16 Ağustos 2010 Pazartesi

kabak gülü dolması




 
bu leziz yemek de epeydir yayınlanmak üzere sırasını bekeyenler arasındaydı.arayı fazla uzatmak istemedim artık.yazın en güzel zamanında  yaptığım lakin tadı şuanki gibi damağımda olan bu güzel lezzeti sizlere sunmak istiyorum:))herkese hayırlı ve bereketli iftarlar diliyorum



ilk kez tanıştığım ve ilk kez yemeğini tattığım kabak gülünü inanılmaz beğendim.lezzeti harika,görünümü süper bir lezzet.sağolsun kamandan eşimin leyla yengesi göndermiş bu kabak güllerini.ilk geldiğinde hemen yapmak gerekiyormuş aslında dolmasını.solduğunda açılması biraz zor oluyormuş.lakin eşimle o akşam gezmek istediğimiz için kalıvermişti sabaha.birazcık solgun oluşları bizim gezmeden gelişimizi beklemekten sanırım:))



kabak güllerinin kök kısımlarını çok hafif elinizle ayıklıyorsunuz.içlerindeki çıkıntıları kopartıyorsunuz.dolmasını yapacağınız kabak güllerinin alt kısımları aşağı gelecek şekilde sudan geçiriyorsunuz.çok narin olduğundan yavaş hareketlerle ağız kısmını hafif aralıyorsunuz.dolma yapacağınız kabak güllerini daha diri ve yırtık olmayanlardan seçiyorsunuz...



biz diğerlerini kabak gülü yemeği yapmak için ayırıp,yıkayıp süzdük.sularını süzdükten sonra salata tahtasında doğradık.o yemeğin ayrıntılarını diğer postumda anlatmıştım.şimdi dilerseniz kabak gülü dolmasının yapılışına geçelim...



          malzemeler

yaklaşık 10-15 adet kabak gülü

4 yemek kaşığı pirinç

2 yemek kaşığı bulgur

1 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 adet ortaboy kurusoğan

6-7 dal maydonoz

tuz

yarım çay kaşığı pulbiber

yarım çay kaşığı nane

                 yapılışı
ilk olarak  kabak güllerinin içlerindeki parçalar tabanını delmeyecek şekilde kopartın.ve çok hafifçe sudan geçirerek yıkayın.ince ince doğradığınız kurusoğanları sıvıyağla birlikte tavaya alın.hafif pembeleşinceye kadar kavurun.üzerine salçayı ekleyip kavurmaya devam edin.

üzerine bulgur ve pirinci ekleyerek yaklaşık 2 çay bardağı suyla birlikte tuz ve baharatını atarak,pişmeye bırakın.kabak gülleri çok narin olduğundan içi tamamen pişirmek gerekir.bu nedenle harç pişmez ama suyunu çekerse üzerine yeniden su ilave edebilirsiniz..



ocağı kapattıktan sonra üzerine maydonoz doğrayın ve harcı soğumaya bırakın.daha sonra kabak güllerini incitmeden yavaşça çiçeklerin uç kısımlarını aralayarak çay kaşığı yardımıyla hazırladığınız içten koyun ve çiçeklerin uç kısımlarını alta kıvırıp ağızlarını kapatarak bir tencereye dizin.üzerine zeytinyağı ve çok az su ilave edin.ağzı kapalı halde kaynadıktan sonra 5-10 dakika kadar pişirin.soğuduktan sonra servis yapın



not:***kabak gülleri çok narin olduğundan iç harcını muhakkak çok iyi pişirmelisiniz.

***kabak güllerini doldurup tencereye dizdikten sonra çok fazla su koymayın ve çok fazla pişirmeyin.

***bu nefis kabak güllerinin tarifini kayınvalidem anlatmıştı bana,yardımlarından dolayı birkez daha  teşekkür ediyorum buradan...

***ve bu leziz yemeği gelibolu17 arkadaşımın iftar etkinliğine göderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum...

afiyet olsun...minti...

37 yorum:

Egeden Tarifler dedi ki...

