29 Ağustos 2010 Pazar

PATLICANLI VE DANA KUŞBAŞILI PİLAV

GÖNDEREN:        MUTFAK ROBOTU


Sevgili arkadaşıma katılımından dolayı teşekkür ediyorum ve sevgilerimi gönderiyorum
Arkadaşımın birbirinden güzel diğer tariflerini görmek için  TIKLAYINIZ


Malzemeler
- 2 adet patlıcan
- 200 gr dana kuşbaşı
- 1 adet domates
- 1 adet biber
- 1 su bardağı pirinç
- 2 su bardağı su
- Sıvıyağ (pilav için ve patlıcanları teflon tavada kızartırken tavayı yağlamak için)
- tuz



Etin Hazırlanması

Dana kuşbaşı et, ince doğranmış biber ve domates tencereye az sıvıyağ ile birlikte konur. Et esmerleşince 1 çay bardağı ılık su eklenir, suyunu çekene kadar pişirilir. Tuz eklenir. Yabni özetle tas kebabı yapar gibi hazırlanır.



Patlıcanların Hazırlanması
Patlıcanlar alacalı soyulur. Aşağıdaki resimde görüldüğü şekilde dilimlenir.
Tuzlu ılık suda 15 dk bekletilir. Teflon tavada çok çok az yağ ile kısık ateşte kızartılır. Soğumaya bırakılır. Soğuyunca sunumun yapılacağı kaba aşağıdaki resimde görüldüğü gibi dizilir.
Ben 2 adet patlıcan kullandım ancak 2 patlıcan yetmedi, 3 olsaydı yetecekti. Siz patlıcanın büyüklüğüne göre 3 ya da 4 tane kullanabilirsiniz. Tabi kabın büyüklüğü de önemli. Benim kabım oldukça ufak bir borcamdı.


Pilavın Hazırlanması

Bir taraftan da pilavı hazırlamaya başlayalım. Ocağın altı yakılır. Tencereye sıvıyağ konur. Ayıklanıp yıkanmış pirinç tencereye eklenerek, yağda gerektiği kadar kavrulur. Ilık su ve tuz pirinçlere eklenir ve suyunu çekene dek pişirilir.
Sıra sunuma geldi. Partlıcanların üzerine et dizilir. Ve üzerine de pilav eklenir. Pilavın üzerine kalıbın şeklini alması için hafifçe bastırılır. Ters çevrilerek servis tabağına alınır.


Tarif Hakkında YorumlarımTadı ve görünümü gerçekten çok güzel. Patlıcan pilava muhteşem bir lezzet veriyor. Ve tabi pilavın içine karışan et kokusunun da tadına doyum olmaz.
Ancak servis olarak çok şık gözükse de, patlıcanlar fazla büyük ve yerken çok pratik değil. Patlıcanları minik minik doğrayıp tüm yüzeye yaymak daha mantıklı göründü gözüme. Bir dahaki sefere öyle yapacağım. 

6 yorum:

Devastator Usta dedi ki...

çok teşekkür ederim. sevgiler sunuyorum.

mine dedi ki...

ne çok ve ne güzel tarif var herkesin ellerine sağlık , ev sahibesini de tebrik ediyorum hayırlı ramazanlar

zeynep dedi ki...

Sevgili mintinin mutfağı bloğumda yayınladım sanırım oldu sizin linkinizle birlikte ..Bende katılmış olurum etkinliğinize inş.Sevgiler...http://istezeynep.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

CANIM BENİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ÖZEL YORUMUN VE DİĞERLERİ İÇİN :) BU ŞEKİLDE İDARE EDERİM ARTIK,YAPCAK BİŞEY YOK :) SANA KOLAY GELSİN,TARİFLER HARİKA..SAĞLICAKLA..

Lezzet Adası dedi ki...

hayırlı ramazanlar. bende de sizi bekleyen güzel tarifler var.sevgiler..

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Minti cim,
Çok güzel bir tarif hazırladım, gelip alabilirsin, etkinlikte başarılar canım, sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...