4 Şubat 2011 Cuma

Yufka Ezmesi (Yöresel)




Selamlar arkadaşlar,
Eşimden öğrendiğim bir lezzetle buradayım.Eşimin küçüklük anılarında gizli,yöresel bir lezzet.Deneyen yoksa eğer,muhakkak denemenizi öneriyorum.Kahvaltıda inanılmaz güzel oluyor.Hatta bu enfes karışım Kırşehir Kaman taraflarında baklavaya konuyor.Çıtır çıtır oluyor.İncecik yufkaların arasına bu çıtır tat...Üzerine,kıvamında mis gibi şerbet...Parmaklarınızın arasında enfes baklava dilimi...Ohh şahane olur,eminim...

Eşim mutfakta çok iyidir gerçekten.Geçengün, daha evvel tatmadığım ama tadına da doyamadığım bu lezzetle tanıştırdı beni.
Sizin de beğeneceğinize eminim:)

YAPILIŞI:
1-Bildiğiniz köy yufkasını ilk olarak tere yağında kızarttı...ekmekler çıtır çıtır oldu...




2-Kızarttığı yufkaları ufalayarak,iyice dövdü.tazecik kırdığı Kaman cevizleri ile yufkayı birbirine karıştırdı.Üzerine 1 yemek kaşığı kadar toz şeker serpti..Ve ezme hazırlanmış oldu.Eskiden bu karışımı tekrar köy yufkasına sararak yerlermiş.Ben normal ekmekle ve kaşıklayarak yedim.ımmmh tadı çoook güzel.Çayın yanında çok güzel oldu gerçekten.Eğer yapmaya karar verirseniz oranları:



1 sb  dövülmüş ceviz

1 sb. dövülmüş kızarmış köy yufkası

damak tadınıza göre 1 yk. tozşeker.



SEVGİLERİMLE
AFİYET OLSUN...MİNTİ...

19 yorum:

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

ufff cok lezzetlı gozukuyor.

kalpkurabiye dedi ki...

Alevciğim;
senin bu yöresel lezzetlerine hayranım:)
ne güzel şeyler okuyup öğreniyorum sayende:)
ellerin dert görmesin balım:)
öperim:)

Unknown dedi ki...

Esinin ellerine saglik minticim. Tanimadigim bir lezzet. Gerçekten nefis görûnüyor

Limon çiçekleri dedi ki...

Alevim canımcım.Bana''yapma limon çiçaam''diyorsun ama asıl sen yapıyorsun.Tariften enfes olduğu kesin.Nede olsa orta anadolu:))Herşeyi bambaşka.Tarif senin elindende çıkınca daha bir nefis olmuş.

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Bizim buralarda bu yemeğe 'Yufka Tatlısı' deniyor.Tadı çok güzeldir.Sende çok güzel yapmışsın.
Ellerine sağlık..

Fatoş Öztürk dedi ki...

Daha önce hiç duymadığım bir lezzet.Eşinin ellerine sağlık canım.En içten sevgilerimle...

zeynep dedi ki...

Yandaki dönderme dimi ondan da alsam bir parça olur mu olurmu??Mutlu hafta sonları..

yedirenk dedi ki...

Canım yöresel lezzetin harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgilerimle.

Özgen dedi ki...

Canım gerçekten çok değişik ve güzel bir lezzet bu.Burada köy yufkası satulıyor muhakkak denemek isterim. Eminim benim de eşim çok sevecek sevgiler öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Mintişim bu lezzet bana biraz tanıdık geldi teyzem ben küçükken bunun bir benzerini yapardı aynen hazırlar elde açtığı gözlemenin içine harç olarak katardı ben ayıla bayıla sıcak sıcak yerdim onları tadına doyamazdım Allah rahmet eylesin canım teyzeme iyiki aklıma getirdin çabucak yapıp yemem lazım eşinin de eline sağlık canım
sağlıkla kal

nabrut fıdıllıoğlu dedi ki...

köy yufkasını çok seviyorum.şöyle ateş kokmalı.böyle şekerlide çok güzel olur ımmmm

Unknown dedi ki...

Tam kahvaltılık olmuş,denemek lazım..
ellerine sağlık

Güloanne mutfakta dedi ki...

Alavciğim yöresel tatlara her zaman açığımdır sende çok sık yer veriyorsun yüreğine sağlık arkadaşım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik minticim nefiss görünüyor! bu güzel paylasimin icin cok tesekkürler canim.. cici haftasonlari diliyorum.

Zehra Gürgen dedi ki...

aa çok değişik geldi bu bana, ama bence püf noktası kocaların yapması :) ne bileyim bana eşimin yaptığı her yemek harika geliyor.keşke hep yapsa :((
deneyeceğim tabii hemde evde yufkamda var ama ıslatılmış halde? böyle de olurmu acaba?

TAZE NANE dedi ki...

Çok hoşuma gitti bu tarif. Çok beğendim.
Sevgiler canım.

casminella dedi ki...

Çok güzel de, köy yufkasını nereden bulacağız. Bir de bizim yerimize ye, afiyet olsun...

Nil dedi ki...

ilk defa duyuyorum fakat okurken yutkunduğumu farkettim:)hazır evde anneannemin yolladığı bir yufkam varken denemeliyim. acaba kızım verir mi ki ekmeğini. çünkü bayılıyor sac ekmeğine :)eline sağlık arkadaşım.

SeneminYemekleri dedi ki...

yeni şablonun çok güzel görünüyor fakat resimlerim büyüklüğü ve kayıt sayısının çokluğu nedeni ile ağırlaşmış siten .Ne çok şeyler eklemişsiniz üç aydır vakit bulup girememiştim ♥♥♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...