Minticim, biz kabak çiçeği deriz (İzmir'de) kabak gülü adını ilk kez duydum :) harika görünüyor canım eline sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım ne güzel bir lezzettir.Çok severim,bir türlü yapamamışımdır.Bende kabak çiçeği bilirim.İsim farklı olsun görüntü süperrr.Ellerine sağlık,sevgilerrr..Öptüm....

aleyna dedi ki...

elinieze sağlık.hiç yemedim.fakat kayserili bir komşum vardı.o çok methederdi.afiyet olsun.hayırlı iftarlar

fuat gencal dedi ki...

Muhteşem Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine emeklerine saglik.
Görüntüler muhtesem. Tadida muhakak cok nefis dir.
Hic yapip denemdeim, ne lezzetlidir kimbilir.
Sevgilerimle.....

Defne Kızın Anası dedi ki...

ellerine sağlık afiyet olsun canımcım. vallahi bravoo minticim ben mutfakta eskisi gibi vakit geçiremiyorum. herşeyim o kadar hızlı oluyorki defneden dolayı. maşallah sana.

mintinin dünyası dedi ki...

egecim bilemiyorum canım.kırşehir kamanda herkes kabak gülü dolması dediği için ben de bu ismi kullandım.sanırım yöreden yöreye geçerken isim değiştirmiş...ama adı ne olursa olsun lezzeti aynı güzellikte sevgiler:))

annemineli teşekkür ediyorum canım ablam.çiçek gül ne farkeder lezzeti güzel olsun o bize yeter:))canım çok teşekkür ediyorum...sevgiler

aleynacım hoşgeldin canım.teşekkür ediyorum.gerçekten kayserili komşunuzun söylediği kadar lezzetli...sevgiler...

fuat bey teşekkür ediyorum sevgiler...

annesinin kızı canım ablam öpüyorum seni kocaman.teşekkür ediyorum beğendiğin için.sevgiler...

defnenin annesi teşekkür ediyorum canım arkadaşım.lakin benim bebiş henüz emeklemiyor canım.sen sürekli ardından koşturuyorsun eminim.bakayım ben o zamanlarımızda mutfakta zaman geçirebilecekmiyim.sevgiler.bir de sanırım mutfak benim için bir aşk:))

yemekaski.com seçil dedi ki...

Bu yaz izmirden dönerken almıştık bu kabak çiçeklerinden.. dolmasını ilk defa yapmıştık ve bayılmıştım tadına..ellerine sağlık minti, seninkide çook güzel olmuş..

özlem dedi ki...

ayyyyyyy ben bayılırım bu kabak çiçeği dolmasına. ellerine sağlık.

gelibolu17 dedi ki...

CANIMCIM ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK:)
NEFİS GÖRÜNÜYO GÜLLERİN:)
ŞİMDİ YAYINLADIM,GENE BEKLİYORUM CANIM..
SEVGİLER SELAMLAR:)
ÖPTÜM KOCAMAN

yeşim dedi ki...

nefis görünüyor canım...ellerine sağlık hamarat arkadaşım.çok öpüyorum.bereketli sahurlar dilerim.sevgiler.

Magia da Inês dedi ki...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha... amei!
Está tudo muito lindo, criativo e saboroso.
Boa semana!
Tudo de bom!!!♥
Beijinhos.
Itabira♥♥
♥♥Brasil

mintinin dünyası dedi ki...

seçilcim teşekkür ediyorum arkadaşım.afiyetler olmuştur size de inşallah.tadını biliyor olman ne güzel...ben ilk kez yedim yaptığımda.sevgiler canım...

özlemcim teşekkür ediyorum arkadaşım.sevgiler...

gelibolum etkinliğin bol katılımlı olsun canım.seni desteklemeye devam edeceğim.tarif yayınladıkça gönderririm güzel olanlarından.ben de yakında bir etkinliğe ev sahibeliği yapacağım tatlım seni şimdiden beklerim.öpüldün...

yeşim ablam teşekkür ediyorum canım.hamarat görmen mutlu etti beni.sevgiler...

