4 Kasım 2010 Perşembe

trabzon kurabiyesi


selamlar sevgili dostlar,
yeni lezzetleri yeni tarifleri denemeyi tatmayı çok seviyorum.
sevgili eşim,diğer yarım her ne kadar klasik mutfak yanlısı olsa da ben elimden geldiğince açık olmaya çalışıyorum mutfaktaki özgürlüğe.
deniyorum,yapıp uyduruyorum,kimi zaman kurallara uyuyor,kimi zaman uçlarda dolaşıyorum.mutfağımı,mutfak maceralarımı çook seviyorum.lezzetlerim güzel oluyor sizlerle paylaşıyor,cici yorumlarınızla mutlu oluyorum.
 deneyipte memnun kalmadıklarımdan ise deneyim kazanmış oluyorum.

"İnsanlar tecrübeleri nispetinde değil, tecrübelerinden aldıkları dersler nispetinde olgundurlar" der. Bernard Shaw.

işte bu nedenle deneyim için harcanan emeğe üzülmemek gerektiğine inananlardanım..

velhasıl cici yüreklilerim,tam bir mutfak aşığıyım.yine bir misafir ağırlama merasimime başlamadan önce harıl harıl kurabiye tarifi ararken arkadaşım paşasoframın sayfasında rastladım bu cici tarife..sevgili arkadaşlar kurabiye tarifi arıyorsanız bunu yapın derim.inanılmaz lezzetli bir kurabiye...



  bu nefis kurabiyeyi bir sonraki denemem de fındıkla buluşturdum ki 
inanın tadı çok daha güzel oldu.ilerleyen zamanlarda,tarifindeki birkaç küçük değişilklik ve birkaç ekleme sonrasında ortaya çıkan ve eşimin tabiriyle
"fındıklı hanımeli bisküvisi" 
tadındaki fındıklı trabzon kurabiyesi tarifimi de sizlerle paylaşacağım inşallah.


hadi şimdi mısır ununun nefis lezzetinden oluşan ve bildiğim kadarıyla
Trabzon'da sarı kurabiye olarak anılan ve sıklıkla yapılan bu tarife birlikte bir göz atalım:)
 bu arada trabzonlu arkadaşlarımın yorumlarını bekliyorum:))

Bu tarifimi sevgili arkadaşım Merakiyidir bloğunun düzenlediği porselan demlik çay saati etkinliğe gönderiyorum.kendisine kolaylıklar diliyorum...


 kullandığım malzemeler
1 su bardağı misir unu
1 çay bardağı sıvı yağ
1
su bardağı toz şeker 
1 adet yumurta
1 çay bardağı süt
100 gr tereyağı (oda sıcaklığında olmalı,tereyağı yoksa margarin de olur.) 
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Aldığı kadar un
 
süslemek için
1 çay bardağı findik tozu 
 

yapılışı
1-Bir kapta tereyağı,yumurtayı ve şekeri mikserle iyice çırpın.

2- sıvı yağ, süt ,misir unu, kabartma tozu ve azar azar un ilave ederek, ele yapışmayan bir hamur hazırlayın. hamurunuzu yaklaşık 10 dakika kadar dinlendirin.(ben misafirlerime yapacağım diğer kurabiyem olan kokostarların hamurunu yoğuruncaya kadar dinlendirdim.
 kokostar kurabiyemin tarifi için tıklayabilirsiniz.) 

3-dinlenen hamurdan istediğiniz şekilde ve büyüklükte kurabiyeler yapın ve tepsiye dizin.dilerseniz orjinaline sadık kalarak şu şekilde yapabilirsiniz;

***hamuru iki parçaya ayırın ve her parçayı ince rulo olacak şekilde tezgahın üzerinde yuvarlayın.yani hamuru rulo şeklinde yuvarlayarak uzatın.üzerini hafifçe yassıltın ve bir bıçak yardımıyla dilediğiniz büyüklükte kesin.kestiğiniz kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş yada yağlanmış tepsiye dizin.

4-Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 25 dakika pişirin. Fındık tozu serperek servis yapın.

afiyet olsun...sevgiler.."minti"

 made in minti

36 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
Benim eşimde yeniliklere asla açık değil. Bazen beni kırmamak adına yerken nasıl zorlandığını anlatamam. Ama eğer denemezsek yeni tadlara nasıl ulaşacağız değil mi tatlım.
Sevgiyle kal.

Baharcicegi dedi ki...

