30 Eylül 2010 Perşembe

bebeğimin 10 aylık marifetleri ve çizgi filmi koş diego koş


herkese güzel ve yağmurlu bir ankara sabahından merhaba demek istiyorum.bu postumu hazırlarken bebeğim de günün ilk uykusunda şuanda.epey oldu bebeğim hakkında birşeyler yazmayalı.oysa annesi ona karşı o kadar dolu o kadar sevgi yüklü ki yazsam,aylarca yıllarca yine bitiremem sanırım...

yemek etkinliği,uzun süren bayram tatili,misafir ağırlama derken şöyyle doyasıya içimi boşaltma fırsatım olmamıştı bloğuma.burası benim sıcacık mutfağım,gönül yorgunluğumu,sevincimi, mutluluğumu dilimin döndüğünce anlattığım yer...sizlerle paylaştıkça çoğalıyor sıcak yuvamda mutluluğum...hasbihal eden tüm gönül dostlarıma derin muhabbetlerimle...

bebeğim için aldığım ücretsiz izinin son demlerini yaşıyorum artık.severek yaptığım mesleğimi bebeğim olduktan sonra gözüm görmez oldu inanın.insan anne olunca öncelikleri değişiyormuş meğer...kınalı kuzum,bıcırığım,sevgi topumla bal böceğimle evimde olmak istiyorum hep.onun büyüme aşamalarının bir anını bile gözden kaçırmak istemiyor her anına şahit olmak istiyorum her anne gibi...

bebeğim şimdi 10 aylık artık...görseniz nasıl yemelik nasıl sevimli..incilerimiz üç oldu.alttaki iki incisi gülünce öyle şeker görünüyor ki...bebeğim biricik oğlum benim.elimden geldiğince iyi anne olmaya çalışıyorum yavrucum...

bebeğim 9. ayını geçtikten sonra artık hergün et yada tavuk grubundan kibrit kutusu büyüklüğünde vermem gerektiğini öğrendim doktorumdan.önceleri haftada 2-3 kez veriyordum.ancak şimdi; bir gün kıyma bir gün balık veriyorum.arada ya sadece tavuk yada tavuklu yemeklerden veriyorum...balık olarak somon önerdi doktorumuz ve gün aşırı mutlaka.yine hergün bir adet ceviz vermem gerekiyor .bir haftadır ihmal etsem de yeniden başlayacağım bugün itibariyle...

sabah kahvaltımız daha önce anlattığım gibi devam ediyor aynen... meyve kıtlığı yaşadığımız bu günlerde daha ziyade armut üzüm ve incir vermeye çalışıyorum.yoğurdumuz ev yoğurdu yine...

bebeğime faklı olarak tam bir enerji bombası olan tahinli mısırunu muhallebisi hazırladım geçtiğimiz günlerde...
inanın bana şahane birşey.lakin benim bebeğim böylesi ağır yiyecekleri yemiyor pek.ama yine de 2-3 tatlı kaşığı yedirmeyi başardım...


yine aynı günkü menüsünde meyve olarak
meyve püresi olarak;

bir adet küçük dağ armutu
2adet kayısı
ve 2-3 adet kırmızı üzümü cam rendeden geçirerek püre haline getirdim.
oğlum tahinli muhallebiden pek hoşlanmadı ama meyve püresini sildi süpürdü...
yine aynı gün hazırladığım erik ve keçiboynuzu suyunu da gelip gidip gün boyu azıcık azıcıkta olsa içirmeye çalıştım...
erik ve keçiboynuzu suyu
bir adet keçiboynuzunu kırıp 2-3 adet yada isteğe göre 1-2 adet papaz eriği ile kaynatın küçük bir cezveye koyduğunuz az bir su ile..
isterseniz şuanda daha çok bulunan mürdüm eriği ile de yapabilirsiniz sevgili anneler...önemli olan bebeklerimizin vitamin alması...


