir lezzet oluvermişti.
Çok az zeytinyağı,kuskus ve bir adet domates rendesinden oluşuyor çorbamız.

Domatesin kabuklarını soyduktan sonra rendeleyin.Çok az yağı tencereye koyarak domaresi çevirin.üzerine kuskusu ve suyunu ilave ederek pişirin.Ben çok az da irmik katmıştım.Dilerseniz katmadan da pişirebilirsiniz miniklerinize:)
Şifa olsun:)

KIYMALI BULGUR ÇORBASI

Bebeğime yine,es sık yaptığım lezzetlerden biri.
Çok az kıymayı yağda hafif pişirip,içerisine bulguru,domates rendesini,suyunu ilave edip pişiriyoruz.Dİlerseniz salça ilave edebilirsiniz.

Ben yine 1 yaşına kadar bebeğime salça vermedim. 
Ama artık yemeklerine katıyorum.Dilerseniz bu çorbayı pirinçle de yapabilirsiniz.

Çorbada sınır tanımıyorum.
 O anda elimin altında ne varsa,onunla çorba yapıveriyorum bebeğime.
Mesela;biz bugün eşimle Dominos'tan yiyeceğimiz için bebeğime özel mercimek çorbası yaptım.İçine çok azda pirinç attım.Oldu sana çorba.

Sebzelerden,brokoliden,sadece karnıbahardan,pırasayla havuçtan,ne bileyim aklınıza ne geliyorsa onu çorbaya dönüştürün ve bebeğinize yedirin.Ben bebeğime kerevizin bile çorbasını yaptım.Biberin çorbasını,eriğin çorbasını.Bu hususta sınır yok...Bebeğime yaptığım her çorbayı görüntüleyemiyorum tabi.Aklıma estikçe görüntülemişim işte.Ama yaptığım çorbayı,en fazla iki gün yediriyorum bunu hemen belirteyim.
İki günde bir mutlaka değişik bir çorba pişiyor benim mutfağımda bebeğime özel:)




Ve bebeğime hazırladığım meyve püresi.İnanın minik not kağıdı olamasa içeriğini tahmin bile edemezdim.:)Allahtan temkinli bir insanım.:)

 
 Öyle zannediyorum ki yazdan kalan bir meyve püresi:)Şuan bebeğime meyve vermekte inanılmaz zorlanıyorum.Bazen mandalina yiyor,bazen de oynaya oynaya azıcıkta olsa minicik bir elma dilimi yiyor o kadar.onun dışında meyveyle aramız yok.Hıı!bir de babasının muz sevdası sayesinde muz yemeyi seviyor...



 Yine protein içeren (kıymalı,etli,bulgurlu yada hububatlı)yemek ve çorbalarınızın yanında,bebeğinize muhakkak yoğurt yedirmenizi öneriyorum.Ben bebeğime özel hala yoğurdumu evde kendim mayalıyorum.Tüm annelere öneriyorum.

Evet bebeğime ilerisi için anı olarak ekliyorum bu postu.Hem nasip olursa ikinci bebekte unuttuğum lezzetleri hatırlayıveririm belki:)

Anneminti'den şimdilik bu kadar.
Hazırlanıp bebeğimle son kez dışarlarda dolaşmanın keyfini yaşamak istiyorum.
Sizlere sevgilerimi gönderiyorum...

29 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

annesi ne de güzel mamalar yapmış kuzucuğuna:)
mintim işin hayırlı olsun muhakkak ilk zamanlar zor olur ama sonra keyifli:9
sevgiler canım

kalpkurabiye dedi ki...

canımm şifa olsun bebeğine:)
maşallahh..
annem seni çok takdir ediyor bebeğine özenmenle ilgili:)
ilgisiz annelere çok kızar:)
bak örnek al ilerde sende böyle yaparsın diyor:))

MÜJDE dedi ki...

ELLERİNİZE, EMEĞİNİZE SAĞLIK. ÇOK LEZİZ OLMUŞLAR.

Unknown dedi ki...

CANIM BENDE HEMEN HEMEN AYNI TARZ ÇORBALAR YAPTIM ŞÜKÜR ŞİMDİ BİZ NE YİYORSAK ODA ONU.BİZE ÖĞRETTİĞİ ŞEY İSE TUZU AZ YEMEK VE DE ACI BEN ACI VE TUZ DELİSİ BİRİ OLARAK İYİ TERBİYE OLDUM DİYEBİLİRİM:)

Unknown dedi ki...