Trapzon kurabiyesi kiyir kiyir agza alinca dagilan nefis bir kurabiye olmus eline saglik

Limon çiçekleri dedi ki...

Mintim,canım,beyaz unsuz bir kurabiye tarifini ilk kez görüyorum.Eminim çok lezzetlidir hiç şüphe yok.Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canımın içi kurbişler harika ellerine
sağlık kocaman öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Alev ciğim ellerine sağlık güzel kardeşim bende mutfakda deneyerek birşeyler bulmaya
uydurmaya
yeni mamalar denemeye bayılırım Allah dan eşim ve çocuklar da çok seviyorlar ve takdir ediyorlar
aynen devam et canım arkanda ben varım kim tutar seni:))))))))
bunun mısır unsuzunu bol fındıklısını yapsam olmazmı acep?:D
haydi hayırlı cumalar olsun

evatolyesi dedi ki...

Afiyet olsun benim oğlum kurabiye canavarıdır ona yapmam lazım
Sevgiler:)

Dıydıycı Hatun dedi ki...

ben trabzonlu değilim ama bir süredir trabzondayım. sizin tarifi görünce "aaa, demek o poşette satılan sarı kedi dili bisküvi benzeri şeyler trabzon kurabiyesiymiiiş" dedim :) çok merak ettim yarın gidip alıcam :) sizinde elinize sağlık, şu anda sadece bir çayım var o kurabiyelerdende olmasını çok isterdim :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

ne güzel bir kurabiye mısırunuyla birlikte çıtır çıtır olmuş
ellerine sağlık arkadaşım

MERHABA dedi ki...

ellerinize sağlık oldukça değişik bir kurabiye özellikle mısırunundan ötürü tadını merak ettim .sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Hımmm kokusu buralara kadar geldi arkadaşım.
Trabzonlu değilim ama katıldığım bir toplantıda sarı kurabiye olarak ismini duymyştum ama tadına bakmamıştım.
Ellerine sağlık.

Denemek lazım,ekliyorum listeme,tam bir kurabiye canavarıyız çünki...

Sevgilerimle...

yemekaski.com seçil dedi ki...

made in minti yine yapmış yapacağını :) ellerine sağlık canım.. harikalar..

mintinin dünyası dedi ki...

bülbülüm o kadar haklısın ki canım benim.denemek gerek ki yeni limanlara ulaşalım değil mi.benim hayat yoldaşım da klasikler taraftarı.ne yapalım be ngülüm hayat onlar yaptıklarımızı beğendiğinde güzel.biz de onlar için yapıcaz evvela.ben öyle yapıyorum.yeni ve farklı lezzetleri misafirleime saklıyorum.sevgiler yolluyorum sana...

bahar çiçeğim yürekten teşekkürler canım.çok hoş bir lezzeti var.lakin tadı un kurabiyesine çok uzak.ağızda dağılan dedğin için hemen buraya not düşeyim istedim canım iznin olursa eğer.ağızda dağılıyor lahin un kurabiyesi gibi değil.daha farklı.senin aracılığınla duyurmuş oldum.sana kocaman teçekkür ediyorum.sevgiler...


limon çiçeğim teşekkür ediyorum canım.hani bilirsin ya mısır unu lezzetini.mısır ununu girdiği her lezzet gibi bu da şahane oldu. sevgiler...

derya ablacım teşekkür ediyorum sevgiler benden...

aynur ablacım hayırdır.mısır unuyla aranda bir sorun mu var yoksa.bak eğer aranız bozuksa barıştırayım sizi.ben gireyim devreye:))
ablam sen istersin de yaparsın da olmaz mı hiç.sevgiler minticiğinden...


canım ev atölyem benim.çok öpüyorum oğluşunu.sevgiler...

sevgili dıydıycı hoşgeldin mutfağıma.demek trabzondasın.ne gzel.hep merak etmişimdir orayı.canım aynen dediğin gibi torbada yapılan kurabiyeler.çok lezizler.dene bence.keşke sana ikram edebilsem çayının yanına.seni tanımak çok güzel.sevgiler...

izgüncüm aynen öyle balım.teşekkür ediyorum.sevgiler taaa yürekten...

sevgili ahsen seni görmek ne güzel.uğrayamadım epeydir.yüreğine sağlık.sefalar getirdin.mısır unlu lezzetleri ben de çok merak ederim.bu nedenle denedim.sevgiler canım...