Magia da Inês tatlım dilinden anlamadım ama yinede yorumunu yayınladım.sevgiler...

Gizemli Tatlar dedi ki...

Hiç pişirmedim ama tadını biliyorum, harika.Cunda adasında yemiştim süperdi.Buralarda kabak çiçeği bulamadım, yoksa denemek isterdim.

keskinli dedi ki...

türkiyede iken pek bir yedik enfes bir lezzet gercekten ellerine saglik canim hayirli ramazanlar sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

canım yaaaaa elllerine sağlık şahane bir görüntü sabah sabah gözimi ve iştahımı açtı.harika olmuş.sanki yemek değilde bir demet çiçek.daha önce hiç tatmadım ama böyle bir dolmanın varlığından haberim vardı.artık tatmakta istiyorum.sevgiler

YeMeK vAkTi dedi ki...

işte gene çıktı karşıma kabak çiçeği..

canımı istetiyosunuz yahu ben nerden bulcam bakıyorum b akıyorum yok:)

Sevil Şahin dedi ki...

Alevcim biliyormusun çok severim ben çok uzun zaman oldu yemeyeli
hatta miskokulu lezzetler minecim getirmişti ama eve gelene kadar çürüdüler
çok üzüldüm çok
uzun zamandır yiyemedim
benim içinde ye olurmu :((
afiyet bal olsun
ellerin dert görmesin

Fatoş Öztürk dedi ki...

Daha önce hiç tatmadığım bir lezzet.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis görünüyor canım öğle yemeğim için bu tabağı alabilirim ellerine sağlık

emelce yemek dedi ki...

tablo gibi enfes gorunuyorlar ellerine saglik

huuuubakbi dedi ki...

canim kategorinde tatlilar bölumunu göremedim,blogcuya koydum buraya koyamadim o yuzden.sen oluşturunca kyariz.burda blogcudaki gibi pilav ve makarnalar ayri ayrı olmadigindan link veremiyoruz resimleri birleşdirdim,bu olayı bu kadar yapabildim,inşallah istedigin gibi olmştur canim.bu kadar guzel yemegin arasinda dolaşirken bu kadar dolaşinca acikdim gidiyorum hadi bana by.ustasin canm ustaaaaaaa

Unknown dedi ki...

acnım ellerine sağlık nasıl iştah kabartıcı olmuş.Harikasın.Afiyet şeker olsun.hayırlı iftarlar dılıyorum.sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ellerine sağlık, dolma nefis görünüyor.
Bizde kabak çiçeğinden dolma yapmazlar, bende yemek dergilerinde görüp merak ediyordum.
2 yıl önce köye gidince kabakların çiçeklerini toplayıp, yapmıştım ama sadece 12 tane çiçek bulabilmiştim.
Şimdi böyle bol kabak çiçekli resimleri görünce iç geçiriyorum.
Keşke yine ama bu sefer bol bol yapabilsem diye : (

Hatice dedi ki...

tadını merak ettiğim bir lezzet, ellerine sağlık..

tuzlu kurabiyelerle ilgili olarak, yumurta sarısı değil, net hatırlayamıyorum ama muhtemelen yağ-süt karışımından sürmüştüm, umarım dener ve beğenirsin:)

sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

merhabalar
bayıldım çok nefis olmuş bende hiç pişirmedim ama hep yapmak istediğim bir yemek çiçeklerini bir bulabilsem, ama neyse tarif cebimizde çiçekleride bir gün yakalarım inşallah bir yerde :)
sevgiler..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Canım bu ne kadar muhtesem bır göruntu olmus.yıllar önce bır yerde yemıstım ve cok begenmiştim.Kabağın çiçeğini bulmakta zorlanıyorum deneyecegım ama yok buralarda.ellerıne sağlık gülümm.tadından hıc şüphem yoktur guzel olmustur.öpüyorum canım sevgiler

mintinin dünyası dedi ki...

gizemcim teşekkür ediyorum canım.gerçekten bulmak sıkıntı.ben büyük migrosta bir kere görmüştüm.lakin kabak çiçeğine verilemeyecek bir fiyattaydı o yüzden almamıştım.onun dışında da marketlerde hiç rastlamadım dediğin gibi...

