30 Ağustos 2010 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PATLICAN ÇANAKLARI

111.TARİFİN ADI:  ZEYTİNYAĞLI PATLICAN ÇANAKLARI
GÖNDEREN:        BENİM LEZZETLERİM - PAPATYA 68
Sevgili Aynur ablama katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ

MALZEMELER:
ben bostan patlıcan kullandım 6 tane ama çok kalın değildi
1 adet büyükce soğan
4 adet yeşil biber
4 adet orta boy domates
2 diş sarımsak
tuz,karabiber,pulbiber
1fincan zeytinyağı (4 yemek kaşığı)
1 çay kaşığı şeker
YAPILIŞI: 
nasıl yaptığıma gelince  ilk önce patlıcanları alacalı soydum sonra ortadan enine 2 ye kestim ve tabanlarını düzelttim sonra az yağda çevirerek hafifce kızarttım (yumuşayacak kadar) sonra içlerini bir çay kaşığı yardımıyla azar azar oydum (patlıcanları yırtmadan) düz ve yayvan bir tencereye dizip başka bir tencere de iç harcını hazırlamaya koyuldum
soğanı ve sarımsakları çok ince doğradım  zeytinyağını tavaya alıp içine soğan ve sarımsağı ekledim pembeleşmesini beklerken biberleri ve soymuş olduğum domatesleri de minik minik doğradım soğanlar pembeleşince önce biberleri biraz çevirdikten sonra da domatesleri ilave ettim ve baharatlarını en son da tuzu kattım karıştırıp kapağını kapadıktan sonra kısık ateşte biraz pişirdim 5-6 dakika yeterli
ateşten aldıktan sonra da patlıcan kaselerimin içlerini doldurup üzerlerine bire parça yeşil biber koydum en son olarak da harcı hazırladığım tavanın içinde bir kaşık domates salçasını biraz çevirip 1 su bardağı suyla kaynatıp parlıcanların üzerlerine ve aralarına gezdirdim kapağını kapatıp 15 dakika kadar kısık ateşte pişirdim iftara kadar ılık hale geldi ve ben servis tabağına alırken üzerlerini birer parça maydonozla süsleyip sofraya getirdim mutlaka denemelisiniz çok lezzetliydi:))

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...