25 Ağustos 2010 Çarşamba

HÜNKAR BEĞENDİ

HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİNİN 5.Sİ OLAN SAHUR LEZZETLERİ ETKİNLİĞİNDE BİRBİRİNDEN GÜZEL LEZZETLER MİNTİNİNMUTFAĞINDA YAYINLANMAYA BAŞLADI...TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM...

68.TARİFİN ADI: HÜNKAR BEĞENDİ
GÖNDEREN:   MUTFAKTAKİ ZAMAN
Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ


Begendisi icin:
-3 adet orta boy patlican(miktar azaltilip cagaltilabilir)
-1.5 bardak sut
-2 yemek kasigi un
-2 yemek kasigi tereyag veya margarin
-1 cimdik muskat cevizi
-rendelenmis kasar peyniri


Et sote: 
-500 gr kusbasi et 
-1 domates 
-1 kuru sogan 
-1 sivri biber 
-1 yemek kasigi salca
- ve tuz

****ilk olarak etlerimizi dudukluye koyup ocaga alalim etler suyunu birakincaduduklumuzun kapagini kapatim 15 dakika pisirelim.(herhangi bir tavadada olabilir)etler suyunu cekip kavrulunca ince dogradigimiz sogan ve biberlerimizi ekleyip birazdaha kavuralim.ardindan salcamizida ekleyip iki cevirdikten sonra yemeklik dogranmis domateslerimizide ekleyip 5 dakika daha soteleyelim ve ardindan 1 cay bardagi su ekleyip 2 dakika  kaynattiktan sonra et sotemiz hazir....

****Begendimiz icin patlicanlarimizi ocak uzerinde veya firinda kozleyelim.(ben kozleme tepsisinde ocak uzerinde kozledim) kozlenen patlicanlari soyup ince ince kiyalim soguyana kadar yan tarafta 2 yemek kasigi margarinimizle 2 yemek kasigi unumuzu kavuralim ve sutumuzu yavas yavas ilave edip iyice karistirduiktan sonra muskatimizida ilave edelim.kasar peynirimizi kiydigimiz patlicanlarla birlikte sosumuzun uzerine ekleyip iyice karistirarak 3 dakika kadar pisirelim ve begendimiz hazir.Servis tabagimiza ilk olarak begendimizden koyup uzerine hazirladigimiz et sotemizi koyalim yaninda kozlenmis biber ve domatesle servis yapalim...

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bende de bir tarifiniz var alırsanız sevinirim..
Başarılar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...