antalyanın güzeli sevgilerimle,canım denemeni ve tatmanı çok isterim.yüreğine sağlık arkadaşım.sevgiler...

seçilim öpüyorum tatlım seni.yerin başka söyliyim.güldürüyorsun beni.inan çok mutlu oluyorum seni görünce...

bininci tekil şahıs dedi ki...

deneyimlerden ders almak onemli:)

Unknown dedi ki...

selam
Alev ciğim şimdi yorumunu okuyup geldim ve sayfandaki tüm "bunlarda ilginizi çekebilir" bölümlerini inceledim hepsinde değil ama bir çoğunda etkinlik tarifleri yazıyor başlıkları değiştirdim diyorsun başka ne yapabilirsin ben salim kafayla düşünüp sana tekrar döneyim balım oldumu?
güzel yorumların için çok teşekkür ederim gardaşım
sevgiler

Hayatcemresi dedi ki...

Alevciğim hayırlı cumalar...
Kurabiyelerin gevrekliği resimlerden belli,nefis görünüyorlar,elllerin dert görmesin,
sevgilerimle,
en emine emanet ol.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık minticiğim,kurabiyelerin çok cici gözüküyolar,ellerine emeğine sağlık..
Bu günlerde kurabiyeye sarmış durumdayım:)
Yapıp bir kenarda bekletmesem içim rahat etmiyor..
Hayırlı cumalar canım..

SERAP UZUN--KARAKAZANDAN dedi ki...

Kahvemin yanina aliyorum bir tane diye düsündüm ama o kadar güzel görünüyorlar onun icin tabagi aliyorum :)
Ellerine saglik cnm.
Hayirli cumalar...

*Ra dedi ki...

Minticiğim fikdıktozunu içine karıştırsak nasıl olur ki.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık.çok lezzetli görünüyor.Ben şimdi yapmaya uğraşmasam hani şurdan tadımlık alıp gitsem diyorum:))Afiyet olsun.sevgiler

mine dedi ki...

aaaa karadenizliyim ve ilk defa görüyorum bu kurabiyeleri ne ayıp değil mi hemen denemeli bu kadar nefis lezzetleri ellerine sağlık canım
güzel bir hafta sonu dilerim

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık hiç yemedim merak ettim bu lezzeti:)))
hayırlı cumalar

serpilobakızı dedi ki...

canım arkadaşım kurabiyelerin nefis olmuş ellerine sağlık bi tanede ben aldım sevgiler

özlem dedi ki...

canım ellerine sağlık biz 2 haftalığına izne ayrılıyoruz bayram dönüşü görüşmek üzere kendine iyi bak. bayramını şimdiden kutlarım. çok öpüyorum.

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Çook güzel görünüyor ellerine sağlık.Bu arada ne hamaratsın sen maşallah hem küçük bir yavru hem ev işleri hem de mutfakta harikalar yaratıyorsun.Bir daha maşallah sana...

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık alevcim hiç yemedim ama harika gözüküyorlar
sevgiler..

mintinin dünyası dedi ki...

BTS ÇOK HAKLISIN CANIM.SEVGİLER...

tamam aynur ablacım bekliyorum seni.sevgiler...

hatice ablam ağzına sağlık.yüreğine sağlık.beğenmene sevindim canım ablam.sana da hayırlı cumalar


zeliham al benden de o kadar canım.ianan dondurucu kurabiye dolu.hala da yapmak istediklerim var yani.cici yüreğine sağlık arkadaşım.öpüyorum seni tatlım...

serapçım canım teşekkür ediyorum çok.al al devamı var nasıl olsa:))

sevgili RA olmaz mı hem de ne güzel olur arkadaşım.oldu da.ben arasına koyup rulo şeklinde sarıverdim çok yakıştı inan.ben ce bu kurabiye kesinlikle fındıklı olmalı zaten...sevgiler...

hamarat ablacım teşekküre diyorum.al elbette.devamı var korkma.öpüyorum seni...

sevgili mine olur mu hiç.bilmediğimiz görmediğimiz öyle çok tarif var ki canım yurdumda.en çok trabzonda bulunuyormuş bu kurbişler.ellerine sağlık şimdiden.denediğinde fikirlerini beklerim sevgiler canım...

handecim sevgiler ve hayırlı cumalar arkadaşım.mısır unu çok yakışıyor canım.ama mutlaka fındıkla servis yap yada içine fındık tozu kat.sevgiler...

serpilim en eski ama hiç eskimeyen arkadaşım benim.yüreciğine sağlık.çok öpüyorum seni.teşekkürler...