CANIM BENDE HEMEN HEMEN AYNI TARZ ÇORBALAR YAPTIM ŞÜKÜR ŞİMDİ BİZ NE YİYORSAK ODA ONU.BİZE ÖĞRETTİĞİ ŞEY İSE TUZU AZ YEMEK VE DE ACI BEN ACI VE TUZ DELİSİ BİRİ OLARAK İYİ TERBİYE OLDUM DİYEBİLİRİM:)

mine dedi ki...

Allah razı olsun eşinden 1,5 yıl az bir zaman değil, herşey olur hayırlısıyla

Adsız dedi ki...

Harikasin minticim:)
Ellerine saglik,insallah pasaya yaramistir ve saglikli büyüsün insallah.
Is hayatinda sana basarila diliyorum.
Allah isini ras getirsin

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ellerine saglik Minticim,bende senin gibiyim,herseyin corbasini yapar yedirirdim,simdi tekrar pürelere,corbalara dönüs vakti,e biraz tecrübe isi kolaylastirsada cocuk yermi severmi korkusu var tabii...

ise basliyor olmana üzüldüm gercekten,ama herseyin hayirlisi olsun diyelim,üzülmek bosuna,her isin basi sagliktir,siz saglikli olun,gerisi bostur...sevgilerimle canim.

mutfagabuyrun dedi ki...

afiyet bal şeker olsun bebişine arkadaşım.seninde ellerine sağlık.öpüyorum.

memolininannesi dedi ki...

elınıze sglık annesı. sıfa balolsun ınsallakkuzucuga

umutluhayat dedi ki...

yarasın miniğime,büyütüp kocaman abi yapsin.annesinin de ellerine sağlık.canım sanada kolay gelsin.başarılı işlere imza etmen dileğiyle.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
işe başladığın için hayırlı uğurlu olsun diliyorum. Kuzundan ayrılmak zor olsa da, çalışmak bence güzel bir şey.
Kuzucuğun için yaptıklarına bayıldım. Yeni anne olanlara ne güzel yardımcı olur. Hatta inşallah ilerde benimde torunlarım olursa ne güzel yararlanırım.
Sevgiyle kal.

Gulcin dedi ki...

Bol sans Minti!
Senin icin de ailen icin de en guzeli olsun.
Sevgiler

marifet ellerimizde dedi ki...

canım ellerine saglık ..işin hayırlı ugurlu olsun :))))
o melegımın gıdısından koklarım ..ayy pek ozledım ben bebk kokusunu:)))))))

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Ellerine sağlık ne güzel mamalar hazırlamışsın bebeğine canım..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Alevim, işe yeniden başlayacaksın elbet. Unutma ki yavrularımıza daha iyi bir gelecek sağlamamız da önemli, yeteri kadar sevgi verip kaliteli zaman ayırdığında, bunu anlayabilen bir çocuk olacaktır en sonunda. Evet zor ama dünya üzerinde milyonlarca anne bunu yapıyor maalesef. Yaptığın tüm yemekler bebişine şifa olsun, ellerin dert görmesin canım kardeşim benim. Hayırlı olsun, kolay gelsin..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Alevim, işe yeniden başlayacaksın elbet. Unutma ki yavrularımıza daha iyi bir gelecek sağlamamız da önemli, yeteri kadar sevgi verip kaliteli zaman ayırdığında, bunu anlayabilen bir çocuk olacaktır en sonunda. Evet zor ama dünya üzerinde milyonlarca anne bunu yapıyor maalesef. Yaptığın tüm yemekler bebişine şifa olsun, ellerin dert görmesin canım kardeşim benim. Hayırlı olsun, kolay gelsin..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Alevim, işe yeniden başlayacaksın elbet. Unutma ki yavrularımıza daha iyi bir gelecek sağlamamız da önemli, yeteri kadar sevgi verip kaliteli zaman ayırdığında, bunu anlayabilen bir çocuk olacaktır en sonunda. Evet zor ama dünya üzerinde milyonlarca anne bunu yapıyor maalesef. Yaptığın tüm yemekler bebişine şifa olsun, ellerin dert görmesin canım kardeşim benim. Hayırlı olsun, kolay gelsin..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Elinize ve emeğinize sağlıklar olsun. Mutfak işinden anlamadığım için detaylı yorumlara giremediğim için ancak, çok lezzetli ve nefis göründüklerinden bahsedebileceğim.
Saygılarımla.

YAŞAMSAL GANİMETLER dedi ki...