çok şükür gelişimimiz çok iyi.fiziksel olarak çok aktif bir bebek değil lakin zeka geişimi çok iyi maşallah.şuanda söylediğim herşeyi çok iyi anlıyor.at-ver-dur-getir-otur,aç-kapa...ve bunun gbi bir çok komuta rahatlıkla cevap veriyor.tabi ben bu komutları yazdığım gibi romota emreder gibi söylemiyorum...
"bebeğim hadi topu babaya ver" dediğimde yürüteciyle bir oda boyu ilerleyip topu babasına ulaştırıyor mesela.yüksek görev bilinci var bebeğimde:)babası kılıklı:))

gerçekten bir oyuna başlıyoruz mesela ;mesela bir oyuncğı elden ele dolaştırma oyunu.ben babasına veriyorum oyuncağı.babası halasına veriyor.halası elindeki oyuncağı oğluşuma veriyor miniğim de hiç oyun sırasını bozmadan hemen yanında duran halkanın son üyesi bana veriyor.bu şekilde herkes yanındakine vererek oyuna devam ediyoruz.bebeğim ne olursa olsun aldığı oyuncağı muhakkak bana yani,sıradaki oyuncuya ulaştırıyor...

inanılmaz güzel hareketleri var.örneğin kumandanın televizyonu açacağını,elektirik düğmesinin lambayı yakacağını biliyor.lamba dediğimde yukarı bakıyor.
en sevdiği çizgifilm karekterinin adı diego.nikoledeon kanalında saat 09. da başlıyor anneler.inanılmaz eğitici ve öğretici.hayvanları anlatıyor,nasıl davranmamız gerektiğini,teşekkürü,hoşçakalı,merhabayı anlatıyor.hayvan sevgisinden bahsediyor.aynı saatlerde bir de dora var gerçi  henüz onu sevemedi bebeğim.ben de fazla olmasın diye izlettirmiyorum zaten.ama 3-5 yaş çocuk annelerine şiddetle öneriyorum.seviyeli ve çok eğlenceli.üstelik ingilizce de öğretiyorlar.henüz erken ama şimdiden çok seviyor benimki.ben sadece diegoyu izlettiriyorum ve müziğini bile çok seviyor."koş diego koş" dediğimde onun tv de olduğunu bilerek tv ye dönüp bakıyor.

kumandanın pil kapağını özellikle çıkarıp kenara koyuyorum,onun kumandanın parçası olduğunu biliyor mesela.takamıyor elbette ama pil boşluğunun üzerine denk getirip parmağıyla da düşmesin diye tutuyor ve taktığını söylercesine,onay istercesine seviniyor.biz de "aferin oğluma oğlum kumandanın kapağını taktı "diyoruz hep birlikte...

kola ve su şişelerini boşaltıp yıkayıp önüne koydum oynasın diye7-8 aylıkken.günlerce kapaklarıyla ilgilendi .mavi su ve siyah kola kapağını günlerce inceliyordu sürekli.sonra yaklaşık 8 aylıkken  mavi kapağı eline verdim.veeeee benim minik oğlum kapağı su şişesinin ağzına götürdü takmak için.bu alıştırmayı her defasında denedim sonuç hep aynıydı.daha 8 aylıkken kapağın şişeye ait olduğunu biliyordu.hem de siyah kapağın siyah şişeye,mavi kapağın mavi kaplı şişeye ait olduğunu...şişeleri karıştırıyordum birini öne birini arkaya koyuyordum mesela sonuç hep aynı.yüksek görev bilinciyle siyah kapak kapatamasa da siyah şişenin ağzına götürülüyor.

ah benim tatlı oğlum hangi bir şeyinden bahsedeyim senin.limon sıkacağımız 3 parçadan oluşuyor mesela.bozup tüm parçaları eline veriyorum.bebeğim kapatıp doğru birşekilde takıp bana veriyor.tuzluğun kapağı açık önüne koyuyorum mutlaka kapatıp bana veriyor...kumaştan yaptığım halkaları üstüste takabiliyor çubuğuna...benden koccccaman bir aferin oğluma...