özlemcim güle güle gidin inşallah.mutlu bayramlar arkadaşım.gözün geride kalmasın bizler buradayız.mutfağını yalnız bırakmam ben.sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Gönüldaşım..
Kurabiye güzelim:) Ellerine,gönlüne sağlık! Trabzon kurabiyesini,yengem çok yapar (Trabzonlu) çok güzel oluyor,sen de her zaman ki gibi sevgi ve özenle pişirmişsin,belli ki.
Mutfak uçsuz bir terapi köşesi,hayal gücünü dilediğince kullanmalı,hayatımızı yeni tatlarla coşturmalı değil mi ama!
Öyle ki rüyamda dahi yeni reçeteler görüyorum canım ya böyle birşey var mı? Derin işlemiş içime..

Her daim gönlümde olduğun,sonsuz desteğin için teşekkür ederim.
Sevincin;sevincimdir,hüznün;hüznüm diyoruz ya hani,Rabbim c.c bu muhabbetleri daim etsin hepimizde,zeval vermesin.Son mesajın için de ayrıca -yüreğinden öperim-
Cici cumalar dilerim!

Nilgün dedi ki...

Alev'cim kurabiyeyi yoğurdum mutfakta dinlenirken iki satır yazayım dedim. Mısır unu ile yapılan herşeye bayılırım. Ellerine ve emeklerine sağlık canım, iyi hafta sonları öptüm..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Canim mahcup olacak bir sey yok ortada.Bebeklisin günün 24 saati dolusun..Kendini sakin sIkIntIya sokma...
Eskiden yaptigin bir yalanci yemegin varsa onunlada katilabilirsin.Özel bir sey hazirlmana gerek yok Zaten bazilarida öyle yapiyor.
SEVGILER

dokuzuncubulut dedi ki...

Rengi, görüntüsü mükemmel olmuş. Hem fındıklı, hem mısır unlu tam Trabzon kurabiyesi olmuş gerçekten.
Mutfakta yeni şeyler denemek insanı nasıl mutlu eder, dinlendirir bilirim. Ellerinize sağlık sevgili Minti.

aslan dedi ki...

Ellerinize sağlık, lezeetli gözüktüğü kadar çok ta iştah açıcı duruyor. Ailenizle iyi hafta sonları dilerim. dostlukla..

Narince dedi ki...

Misir unu var Trabzon işi yani. Ellerine sağlık komşum.

SEDA dedi ki...

Daha önce hiç tatmadığım bir kurabiye ama malzemeleri sağlam, lezzetlidir eminim. Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Mintim benim cici arkadaşım. Ellerine sağlık.. Yeni şeyler denemek güzel tabiki olmaz mı!! Ne kadar güzel mamalar çıkıyor ortaya böylece.. Hayalgücünün sınırı yok...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Sevgili Alev bu kurabiyi yedim güzel tadı hala damağımda çok beğenmiştim hep merak ediyordum nasıl yapıldığını tarfini görünce sevindim ellerine sağlık canım sevgiler hayırlı günler canım

mintinin dünyası dedi ki...

kelebeğim o güzel yüreğine hiç hüzün değmesin,gönlünden muhbbet eksik olmasın cici arkadaşım.sana benim arkadaşım,dostum en yakınım olduğun için teşekkür ediyorum balım...sevgiler iletiyorum...

nilgüncüm bal arkadaşım seni nasıl marifetli buluyorum bi bilsen.teşekkür ediyor o cici yüreğini öpüyorum...

serapçım benim anayışlı tatlı arkadaşım.anlayışın için bir kere daha teşekkür ediyorum canım.seni sevdiğimi bil olur mu...


dokuzuncubulut güzel yüreğine teşekkürler gönderiyorum arkadaşım.beğenin beni onore ediyor.sevgiler...

sevgili aslan arkadaşım.teşekkür ediyor sdaygılarımı gönderiyorum...dostlukla


narinim öpüyorum seni...

sedam mısır unu cuk oturdu kurabiyeye tabiri caizse.inşallah deneme fırsatın olur.sevgiler..

nazlımmm tatlı yüreklim sevgiler benden...

gül ablacım ne kadar mutlu oldum anlatamam.sana faydalı olduysa ne mutlu.inşallah bir de senin ellerinden yeriz...sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...