keskinlim senin bu lezzeti biliyor olmana şaşmadım caNIM kırşehirle keskin arası pek yakın çünkü sevgiler arkadaşım...

sevil ablacım kıyamam sana keşke yakında olsaydında birlikte yeseydik.çürümeleri büyük talihsizlik.ama çok narinler yaaa.öpüyorum seni kocaman...

fatoş ablam inşallah tadarsın sen de.çok lezzetli çünkü.öpüyorum teşekkür ediyorum çok...

handecim teşekkür ediyorum arkadaşım sevgiler...

emelcim tablo yakıştırman için teşekkürler arkadaşım...

mormenekşem looony im.teşekkürler bloğumdaki yeniliğin için.sevgiler...

hamaratablam öpüyorum seni taaa en içten.teşekkürler...

muhterem ablam en azından tadını biliyorsun.bu sefer daha bol olur inşallah çiçekler...teşekkür ediyorum canım ablacm...

haticem teşekkür ediyorum canım sorumu yanıtladığın için.aaa dur bakim yarın bile deneyebilirim aslında.börek ve papelamın patlıcan tarifini dneyeceğim çünkü.sevgiler canım.denersem söylerim...

yemekbir aşk sevgili arkadaşım pek bulunmuyor dediğin gibi.ben 5m migrosta görmüştüm.umarım deneme fırsatın olur.güzel yorumun için teşekkürler arkadaşım...

mintinin dünyası dedi ki...

tülinim tatlı tatlı mı tatlı arkadaşım teşekkür ediyorum canım benim.büyük marketlerde var ama pahalı ve dondurulmuş oluyor gülüm ya.inşallah kısmet olur sana da yapmak.bizim oralarda pek yapılmıyor bu yemek.ben kayınvalidemden öğrendim.camnım arkadaşım kocaman öpüyorum seni...

Unknown dedi ki...

mmm nefis gir görüntüsü var ellerine saglik canim ziyaretin beni memnun etti .Ben bir az daha güzel tariflerine göz atayim öptüm.

PINAR dedi ki...

süper bir şey bu,ellerine sağlık,bayıldım

mintinin dünyası dedi ki...

gülcancım rica ederim arkadaşım.ben herzaman geliim sana.teşekkür ediyorum tatlı yorumuna...

pınarcığım beğenmene sevindim canım.sevgiler...

mandalincikmazi dedi ki...

Minticim
bu ne güzellik canım ellerine sağlık canım pastana yorum yazacaktım kabak çiçeklerini görünce dayanamadım tabi pastanda çok güzel görünüyor ama kabk çiçekleri bir bambaşka iştah açıcı ve şık bir sunum olmuş en sevdiğim dolmalardanbiridir biraz özel bir menü :))
Ellerine sağlık canım.
Hayırlı Ramazanlar dilerim.......

mintinin dünyası dedi ki...

yıldız ablam teşekkür ediyorum güzel ve içten yorumun için.seni taaa yürekten öpüyorum.allaha emnet ol.beğenmene sevindim ayrıca tatlım benim.mandalin çıkmazım.sana böyle demeyi de çok seviyorum...

mmm dedi ki...

En sevdiğim yemektir bu. Bizim evde yaz boyunca pişer. Minnacık bahçeme sırf bu sebeple yazları kabak ekerim. İşte buda benim pişirdiğim şekli.
http://hamaratmine.blogspot.com/2010/07/kabak-cicegi-dolmascicek-dolmas.html

Gulcin dedi ki...

En sevdigim yemeklerden biridir nasil lezzetlidir :)
Ama biliyorum yapamam beceramem canim cektikce resimlere bakarim ben artik :)
Ellerinize saglik!

Hayatın Tatları dedi ki...

inanmıyorumm.. Bu da muhteşem bir yemektir. (bence tabii) Yıllardır yemiyorum yaa nası canım çekti. Senin bu yöresel lezzetler bölümün tam benlikmiş bundan sonra daha sıkı takip edeyim en iyisi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...