şimdilik geşimin harika bebeğim.el sallıyor,alkış yapabiliyor.ayakta durabiliyor.derdini anlatabiliyor az çok.işe başlasam bile içim rahat olacak artık.çok yazdım biliyorum.ama ilerde bebeğim hakkında birşeyler okuduğumda mutlu olacağımı biliyorum.şuan bunları hatırlıyorum.ilerde de hatırlamak istiyorum.gerçi herşeyini yazdığım bir defterimiz var ama buranın lezzeti apayrı.
affınıza sığınarakk hoşçakalın diyorum.
minti...

12 yorum:

Defne Kızın Anası dedi ki...

MERHABA MİNTİCİM

ne çabuk büyüyorlar değil mi. maşallah senin oğluşunada. ne güzel anlatmışsın herşeyi. defne yürüteci hiç sevmiyor. almadıkta zaten. doktrumuz önermemişti. gerçi ben almak istemiştim eşim yürüyecek benm kızım gerek yok demesiyle vazgeçmiştim. bursada yeğenlerin yürütecine koyduğumda hiç yürümedi kızdı elleriyle yanlardan tutup kaldırdı yürüteci güçlü kızım:))

balığa gelince bende somon verdim 2 kere. dil balığıda çok iyiymiş. ceviz badem fındık rondodan geçrdim bu karışımdan her sabah kahvaltısında veriyorum. muhallebi meyvelileri seviyor benim cadı. ama senin bombayıda denemek lazım.

canım öpüuyoruz sizi.

disal dedi ki...

maşallah canım yaa...bunları dinlemek çok güzel ama anne olarak yaşamak harika bir duygu...Rabbim sağlık sıhhatle büyütmeyi nasip etsin...

maması harika olmuş....bu tariflerede ihtiyaç var...ellerine sağlık..

mormenekselerr dedi ki...

canm gerçekten seninle şöyle çayli bir sohbeti isterdim inan senin de dedigin gibi,tatli dilli arkadasim benim,bebişine de sana kocaman öpücuk yolluyorum canm hep böyle mutlu kalin sevgiler...

PEPELA'S GARDEN dedi ki...

Canım kardeşim,Alev'im.
Ne de güzel,ne içten ifade etmişsin herşeyi,maşaAllah.Bir yudumda,bir nefeste içime çektim hepsini.Böyle aşığım içten kelamlara,duru duygulara,temiz anlatımlara..
Ankara ile başlayalım evvela.Kurban bayramı gibi Allah nasip ederse Türkiye niyetimiz var,Ankara'ya da geleceğiz,daha önce bahsettiğin İstanbul-Ankara med-ceziri vardı ya hani,işte gelip,yerine görüp,araştırıp ona karar vereceğiz,kardeşini dualarında unutma.
İkincisi bal oğluna,can oğluna maşallah.Yüreğin o duygu ile öyle bir atıyor öyle bir patlıyor ki istersen düzinelerce,destanlarca yaz yine bitmez yine bitmez,hep birşeyler yeşerir yeniden içinde.
Aynı mevzu bende de geçerli.Kızım için yazmaya başladığımda biliyorum ki sonu gelmeyecek,ona olan tutku ve bağlılığımı asla layıkıyla ifade edemeyeceğim,en güzeli yüreğini alıp çıkarmak koymak ortaya,o anlatsın bir bir:)
Allah cümlemizin yavrucuğunu bağışlasın,nice hayırlı,uzun ömürler nasip etsin.Salih,çalışkan,tertemiz bir genç olsun inşallah.
Yediklere şifa ola,Allah nazarlardan korusun.
Sevgi ve selamlarımla gülüm

Bayram Kombesi dedi ki...

Canim Allah anali babali, saglikli, huzurlu buyutsun.
Gercekten insan her anlarinda yanlarinda olmak istiyor ama ne mumkun.
Is saati gelince mecburen gidiliyor.
Arkada gozu yasli bebeler. Insnin ici aciyor ama icinden de cikilmiyor.
Sen su gunlerin keyfini doya doya cikar.