OYYYY İKİNİZEDE KIYAMAM BEN YAAA ÇOCUK HENÜZ BEBEKKEN AYRILMAK ÇOK ZOR İKİNİZEDE RABBİM SABIR VERSİN..BEBEĞİN İÇİNDE ZOR BİR DÖNEM OLUCAK ANNESİ SENİN İÇİNDE HATTA İLK AYLARIN İŞYERİNDE AĞLAYIP SIZLANMAKLA VE TELEFONLA GÜNDE KIRK KERE ARAMAKLA GEÇİCEK AMA ALIŞICAKSIN ODA ALIŞICAK BEN HEP DERİM İNSANOĞLU NELERE ALIŞMADI Kİ SADECE ZAMAN VE EN İYİ ŞEKİLDE DEĞERLENDİR BEBEĞİNLE KALAN ZAMANLARINIZI İŞ SONRASI...HADİ BAKALIM SANA KOLAY GELSİN..MAMALARINIZDA HARİKA=))

KURABİYECİCİ dedi ki...

Ellerine sağlık minti anne üzülme sende onun istikbali için koşturacaksın Allah sağlık versinde ayrılıklar böyle olsun

Nil dedi ki...

Bebeğine kim bakacak bundan sonra? 15 ay onunla kalmak muhteşem bişey. Bebeğini 40 günlükken bırakıp işe başlayan bir anne olarak kıskandım sizi

Tatlı Mutfağım dedi ki...

minticim Allah razı olsun eşin ne güzel demiş. yavrunun en güzel anlarında yanında olmak en büyük nimet.ilk 3 yıl bebekle birlikte olmak çok önemli. eğer imkan varsa işi bırakmalı ama yoksada en kötü ihtimal aynı kişinin çocukla ilgilenmesi önemli. senin oğluşa kim bakacak çalışırken?

hayırlısını diliyorum canım hakkınızda. seni çok iyi anlıyorum içindeki sızınıda. Allah yardım etsin. Mecbur zamanla ikinizde alışacaksınız. ne zaman başlıyorsun işe?

ayrıca miniğe yaptığın mamalar çok güzel eline sağlık annesi. bende her şeyi keyifle yapıyordum malesef bizimkinin bünyesi alerjik çıktı ne yedirdiysem tepki gösterdi uzunca bir süre aralıklarla yedirmek zorunda kaldık. sonrada ona özel birşey yapamaz oldum ama inş. diğer mnik doğsun herşeyin hayırlısını görürüz yeterki Mevlam sağlık versin dimi:)

öpüyorum mintim iş hayatınla birlikte herşeyin güzel olmasını diliyorum. hayatta her şey boş aslında biliyor musun? yeterki Rabbim verdiği sağlığı almasın.

mintinin dünyası dedi ki...

tatlı mutfağım sevgili arkadaşım işe pazartesi başlıyorum mecburen.artık ev keyfi,miniğimle olmanın keyfi sonaa erdi.ama senin de dediğin gibi sağlıkan önemlisi yok.Rabbimden bir can sağlığı sıhhati istiyorum en çok.bababannemiz geldi bugün.ona odasını dolabını boşaltıp hazırladım.eşyalarını yerleştirdi.artık pazartesinden sponra önce allaha sonra babaanneye emanet.ama gözüm geride kalmayacak.öyle düşkün ve dikkatli babaannemiz çok şükür.

tatlı mutfağım güzel bilgilerin için teşkekkür ederim arkadaşım.sen hep böööyle güzel bilgiler yaz bana emi:))doğru yaptığını da yanlış yaptığıı da şeffaf bişekilde paylaşabilmen çok hoşuma gidiyor.bu arada senin ikinci kaçıncı ayında.Allahım kolaylık versin canım.annelik kutsal ama meşakkatli bir iş.sevgilerimle

mintinin dünyası dedi ki...

denizim teşekkürler canım.inşallah sen de anneciğinin umut ettiği güzellikte bir anne olusun.anneciğine sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

küçük mucizem babannemiz bakacak arkadaşım teşekkürler ediyorum...

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşlarım herbirinizin yorumu mesajı o kadar güzel,o kadar manidar ki benim için özellikle şu sıkıntılı zamanlarımda.temennileriniz için,nasihatleriniz için tek tek teşekkür ediyorum her birinize ayrı ayrı.keşke herbirinize ayrı ayrı cevap yazığp teşekkür etme fırsatım olsa ama anlayabileceğinizi düşünerek anlayışınıza sığınıyorum gönüldaşlarım.sadece soru sorann arkadaşlarımı yanıtlamaya çalıştım.her birinize ayrı ayrı teşekkürler ve sevgiler...

Adsız dedi ki...

Corbalar hep bulgur pirinc salca domatesli

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili adsız çünkü bebek gelişimi için blgr-pirinç-domates çok faydalı.yeni bebeğin için sen de bol bol kullanmalısın...sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...