özlem dedi ki...

canım sen Ankara'da mı oturuyorsun? eğer Ankara'da oturuyorsan Annemlere geldiğim zaman mutlaka görüşelim.

mintininmutfağı dedi ki...

defne kızımın sevgili annesi hoşgeldim gönül kapıma.epey oldu hasbihal edemedik seninle canım benim.defne kız pek güçlüymüş maşallah.allahım bağışlasın.dil balığını ben de alıp vereyim arkadaşım önerin için teşekkür ediyorum.faydalarını da araştırayım netten.çok öptüm seni...

sevgili disalcim hoşgeldin cici yorumunla sefalar getirdin arkadaşım.o kadar haklısın ki sözlerinle.allahım razı olsun sevgiler...

mormenekşem sevgili loony im.teşekkür ediyorum o güzel yüreğini içtenlikle öpüyorum sevgiler...
kelebeğim,duygu selim,cici yüreklim ne de güzel tercüman etmişsin yüreğindeki güzellikleri...ancak bir anne bir anneyi anlar değil mi.bebeğimden önce bu kadar derin düşünmezdim örneğin.kelebeğim inşallah hakkınızda hayırlı olan yer olur sizin için civciviniz için.umarım hayırlı kararı verir benimle de paylaşırsın kimbilir belki de ankaraya komşu olup gelmişsin:))canım iyi düşünün inşallah.düşünme sürecinde civcivin eğitim konusunu ön planda tutun.nerede daha iyi eğitim alabilir.hangi şehir kızımın geleceğine daha iyi diye geçiriver kafandan.okullara,okulların eğitim durumlarına kadar araştır bence.yada özel okul olacaksa tercihin ilerde,nerede daha uygun ve daha kaliteli bir eğitim alır lütfen bunları göz önünde bulundur...yine yerleşeceksen hangi semt daha güvenilir,daha köklü ve saygın daha ulaşımı kolay bunları gözden geçir oldumu cankuşum...dualarım sizlerle olacak hayırlısı olsun hakkınızda.sevgiler...

bayram kömbesi sevgili arkadaşım benim sanırım sen de bebeğini geride bırakıp çalışan anneler kervanındansın.allahım kolaylıklar versin bizlere.cici yorumun içimi ısıttı alaha emanet ol...

özlemcim evet ankaradayım her daim beklerim canım.çok öpüyorum.görüşürüz inşallah...

yemekbiraşk dedi ki...

alevcim, maşallah...
bebeklerimiz gözümüzün nuru zaman öyle bir akıyorki diş çıkardı emekledi yürüdü derken 16 aylık oluvermiş oluyorlar :) allah sağlık uzun bir ömür nasip etsin evlatlarımıza, hem aileye hem çevreye hayırlı bir birey olurlar inşallah
sevgiler canım..

kalpkurabiye, deniz dedi ki...

gülüm yaa kıyamam sana benn:))
ne tatlı bir annesin öyle bebeğin de sana benzemiş maşallahh:))
allah uzun ve sağlıklı ömürler vrsinn bir de zamanı geldiğinde banada nasip etsin:))

susamcorekotu dedi ki...

ALLAH BÜYÜDÜĞÜNÜ DE GÖSTERSİN SAĞLIKLI MUTLU BİR ÖMRÜ OLSUN:)
HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

Cahide dedi ki...

Canım benim,bende muhallebiye bakmaya gelmiştim.ben ikizlerimi büyütürken tam iki yıl boyunca her sabah onlara taze yemek yapardım.Son iki çocuğumda o kadar yapamadım:)
Allah hayırlı evlat etsin cümlesini.Şimdi seninkide en tatlı zamanında,bol bol sev annesi.
Hayırlı cumalar gülüm...

GÜLOANNE dedi ki...

Alevciğim bende ankaradayım neden blog buluşması yapmıyoruz.Bu tür etkinlikler bana her zaman mutluluk vermiştir geçen cumaryesi bir çok blogcularla Türk Böbrek Vakfı yararına yapılacak kermese gönlümüzden kopanlarla bir araya gelip hem çok güzel vakit geçirdik hemde ördüklerimiz ve yaptıklarımızı hep beraber ilgili kuruma postaladık
Arkadaşım ben Batıkentteyim görüşelim diyorum sevgiyle kal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...